Vad betyder det?
Jag har en en egen ponny som heter Butterfly. Hon är impoterad från Danmark och har okänd stamtavla. I hennes pass finn en lapp som vi inte kan förstå. Vi vill GÄRNA veta vad det är och vad det betyder.
Vi köpte Betty av en hästhandlar som heter Pia Nätterqvist. Betty hade dagen innan ställts dit av Royne Zetterman och då visste Pia inget om Betty.
På lappen står Dansk sports ponyavl. Alltsdå har det någon med avel att göra. Efter detta står det massa siffror. Vi kan inte läsa vad detta betyder.
Eftersom vi inte vet någo alls om Betty (Butterfly) så gör man allt man kan för att få reda på lite. Vi har hittat några få resultat från danmark på LB nivå men inte mer.
**Finns det någon som vet vad det betyder eller kan hjälpa mej att få kontakt med nån som kan läsa det?
**
Är det någon som vet hur man kan få fram mer faktka om sin häst. T.ex vad den är född, tidigare ägare o.s.v. I så fall vore jag väldigt tacksam om jag fick hjälp med detta.
Maila gärna mej (julia.tingstrom@hotmai..com) om jag ska skicka fler bilder på passet eller på Betty.
MVH Julia Tingström - www.juliatingstrom.fotoexpress.se
MVH Julia Tingström www.jtphoto.se
"De som säger att lycka kan inte köpas för pengar, de har aldrig köpt en häst"

Rent spontant ser detta ut som ett bedömningsprotokoll från en utställning/bedöming
det står ju stad och datum och nr så det borde ju gå att spåra lite mera ju….
Det står ju 'eksteriörkåring' vilket jag översätter som exteriörsbedömning. Så jag tror som #1 att det är ett bedömningsprotokoll. Men resten utav lappen är bortom min kunskap. 
"Om förhållandet bygger på förtroende, lyder hästen även utan bett och tyglar."

dansk sportponyavl borde vara motsvarigheten till avelsför. för svensk ridponny. försök få fatt i dom, du har ju hennes registreringsnummer på lappen.
Skynda långsamt så går det fortare.
Tack för all hjälp de uppskattas verkligen! Jag har nooll koll på utställningsgrejor och så men nu börjar de klarna :D
MVH Julia Tingström www.jtphoto.se
"De som säger att lycka kan inte köpas för pengar, de har aldrig köpt en häst"