Pinsamma hoppbilder?
Har ni några pinsamma hoppbilder, kanske precis när ni eller någon annan håller på att ramla av, kanske i ett konstigt språng?
Det är bara att lägga in alla hopp bilder ni tycker ser roliga ut.

Jag kommer absolut att kunna bidra, haha. Får vänta tills jag kommer hem bara, sitter på en kompis dator.
Hanna Törmälä, sajtvärd för hästhoppning.iFokus.
Läs gärna min blogg: tormala.devote.se.

#4 Jag minns det haha… Jag var med på Kalle på den träningen. Undra om det inte är hans ben som syns där i bakgrunden.

"Snygg" teknik hos både mig och Kalle.

Suddigt, men ni ser… Jisses.
#7 den bilden är så gullig ;D

Här kommer en bild till från centimeterhoppningen ;P Det är jag och hästen Gisco. Jag var totalslut när vi skulle hoppa det där hindret eftersom Gisco var sjukt svår att rida just den dagen. Sen så var det minst 25 grader varmt och vi var i solen hela förmiddagen plus att jag inte hade druckit något.. Tog bort mitt ansikte för jag ser helt plågad ut xP
#11 Wohooo! Satt du kvar??

#5 Haha, ja det är det nog:)
#14 Haha, ne jag lyckades inte med det ^^ Satte mig i hindret men klarade mig utan att "riva" XD Haha..
#17 riktigt söt ponny
skönt att se att man inte är ensam om att göra tokigheter på hästryggen ibland! Har (som tur är) inte någon bild men det kan komma med tiden….

#20 ojdå, går bommen av på mitt eller se det bara ut så? :p

#21 Den gick av på mitten :P Under hela tävlingen var det 3 bommar som gick av, haha.
#22 Tre bommar på en och samma tävling… Finns det hindermatreal kvar till nästa tävling?
Skämt å sido. Tur att ingen blev skadad. Spräckta bommar kan ge riktigt fula sår om hästen slår i…

Såna där hållare är riktigt dåliga, både häst och ryttare kan ju skada sig allvarligt, på våran tävling (både lokal, regional och nationellt) har vi likadana bommar UTAN säkerhetshållare det är riktiigt dåligt…
Haha rolig tråd!
Kommer med egna bilder strax…
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

Denna Asså :P hästen snubblade precis innan hindret men gjorde världens jättesprång :P kolla frambenen XD

#26 HAHAHA, vilken bild! xD
#26 Hahaha!
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

#26 Jäklar, det ser ut som om hästen dyker! :P
#26 Ha ha ha. Hur gick det då? Kom ni över hindret?

vi kom över hindret, hon är lite speciell denna hästen då hon dyker när hon kommer näst hindret istället för att hoppa lite sent eller för tidig ;) dock är hon uppe med benen så det är nog ingen fara x)
#31 Jag hade en ponny en gång som gärna hoppade "jämfota" innan varje språng! Gissa hur många som tappade balansen på henne… 

haha, hästar är sjukt roliga :)
många kan jag gissa ^^

# 26 Rolig bild

# 34 Hoppa över liggande bommar xD

#36 Haha, han tror att om han inte hoppar över dom högt så biter dom honom i magen xD När jag ska trava över 3 bommar på raken så springer han över de 2 första och hoppar över den sista.. xD

#40# ser väldigt lurigt ut med inspänningen :S
//Emma
Hartassens Kaniner - uppfödning av hartypade hoppkaniner
#40 byt halsförlängaren mot en martingal! Det är alldeles för stor risk att hästen fastnar med frambenen i förlängaren när den sänker sitt huvud och över hindret.
Kul bild för övrigt! 

#41 & 40 vi hade markarbete och då hoppar vi inte. har martingal när jag hoppar.
#43 Jag tycker iaf att jag ser ett hinder på bilden och det var väl tänkt att hästen skulle hoppa över? Annars är det ju inte så svårt att ta bort snodden när hindren kommer fram, det går ju i en handvändning :P
//Emma
Hartassens Kaniner - uppfödning av hartypade hoppkaniner

Kalle och jag på väg mot ett hinder… haha! Någonslags specielgångart.

