Kan han bli bra på hoppning?
Jag har en häst på foder över sommaren och antagligen köper jag honom i vilket fall som helst men det skulle vara roligt om han kan bli ganska bra i hoppningen och självklart ska jag ta hjälp av en tränare, vill bara höra era åsikter.
Lite snabbt om honom:
Han är ca 160 hög, fullblod som inte varit ifrån banan så länge men vi hoppar lite grann, ganska mycket låga titthinder och han hoppar nästan allt, dock har jag infångare alltid än så länge. Hoppar jättefint i traven med bra avstånds bedöming men han har svårare för avståndet i galoppen, kommer ofta lite nära. Han är dessutom alltid väldigt högt över hindren.
Så vad tror ni?

nästan alla hästar kan bli bra hopphästar med rätt träning 
jo men hur bra?

Det går väl inte att bedöma utifrån en helt vanlig beskrivning av en häst som hoppar. Har du ingen film eller bild som vi kan få se?
#3 Ska se vad jag hittar har nog något

Ta hjälp av tränare! Det är nästan omöjligt att kunna ge rätt råd och tips utifrån bilder och filmer.
#5 Om du läser första inlägget så har jag skrivit: "och självklart ska jag ta hjälp av en tränare, vill bara höra era åsikter."
Så som sagt tänkte jag bara kolla om någon här har några åsikter om vad dom tror rent spontant.
Ska se om min kompis kan skicka bilderna och filmerna hon tog på oss.

Woops! Jag brukar tydligen ofta lyckas att läsa mellan rederna! 
#8 Gör inget men självklart ska jag ta hjälp av tränare. Jag är inte helt pantad
Ville mer ha spontana åsikter
Han är fruktansvärt mager men jag kan väl glädja mig att trots att det verkar omöjligt så har han vid tillfället för bilden redan gått upp synligt i vikt sen han först kom till mig.

Han kan säkert bli bra med träning. Jag tycker att han ser väldigt söt ut på bilden! Du får gärna fortsätta uppdatera, så att vi får veta hur det går för er. 
Hanna Törmälä, sajtvärd för hästhoppning.iFokus.
Läs gärna min blogg: tormala.devote.se.

Den kan det absolut bli hopphäst av, inga problem! Var inte rädd för att göda upp honom dock så att han kan sätta muskler och hull sedan blir han nog kanonfin!
Fullblod kan absolut bli bra hopphästar, om dom har mentaliteten till det. Hade själv ett fullblod som vi köpte från galoppbanan occh hon hade blivit en jättebra hopphäst om hon hade fått fortsätta leva, men tyvärr får man inte alltid som man vill. Har dom bara en bra grundgalopp och bra mentalitet, samt hoppteknik så ska det nog inte vara några problem.

Fullblod brukar vara ganska trevliga att hoppa, bara man tränar lite dressyr på dom först. Galoppen har han ju redan. Huvudsaken är viljan, vill han hoppa så brukar det gå vägen, han har ju inga fysiska problem med det 

jag har själv haft en nybörjar häst om man säger det så, lära från grunden, har ett fullblod, hon hoppar skit bra nu!
så oroa dig inte! fullblod kan hoppa :P