OT Hovslagare sökes i sthlm
Jag kommer troligt vis behöven hovis eftersom jag snart får tango om ägaren säger ja.
Jag bor i stockholm och skulle behöva en bra hovslagare i stokholms trakterna.
Glöm inte pris m.m
Numer(Pma nr isåfall)
Fackta vad som är bra dåligt med hovisen.Vad kostar värkning skoning men de viktigaste är att han/hon är Bra inte priset.
Kolla eniro. :) Jag bor i Uddevalla, så jag har ingen koll. Men vi hittade våran nya hovslagare på Eniro efter att våran första tragiskt gått bort. :(
//Emma
Hartassens Kaniner - uppfödning av hartypade hoppkaniner
En bra hovslagare ska gå att få tag på, precis som vilken annan företagare som helst.
//Emma
Som jag skrev inne på Hästhoppning - fråga ägaren till hästen (Tango), det bästa är väl att du fortsätter använda samma hovslagare :)
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus
Vart i Sthlm bor du? Jag har använt mig av många olika hovslagare i Sthlms län, så jag vet några som är duktiga! Och även några som man bör undvika…
#8 Aha.. Men gå in här och kolla http://www.hovslagarforeningen.nu/adresser/stockholm.htm Det är hovslagare i Stockholms län.
vadå aha?
Jg villl ha en rekomenderad hovslagare inte en som man hitar på nie på internät jag vill ju va säker på att den är bra.Jag kollar inte på nätet för att jag tycker dem är dåliga utan att jag fott höra av många bekanta vad de har råkat ut för inte vill jag att det samma händer mig.Jag vet att de kan hända även om man frågar men de är oftast säkrar.
#10 Farsta Ligger rätt långt bort ifrån mig, dom hovslagarna jag använder åker nog inte så långt, det var det jag menade!
Folk i ditt stall säkert rekommendera en hovslagare till dig.
om du kollar på nätet och hittar olika hovslagares hemsidor kan du snabbt och enkelt få reda på vilka kurser personen gått och annan utbildning som han/hon fått. Alla hovslagare som finns på nätet är inte skit bara för att inte någon du känner har han/hon. Och bara för att du blir rekomenderad en bra hovslagare betyder inte det att han/hon har tid att ta hand om din häst och då måste du ändå kanske leta efter en annan. En hovslagare kan också vara jättebra på ena hästen och sämre på den andra, beroende på vad han/hon är specialliserad på. Våran hovslagare tex är extra duktig när det gäller hästar som går barfota. Sök efter det du ska ha, skaffa fram några namn, så är det lättare att hitta åsikter. Sök på nätet. Och om du nu är helt emot det kanske du ska åka till några stall runtomkring och prata med folket så kan de kanske rekomendera eller varna för hovslagare i trakten. :)
//Emma