Har ni hoppstam på era hopphästar?
Ja som rubriken lyder är era hästar avlade för hoppning?
Han har okänd härstamning ;) Men hoppar kanon ändå!

Hanna Törmälä, sajtvärd för hästhoppning.iFokus.
Läs gärna min blogg: tormala.devote.se.
Chikina har okänd stam.
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus
Aurora är inte avlad till hoppning, vet bara att hennes pappa är ganska bra i hoppning och fälttävlan,
Kanel är inte heller avlad till hoppning,hans pappa var känd inom dressyren.

#6 Ja det kan du nog kalla hoppstam :P Hur hög är Wilma, med tanke på att mamman är d-ponny?
Hanna Törmälä, sajtvärd för hästhoppning.iFokus.
Läs gärna min blogg: tormala.devote.se.
när vi mätte henne som ung sjuåring var hon 153 =) men då var hon ganska omusklad och nu är hon högre. har inte slutmätt henne än men hon är 8 så de e la dags ^^
// Alexandra
Hästen är människans bästa vän <3

Okänd - Okänd :)
Josefinejumpforjoy.blogg.se
Gironde "Zigge"
född 1997, 147 cm mkh
Holländsk Welsh Partbred
u: Bolheims Imke
e: Marieton's Jasper
ue: Anjershof Rocky
ee: Julio Mariner
Zigge har himla fin stam :D Har inte jättebra koll tyvärr, men jag vet att förra ägaren grävde en del.
Enda jag vet en del om är farfar, Julio Mariner. Fullblod, och gick först en hel del galopp där han var riktigt duktig och vann en hel del; "Julio Mariner xx was a winning race horse in his early days."
Tyvärr (eller ja, kanske inte tyvärr för mig precis haha) så funkade han inte i galoppaveln. Dom upptäckte på samma vända att han var riktigt duktig på att hoppa, så han importerades till Holland där dom började använda honom i ridponnyaveln istället, och där har han gett en väldig massa fina avkommor :) Bland annat Marieton's Jasper då, som är pappa till Zigge :)
Han (Julio Mariner) står även som STATY i England, Newmarket. Lite tufft, skulle sjukt gärna vilja se :D
Bifogar bild på Zigge.
…Och förlåt, det här blev värsta uppsatsen xD haha!

Ja, skulle säga att det är hoppstam på min hoppkuse.
E. Leuthen 1 UE: Elfenspuk
Leuthen har även lämnat många avkommor som gått högt upp i klasserna i fälttävlan, men min häst är inget fälttävlansämne alls, det är han för feg för. Nä färgglada bommar ska det vara *skrattar*
Elfenspuk har lämnat avkommor som tävlat medelsvår hoppning, kanske ingen stjärna inom hoppavel men alla kan inte bli matadorer..
Japp, rakt igenom!
e: Creool (eu: Twiggy) ue: Boreas
H. Thea
Medarbetare hästhoppning.ifokus.se

nej min är travare xD

Blacky har okänd härstamning överallt förutom på ett ställe i passet där det står "Pilgrim" under 'sire' (hingst/pappa). vet inte vad som menas med det, om det är pappans namn?
hur som helst kan han hoppa ändå, är ju från irland så vad kan man vänta sig ;)
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

Njaaa… är inte vad jag har hittat iallafall. Han har nog isådanna fall mer dressyr bakom sig
Allan är e. Manard (oldenburgare) och Manard är e. Mago.
Mago (Fullblod) tävlades först som galoppör och skolades sedan om till Dressyrhäst och gick Grand Prix! En av de bästa allround fullbloden.
Han är u. Azelia (Dansk sport ponny) och Azelia är e. Cansas.
Cansas (Ridponny) gick EM i ponnydressyr.