#46 Hur var det att rida i den gångarten?
Riktig rolig tråd må jag säga!
Kan bjuda på denna bild, Araghorn, jag var medryttare på honom.
Vi hade jätte roligt ihop, hoppade, gick promenader mm

Jaah, kan bjuda på några jag också. VIsserligen inget hopp. Men ett ''Ska-jag-hoppa-eller-inte-3m-innan-hindret-vägran'' x]
Han är sån busen. Han vägrar i princip aldrig. Men nuj när han har det svårt med pälsfällningen så vägrar han ibland. Men aldrig annars! ;D
Iaf. Men man kan aldrig veta om han ska stanna elr inte. Han bjuder på allt, alltid! Ingen tvekan. Men vägrar han så bestämer han sig fö att göra det 3m innan hindret så då blir det såhär.
Vi har även kraschat ett antal ggr för att han inte vet om han ska hoppa elr inte :p Men det har gått bra (;

#51 fy vad läskigt det ser ut!
Tur att ni inte gör er illa iaf.

#53 du måste ha bra balans om du lyckas sitta kvar i dom där vägringarna (;

#53 och 54 Jäklar vilka vägringar :O Hoppas det gick bra för dig och hästen.

#55 , Man vänjer sig. Å de ligger mke barbackaridning, voltige/balans på hästen och gymnastik i de x] Förr red jag mkemke barbacka :p Å ibland kör jag lite balansövningar på Bacchus. T.ex som att stå på ryggen i trav, sitta baklänges i alla gångarter, och massa sånt oc förr gick jag på gymnastik ;) Åsså tränar jag på att hoppa i jockeyläder ibland för atyt få bättre balans! så, oftast så sitter jag kvar :D
# 57 Jaah, han klarar sig bra som tur ä.
Han ä en litten knasboll som alltid bestämer sig i sista sekund :p

#57 Jag känner igen det, min pålle är tyvärr likadan :P

#51 hahaha, älskar ditt uttryck, ser ut som att du typ "jahapp, bäst bita ihop, nu blir det till att tugga grus"
snyggt xD

#61 Jäklar, ser läskigt ut! :O

Det här är ingen hoppbild iofs,men man kan ju undra vad hon gör ändå!
På bilden är det min dotter Emelie och hennes ridtravare Lina under ett markarbetespass. (Hon byter spöhand precis när jag trycker av…)
#68 haha söt ponny ^^
#69 usch ser inte fint ut(!) stackars lilla häst
// Alexandra
Hästen är människans bästa vän <3
(fast man vet ju inte va som hänt) känner att ja komenterade lite väl fort där xD
// Alexandra

#68 Haha, läskig vattenmatta ju!
#69 OJ säger jag bara!
ojojoj… Ja i denna tråd ser ni alla orsakerna till att jag ALDRIG hoppar numer =)
Tycker ni är modiga.

#48 Såg din fråga nu, haha :P Jadu, lite skumpigt och okontrollerat!

#78 Oj! :O Klarade ni det?

Jadå, iallafall vad jag minns, Ibland tror jag att han är hälften kanin eller något xD

#81 vilken bra balansträning du får på köpet!

#83 Haha, vilken underbar bild.
#84 ja de va den , min kompis är duktig hon (:
#83 Håller verkligen med HannaT om att det är en härlig bild!

