Hästhoppning iFokus

Hästhoppning

Etikett: hopphästens-träning
Läst 1401 ggr
Rexona
0

Vad har du för planer med din häst i sommar?

Vad gör ni med era hästar i sommar?
Tränar, tävlar, vilar mm?
Någon som ska åka på träning med sin häst?

HannaT
0

Förhoppningsvis ska jag komma igång och träna ordentligt igen med Kalle. Min mamma har lovat mig en lång bom till transporten i studentpresent, så när den kommer ska vi iväg på clear rounder.

Planen var från början att börja tävla lokalt, men det skjuter jag fram.

Hanna Törmälä, sajtvärd för hästhoppning.iFokus.
Läs gärna min blogg: tormala.devote.se.

SSAA
0

I sommar blir det nog att rida lite hos endel kompisar för att jag inte har någon häst för tillfället :/

Framåt slutet av sommarlovet drar Div 2 igång och då är jag självklart på plats och ställer upp för klubben med mina "vackra" rundor Skrattande

Mollsz
0

Jag ska hoppträna en gång per vecka, vår tränare har byggt en hinderpark på 20x60 som vi ska träna på :D Mitt mål under sommarn är att på slutet av sommarlovet komma ut på en blåbär :)

LinaN
0

rider vartannan var tredje dag. han ska få två hela veckors vila utan ridning. Sen får han en längre vintervila istället.

Rider ut, tränar litet i paddocken o diverse.

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

Thea
0

Tränar och tävlar fullt hela sommaren. En längre sammanhängande vila får hon i vinter under lågsäsong.

H. Thea

Medarbetare hästhoppning.ifokus.se

cillaw
0

Min häst ska vara lite mammaledig, ska sedan börjas sättas igång, men då hon har varit igång istort sett hela tiden så så räknar jag med att hon snart är igång. sen beror allt på fölungen , den andra mamman och vädret.    Räknar med att första helgen i september göra vår första start på tävling då hemma klubben arrangerar lokaltävling, då hon ska få hoppa en liten lätt 1 meters bana.

Sunshiine
0

Har tagit det lugnt med träningarna nu det senaste så jag ska börja träna ordentligt igen. Förhoppningsvis om inget händer så ska vi starta våran första lokala också:)

Peppe
0

Blacky flyttar till sitt sommarläger om 2 veckor och ska testa hur det är att gå ute dygnet runt, ett tag iaf. han kommer ridas så normalt det går utan paddock… får se hur allt utvecklar sig men ska försöka hålla igång träningen. annars kör vi stenhårt till hösten =D

min egen plan är en storhäst, men det verkar rätt hopplöst =(

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

WhoCares-01
0

ja hoppas att ja kommer igång å tävlar.  tycker de e dags nu =D

// Alexandra

Hästen är människans bästa vän <3

Fiona
0

Om jag nu någon gång får tag på sadel så ser det väl ut följande ungefär:

Ridläger där jag är med och hjälper till men rider också, tror att vi skulle rida långritt till en sjö och övernatta samt hoppa terrängbana där så det blir inte så mkt träning där. Sen ska jag även komma igång och träna och vill hinna med någon liten tävling. Sen bara ha det gött och rida med kompisen och bara njuta av sommaren :)

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

Miranda96
0

förhoppningsvis träna och mysa mycket Flört det är ju sommarlov!

Splachfotografen
0

Ska förhoppningsvis få igång medryttarstoet fullt så kanske kan starta en lokal hoppning i senhösten (; Blir rida igång och träna i sommar :D Det behöver hon mycket väl.

Invisible
0

Jag ska sätta igång Ella, då hon fölade i maj. :)

J-Parnebo
0

jag ska sätta igång aurora, ska bli hårdträning.  Bygga muskler och kondis. ska troligen vara med på lite träningar  och förhoppningsvis ngn liten cr med henne

ska även sätta igång kanel också, bygga muskler och kondis, han ska hyras ut snart så. kommer inte hinna så mkt med honom mer än att bara ha kul tillsammans med honom

Selinas
0

Jag och min häst ska träna för fullt med målet att komma ut på en lokal tävling i början av september, och ev. en blåbär i augusti. Framför allt är det styrketräning som gäller men även dressyr och kondition.

Akerberg
0

Jag tar med mig medryttarhästen till stugan och har henne där hela semestern. Kommer träna inför en distanstävling i augusti. Självklart kommer vi bara ha kul och mysa med!