OT vill tävla :(
Åh jag vill så gärna tävla :( jag får bara tävla några klubbtävlingar och typ 3 regiontävlingar per år.. jag vill tävla mer! har föräldrar som inte vill köra, dom tkr att tar så länge o de är så jobbigt osv osv.. suck :/ nån som känner igen sig? det verkar som om alla har föräldrar som kör vart som helst på tävling, mina vill inte ens köra 30 min till en tävlingsplats :( har en superponny, fin i både hopp och dressyr, och snart börjar hon bli för gammal så jag vill tävla nu innan det är "för sent" :( fyfan jag fyller imorgon och borde va glad men sitter bara här och gråter :´( Ni kanske tkr att jag ska vara glad för det jag har, det är inte alla som har egen häst osv, men jag ÄLSKAR att tävla, verkligen. det känns så orättvist när de flesta har fina tävlingshästar (ofta inte en, utan flera) och jaa, verkar ha det så bra, tävlar typ varje helg med bra resultat osv..

Har du inga mor/farföräldrar, vänner eller möjligen släktingar som kan tänka sig hjälpa till med att ta dig och hästen till och från tävlingsplatsen då? Jag menar, man behöver ju inte åka 10 mil för en tävling, och bara du har med dig "hätskötare" eller ja, så kan ju föraren åka hem elr. göra något annat under tiden du befinner dig på tävlingsplatsen om denne promt inte vill vara där..
Å jag känner ungefär samma sak, men jag har ett annorlunda problem. Vi betäckte min ponny under helt "fel" tidsperiod. Jag blir 17 i år, och har alltså detta och nästa år kvar att tävla ponny. Vi började satsa seriöst på träningen under 2008, och även tävlade inom klubben med helt okej resultat i både hopp och dressyr. "Dum" som man är valde vi att betäcka ponnyn på sommarkanten 2008, och hon fick i maj ett underbart litet hingstföl. Självklart ångrar jag inte min lille prins, och nu i efterhand vill jag absolut inte ändra på detta, men hade man varit smart hade man kanske kunnat vänta med betäckningen tills min ponnytid var slut. Så fort hon är helt igångsatt efter mammaledigheten blir det hårdträning som gäller för 2010!

hm, har en bekant som skulle kunna köra :) meningen var att jag skulle tävla 1.8, men då gick inte det för denna bekanta skulle tävla själv då men på ett annat ställe.. men nu på tisdag ska jag på klubbtävling vid föreningens ridplan (bara att skritta dit, ca 10 min tar det), och går det bra så kanske det blir tävling 8.8, vi får väl se :)

vet hur det är,har själv föräldrar som ite vill köra, det har endast kört mej till stallet 7gg sen jag skaffade min häst (ca 2år sen)
det är ricktigt tråkigt 
ush, min mamma är exakt likadan!! JAg håller på och letar foderhäst så att jag kan komma igång med tävlandet igen, men hon är bara så negativ och är inte villig till någonting!
Jobbigt eftersom att man är beroende v ens föräldrar när man bara är 15 år och inte har tillgång till egen bil…

#3, #4 Okej, ja visst är det tråkigt :( "skönt" att man inte är ensam om det.

Åh, jobbigt.
Hoppas att du lyckas övertala dina föräldrar att köra dig lite mer innan ponnytiden är över. Annars kanske du kan trösta dig med att du kan ta körkort när du fyller artion och så att du kan köra själv?
Hanna Törmälä, sajtvärd för hästhoppning.iFokus.
Läs gärna min blogg: tormala.devote.se.

ja, men det är tur att jag iaf får tävla ca 10 ggr/år iaf. det är vid föreningens ridbana, det är bara att skritta dit 10 min för mej :D ikv är det tävling där så dt blir skoj! :)
Japp :) Synd bara att vi i Finland har så att man får tävla ponny till det år man fyller 16.. men man får ju tävla i klasser "öppna för alla" förstås men inte i mästerskap.
Mina tycker också att det är jobbigt att det tar så lång tid men som tur är så är de glada för min skull för att dom vet för att jag lever för att tävla!
Men om man väl får ut dom några gånger per år så vänjer dom nog sig (gjorde iaf mina föräldrar) Å vad tråkigt att sluta tävla ponny redan det år man fyller 16, skulle jag bott i finland så skulle detta vara det sista för mig. :( Tävlar lokala tävlingar ungefär 10 gånger per år & inte mer..