#88 hehe, tog hästen ett kanin skutt? känner själv igen mig själv i den bilden ;p

#89 Mhm. Kan man säga ja ;) Kom ihåg att han bjöd jättefint till hindret, sedan stannade han i ett halvt steg, och sen bar det av som en helikopter! Jag ser väl härligt koncentrerad ut, tycker du inte? ^^
#90 haha, det gör du verkligen :p
#92 haha, ojdå. satt du kvar? :)

Haha ojdå när jag ser den här tråden så tänker jag bara på hur många i detta avlånga land som skulle behöva lära sig avståndsbedömning, no offence 
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~
#94 du har så rätt! avståndsbedömning är något ALLA borde träna på regelbundet. Även följsamheten är något som måste hela tiden måste finslipas.
Men visst är det skönt att se bevis på att alla kan göra misstag oavsett vilken nivå man rider på. ? Jag tror ju inte att alla gör misstag varje gång man rider på ett hinder. Men att tabbarna kommer är oundvikligt och då är det ju perfekt om någon är framme med kameran och knäpper av en bild så ryttaren kan "se" sitt misstag efteråt och fundera på varför det blev si eller så.

#94, men seriöst -.- Lägger hästen in ett extra galoppsprång utan att man är berred påt så hänger det inte på avståndsbedömningen… Inte helr om hästen helt plötsligt får för sig att hoppa av för tidigt. Misstag händer alla ngn gång!
#94 Sant iofs! Men ingen är felfri :)
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus
#93 ja det gjorde jag.
#94 haha, tror det blir sådär för dej också hörrudu, det händer alla! Plus att det här var en tråd om pinsamma hoppbilder, minns jag rätt? Då kanske man kan bjuda lite på sig själv och visa vilka misstag som kan ske? Så vi vet redan vilka misstag vi gjort och försöker hela tiden rätta till dom! Så du kanske borde läsa rubruken till inlägget nästa gång? Tack! Man hänger inte alltid med på att hästarna lägger in ett extra. Ibland kan dom känna att det går inte att lägga in ett till eller ibland att dom känner att dom verkligen kan klämma in ett till.
Thats it!

#96 & #98 det där är inga bra ursäkter.
visst det kan vara svårt i början att känna när hästen tänker hoppa av och veta avstånden och det, det har jag inte sagt emot. däremot skrev jag att folk behöver träna på det. det var ett konstaterande, ni behöver inte ta åt er för jag skrev rent allmänt.
och ja jag vet hur det är att inte hitta lägen när man rider mot ett hinder, hoppade för bara några veckor sen för första gången på 1 år och det tog ett par språng innan jag hittade tillbaka igen. det är bara till att rida mycket på små hinder tills man kommer på det, och under tiden vara följsam och beredd på det värsta så inte hästen blir lidande =)
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

#99 vadå "det är inga bra ursäkter"??! det är ju inga ursäkter! det är ren och skär fakta(!) alla gör vi misstag… senast på hoppträningen igår hamnade jag på halsen för ett missförstånd mellan mej och hästen. det är inget att skämmas för över huvud taget… och visst ska man öva för att bli bättre men det är ingen garanti för att slippa misstagen som är oundvikliga
// Alexandra
#100 Så kan det gå i början a hästens hopp karriär. Då är "kråksprång" lite av standard, innan hästen lär sig. 
Jag tycker att stämningen i den här tråden börjar urarta sig lite. Kan vi inte återgå till det tråden gällde från början istället? Innan det blir för tråkigt?
Pinsamma hoppbilder. En tråd där man kan lägga ut bilder på misstag utan att skämmas?

uj uj vad alla tog åt sig av #94, hahah, jag också, men det är ju så, avståndsbedömning kan man ALDRIG träna för mycket på. man får ta åt sig på ett bra sätt!
#100 haha, ja, sånna språng är vissa hästar proffs på, speciellt nybörjarna som sagt ^^
Denna bild tycker inte jag är så speciellt smickrande xD Mina ridbyxor skär in i rumpan, hoppar bara med en stigbygel, står knappt upp och så har ja händerna tryckta emot magen xD visserligen beror de på att hästen skenade emot hindret, jag tappade stygbygeln då han gjorde nåt litet skutt och sen så hoppade han ändå xP
nog den pinsammaste bilden jag har när jag hoppar. jag kan ju säga att hoppning inte är min grej ;)
// Ellinor Rasmusson
medarbetare på engelskt fullblod ifokus