Hur viktig är hoppningen för dig?
Om din häst skulle få totalt hoppförbud
pga skada, skulle du ändå behålla den och avstå hoppning? Eller skulle du sälja och köpa ny?
Någon här som klarat sälja sin häst när den inte varit rätt längre? Kommer man över det?
Jag skulle behålla den, skulle inte sälja min bästa vän pga att den inte kan hoppa.
Skulle jag verkligen leva och andas för hoppningen skulle jag kunna tänka mig att köpa en till häst (fortf inte sälja den med hoppförbud) och ha den gamla till den ridning den håller för och sällskap :)
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

Jag kan inte riktigt förstå hur man kan sälja sin bästa vän för att den inte "duger" till ryttaren. Jag skulle aldrig kunna sälja mina "barn" för att dom inte lever upp till måttet. Jag skulle ist börja tänka i nya banor och försöka hitta något annat i ridningen som passar oss bättre.
Egentligen är den enda gången jag skulle kunna tänka mig att sälja min (framtida
) häst skulle vara då jag inte kan ge hästen det den behöver. Då jag inte räcker till, inte tvärtom.
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus
Det här kan jag svara på ärligt.
Jag har en ryggskada och kan inte rida över huvud taget just nu. Men inte säljer jag mina hästa för det. Ridningen överlåter jag till min dotter och jag har istället utökat med arbete från marken.
Jag kommer att kunna rida igen enligt läkarna men hoppa är ovisst. Jag kommer för den skull inte sälja. Det finns så mycket annat man kan göra med sin häst. Och bara för att man inte kan hoppa oavsett om det beror på ryttare eller häst så kan man ändå vara aktiv innom hoppning. Bl a genom att hjälpa andra som hoppar….
Jag skulle aldrig sälja min häst för att den inte fick hoppa, och om jag inte skulle klara mig utan hoppning skulle jag försöka hitta en medryttarhäst som jag skulle kunna hoppa eller köpa en till häst, fast ha kvar den hästen som inte fick hoppa.

jag skulle behålla den om jag visste att det finns hopp om att den kan hoppa igen.
har redan haft detta "problem" för ca 1år sen, min häst fick en sen skada och fick vila ca 6mån sen var det igång sättning för att se om hon håller vet sa att hon troligen inte skulle hålla men det har hon gjort ännu 

Jag skulle behålla henne om hon fortfarande kunde ridas/tävlas i dressyr :) har ju ändå finnhästen min som jag kan hoppa med :) och skulle jag vilja tävla i högre klasser kan jag ju köpa en ny :)
Jag vet inte riktigt… Om jag hade haft råd att ha två hästar så hade jag haft kvar den och köpa en till häst. Annars skulle jag nog låna ut den :)
Detta handlar om en tjej i mitt stall,
hon kan inte ha 2 hästar.
Men jag personligen skulle inte sålt.
Jag skulle inte ha sålt utan låtit den vara kvar.
Men jag skulle skaffat en till om jag så verkligen ville hoppa!

Det beror på vad för skada det är. Vet inte ifall jag skulle våga sälja av den anledning att de nya ägarna kanske är oförsiktiga. I nuläget kan jag behålla och kanske skaffa en medryttare, hade kunnat tänka mig att låna ut till någon i närheten.
Är det illa och hästen mestadels bara fungerar som sällskapshäst och jag själv inte har möjlighet eller råd att behålla hästen är jag av den uppfattningen att det är bäst att avliva. Kanske jag skulle våga sälja hästen till någon som står mig nära. Men riskera att hästen far illa och hamnar på en buss till Italien gör jag inte! Hästen förstår inte när den avlivas, den lider inte av det. Man får helt enkelt ta ansvar för sin vän.
Men jag skulle inte behålla hästen så att min egen "karriär" stoppas. Jag ordnar det bästa för hästen och köper en ny, annars kommer jag aldrig kunna nå de mål jag vill.