Mur :D
haha nu måste man ju skryta lite om Min och en kompis mur. Pappa har byggt den med våran hjälp men sedan har vi målat HELT SJÄLVA! haha och ingen av oss är sådär konstnärlig precis. eller tekniska för den delan hellr ;)
Vi kör upp den till stallet med släpet i helgen och ridskolan börjar på måndag så då Min kompis se till att hennes ponny är tbx osså får jag låna en kompis lilla ponny så ska den invigas (:
Iaf, nu har vi en lätt fin och skapligt tålig mur. Den förra av tung , rutten och fult målad. Den var också delad i 2 delar. och en av dem delarna väger mera än hela den nya muren. ÄLSKAR MUREN! :D sjukt nöjda över oss sjävla. den är nu till för hela Ridskolans lektioner (:
(DÅLIG VINKEL PÅ BILDEN) den är snyggare byggd. med lite lutning osv men bilden blev inte så fin ><'

Supersnygg :D
#2 tackar (:
vi får väl se om fegponnierna vågar skutta över den rutiga sidan, tegel är de ju vana med. ><'

Vad är den gjort utav?
#4 av typ 1-2 tjock träplyfa, kmr nog hålla ett bra tag.

Riktigt bra gjort, tycker jag!
Hur hög är den?
#6 tack :D bottendelan är 60cm och murbitarna som man kan lägga uppepå är 15cm. höga, för tillfället är det bara en rad med bitar uppepå men den andra raden är under tillverkning så med allt blir den 90cm hög (:

Kan du inte beskriva hur den är uppbyggd? Jag är så sugen på att själv fixa mig en mur, men frågan är nog mest hur jag ska gå tillväga.. Nu blev jag ju jättenyfken! 

Snyggt!
Hanna Törmälä, sajtvärd för hästhoppning.iFokus.
Läs gärna min blogg: tormala.devote.se.
Jätte snygg!
Det roliga är att jag och barnen har alldels nyss blivit klara med en grind som står på tork. Och våra funderingar går just nu åt en… MUR! Dina bilder gav verkligen tips på hur vi ska måla!
Jag säger som #8 Invisible: -Kan du inte beskriva hur ni har gjort den?
Det är en liten lutning, så den blir lite minder upptill. Sedan är det inte så svårt. limmad och skruvad. Reglar som löder från ena långsidan till den andra för xtra support.
det är väldigt lätt egentligen. det är också reglar runt om hela. Där de fästs i varrandra.
Tänk dock på att överdelan. (det som blir likt ett lock) bör fästas över de andra skivorna för xtra stöd. (något vi helt glömmde bort.)
TIPS: (tegelstensmålning.)
använd en standard markeringstejp, den är ca 2,5cm bred.
gör sedan linjer av dem där du vill att fogen ska vara (i detta fall den vita på bilden.) Måla sedan med blyerts efter tejpen och dra sedan bort tejpen igen(du bör då ha en 2,5cm bred linge där fogen skall vara). sedan målar man innom tejplinjerna och lite utanför. låt det torka och sätt sedan på tejpen på de målade linjerna. Därefter måla den fria ytan i den färgen du vill ha tegelstenarna i.
JAG LOVAR! det blir snyggaren än att sitta och försöka finmåla fogen efter att man målat teglet. Vi gjorde nämligen det på småbitarnas gavlar, det blir inte lika snyggt även om man har markeringstejp runt om. (: det kanske går fortare men det andra blir snyggare!

Bra jobbat! Det var riktigt snyggt.
oj, den var riktigt snygg!
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus
#12 & #13
tack så mkt, är riktigt stolt (: