Tävlar du?
Tävlar du i hoppning? Isf hur långt har ni kommit? :)
Jag tävlar inte aktivt, utan har ställt upp på en Cr med min egna häst, men ska försöka börja tävla mer cr nu i sommar. :)

Jag har också bara tävlat CR och på klubbtävlingar. Planen är att träna mer och börja tävla lokalt! :)
Hanna Törmälä, sajtvärd för hästhoppning.iFokus.
Läs gärna min blogg: tormala.devote.se.
Själv har jag inte tävlat på drygt 10 år pga att det kom två små barn i vägen.
Jag hade tänkt göra comeback nu i sommar men råkade ut för en ridolycka i höstas och skadade ryggen och kan inte rida alls nu.
Min dotter däremot ska börja tävla nu i sommar. Tanken är några "Pay n´Jump" och Clear Round just för att inte få "måste vinna-attityd", utan att hon tävlar enbart mot sig själv.
#1 o 2 Lycka till när ni åker ut på tävling! 

#4 Tack så mycket! Hoppas att det går bra för din dotter också.
Nej, jag är faktiskt ingen tävlingsmänniska. Har aldrig tävlat och har ingen längtan efter det heller. Än 
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
Nej, tyvärr… Jag rider inte ens längre 

Mvh Stephanie 

Har endast tävlat en clearoynd för måna år sedan och en utbildningshoppning förra månaden. Men jag vill ut och tävla mer men just nu har jag inte ens sadel till min foder pålle :(
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Kika gärna in på min blogg
Har tävlat någon CR men det var länge sen nu =) Funderar på att ställa upp i någon pay and jump eller så.
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus
Har bara unghästar samt största fokuset på dressyr men ngr lättare hoppklasser kommer det nog troligt bli!
Nope, inte ännu, men det kommer! Har ny ponny så vi har inte riktigt kommit igång ännu, men snart så. Han har gått LA innan så vi får se hur långt vi kommer :)

har varit en sån där ponnyryttare för ett 10 tal år sen, sen tävlat en massa olika ponnyer och hästar åt folk för utbildning, men då på en lägre nivå. men i höst skall mitt halvblod få komma ut på tävlingsbanorna igen efter att fölungen har kommit och blivit lite självständigt.
Jag tävlar. Både mina egna och andras hästar :) Har tävlat LA innan med mina C ponnyer som jag sålde för 6 mån sen. Nu har jag dock två gröna hästar så blir mest lite lokala LD och LC än så länge. Målet med 10åringen är start LB LA innan säsongen är över.

några CR och små tävlingar tills nu när jag ska börja med lokala =)
Ja, främst reg 110 och 120 på stor häst.
H. Thea
Medarbetare hästhoppning.ifokus.se

Tävlar inte. Jag är otroligt hopprädd

jag tävlar, har än så länge bara tävlat lite utbildningshoppningar och ett Km. men med lite träning så vill ja verkligen tävla högre :)
Många verkar vara i början på sin tävlings karriär. Det ska bli kul att följa er och ett strot Lycka Till!
Jadå. Dock har jag på något sätt blivit mer dressyrnörd nu.. Men tävlade upp till LA med min B ponny, vi klättrade från grunden till LA tillsammans kan man säga. Sedan LD-LC på mitt fullblod som är en gammal dressyrgubbe som inte hoppat för än han kom till mig. Faktiskt startad upp till o med LB! Och med min ungponny (fast i år är han inte ungponny längre föresten.. men utvecklingsmässigt och i huvudet, holländsk import sent tagen), går LD-LC än så länge :)
MVH
Sofia Genne - www.teamsl.blogg.se

Nej inte än :)
Rider på isisar just nu men rider min kompis häst lite då och då. Kanske ska bli medryttare på den, den blir som min egen :'D Och då ska jag komma ut på tävlingsbanorna!
MVH.
Louise T
Medarbetare på Dvärgkaniner.ifokus.
" Everybody needs inspiration "

#21 Roligt! Hoppas det blir av. Men man kan ju hoppa med isisar också. Jag vet en tjej som hoppar clear rounder regelbundet med sin islandshäst, och det går bra för dem också. :)

#22 Jo klart det finns :) Det är bara att det finns inga blivande hoppstjärnor i vårt stall xD Men visst de är jätte mysiga hästar :)
MVH.
Louise T
Medarbetare på Dvärgkaniner.ifokus.
" Everybody needs inspiration "

Tävlar min typ "medryttarhäst" några gånger per termin.
Han är en övervuxen ponny (148,5) så vi tävlar bland se stora hästarna. 90 och 100cm.
Jag har tävlat lite CR på ridskoleponny, dom ordnar ungefär 2 hopptävlingar (CR) per termin så om jag kan så brukar jag vara med.
Ska tävla den 7 juni, hoppning och funderar även på att prova dressyrtävling.
#26 Lycka till den 27:e juni! Vart är den tävlingen? Kanske någon som du kan dela med dig till andra här på sajten?
har inte tävlat så mycke än. på ponny har jag bara tävlat upp till lätt c och med häst 1m. Men det var länge sedan. ponnyn jag tävlade var min och min systers. Robin hette han och var 143 i mankhöj (dvs han var väldigt liten) han dog dessvärre förra augusti efter lång tids sjukdom. Wilma heter hästen jag rider nu. hn är min egen och är "hela" 153 cm. har hoppat 110-150 på träning och skulle ha tävlat nu på söndag men nu är hon skadad så.. de e så långt ja kommit.
// Alexandra
Hästen är människans bästa vän <3
#27 det är den 7 juni ;) Den är på Olunda ryttarförening, i knivsta.
Det ska vara bådehopp och dressyr, jag tror att det är hoppning första dagen och dressyr andra dagen, men jag är inte säker.
Någon som rider eller har varit på Olunda?

Har inte kommit igång faktiskt, min förra häst var alltid halt från och till, de hittade inget för än efter två och ett halvt år och då fick vi avliva honom med en gång. :(
Men min nya häst visar god hoppförmåga, även om jag bara hoppat honom ett par gånger än. Håller oss lågt, 75cm typ. Har bara haft honom i en månad, och han är verkligen inte i kondition för att hoppa en hel bana än, men i vinter, då smäller det! :)
Tråkigt med din förra häst. Vi får hoppas det går bättre med din nya, som verkar jätte fin.
Till vintren få vi hålla tummarna för dig. =)

Jaaah har tävlat typ 6 CR och 1 dressyr men ska börja med lokal ! :D
Jag har träningstävlingar och KM i hoppning framöfr mig samt några dressyrtränignstävlingar :D
det är typ pay-n-ride
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.
#33 Då får du och Harry Lycka Till framöver! Tala gärna om hur det går!
#34 tack :) det behöver vi, och jag kommer hålla er uppdaterade om inte annat inne på dressyr även om jag är här o snokar också :D
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.
#35 Du är så välkommen att "snoka" här! Jag är ju och "lägger mig i" inne hos er… 

#35 Håller med tintin, du är så välkommen hit så!
har bara haft min häst i ett halvår. Vi har tävlat 90cm, men nästa helg ska vi tävla 100cm för första gången :)
Jag har tävlat upp till 120 (MsvA) på c-ponny samt startat ett SM i hoppning på min c-ponny.
Nu ska jag gå över på häst och får därför börja om från grunden igen.
#27 (min egen kommentar) OJ va fel ja skrev där xD skulle nog stå 110-120 på träning. 150 skulle ju aldrig gå!! haha my misstake xD
// Alexandra
Hästen är människans bästa vän <3

Tävlar inte längre, men har gjort

Jag tävlar ridskoleponny och har då som högst hoppat en L:B (med vinst!). Ska fortsätta hoppa L:B och i höst blir det DIV 2 laget med grundomgång i L:B och omhoppning i L:A. Läskig!

#3 Smart upplägg att åka ut på småtävlingar först :)

Tävlar bara klubbtävlingar änsålänge.
Har än så länge bara tävlat en gång i hoppning och då på klubbnivå, men det var så kul så jag kommer definitivt fortsätta med det! ;)
Mvh Ida
www.krusfoto.se

Tävlar lokal & regional mest 1,00 och 1,10,kanske startar 1,20 i år. Beror på utvecklingen. Rider sista året i avd. B med min unghäst

jag tävlar l:c L:b oc snart kanske lite l:a på ridskoleponnyn Janice. detta dock bara på lokal och regional :)
Tävlade förra helgen 2 st l:c där jag vann första klassen och kom 3:a i andra. detta är en liten men kraftig d-ponny.

jag är främst dressyrryttare, men jag lånar glatt ut min hopponny till "hopp-kompisar" som vill tävla honom =)
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~
#49 Vad gulligt att du lånar ut ponnyn!
MVH

#50 det vore synd och skam att inte utnyttja honom i hoppningen, så jag gör det för allas skull ;)
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~
#51 Mjo det låter sant :) Men ändå!
MVH
Jag har bara tävlat klubbtävlingar och just nu finns det ingen ponny på klubben som jag kan tävla för att jag är för gammal för b-ponnyerna.
Har visserligen hittat en 10 knappt utbildad C som ja ska börja träna åt en 3 barns mamma, sen om de blir någon tävling får vi se.

Jag "småtävlar" för tillfället min foderhäst, en varmblodstravare vid namn Crackson. Han var inte hoppad innan han kom till mig och jag började träna honom smått i höstas. Vi var med på en clearround på 60 och 70 nu i våras, och nollade båda klasserna. Låter kanske lite klent med den höjden, men när jag fick hem fick man i princip släpa honom över liggande bommar.. haha! 
Ska ev. vara med på en Pay and Jump nästa månad. Då antlngen på höjderna 70 och 80, eller 80 och 90. :)
Jag har tävlat i mitt gymnasiums hopplag 70cm, blev placerad 3a och laget kom 2a, stilhoppning.
Sen har jag testat debutanten 70cm på ridskolan men det var inte så roligt…
Maggan, mgfotografi.webb.se
Medarbetare på Hästfoto.

Jag har bara startar CR men ska så fort som möjligt ta grönt kort och ut på dom större tävlingsbanorna. Tävlar runt 80cm men de kommer att bli högre när de blir lokal eftersom de lägsta är 90cm (LD)

Jag var med på en pay and jump igår. Min och hästens första "tävling" utanför klubben, både individuellt och tillsammans. Jätteroligt, var det!