Lindor på hopptävling
Är det tillåtet att tävla med hästens ben lindade?
Hanna Törmälä, sajtvärd för hästhoppning.iFokus.
Läs gärna min blogg: tormala.devote.se.
Ja det tror jag, har sett väldigt många göra det iaf :)

#1 Tack. Jag har aldrig ens tänk tanken tidigare, men kom på att jag nog vill ha hästens bakbenen lindande på nästa tävling. Funderar på att tejpa ett varv över kardborren med genomskinlig tejp, så att det verkligen sitter på plats.
Vad tror ni?
Vad säger TR? :)
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

#3 Krånglar för mig att ladda ner TR, och jag har bara halva på datorn som det är nu. Men hittar inget i första delen som förbjuder det.
Jag kollade igenom TR lite snabbt just nu, hittade inget. men kollade även väldigt slarvigt"
Ska kolla igenom TR nu jag med!
Ett förslag senare är ju att göra som dressyr.ifokus har gjort, länkat till TR i en nålad tråd, mycket lättare att hålla reda på TR då ;)
Hittar inte heller något om benlindor, så jag antar väl att det är tillåtet!

#6 Vi försöker ha så lite nålade trådar som möjligt, men det finns en tråd med länk till ridsportförbundet, till just den sidan där man kan ladda ner TR. Söker du på "TR" så hittar du den. :)
#8 I så fall är det ju lättare att ha ridsportförbundets hemsida sparad som favorit på datorn ;)
Men nu ska jag inte kapa tråden mer!

Jag har sett flera ekipage rida med lindor på hopptävling, så jag tvivlar på att det är otillåtet.
Jag tror också att det är tillåtet innom hoppningen. Har inte heller sett något i TR som tyder på att man inte skulle kunna ha lindor

Lindor är tillåtet, har själv tävlat med det så :)