Ponny vs. Storhäst, vad ska jag välja?
Just nu har jag en D-ponny på foder som jag tävlar hoppning med. Hon har lite humör, och är inte den enklaste att hoppa, hon stannar väldigt mycket= inte bra för självförtroendet. Men i övrigt så är hon super! I september har jag haft henne i ett år.
Nu har jag hittat en storhäst som jag kan få låna som är jätteschysst! Han är 17 år, erfaren, har gått 140 klasser tidigare och kan lätt gå 120 banor nu.
Ska jag lämna tillbaka min ponny och låna storhästen istället? Det gör så ont i hjärtat att tänka på det. Innan min ponny så hade jag två storhästar, jag trivs egentligen väldigt bra den höjden. Men jag tvekar så mycket inför det här. Ska jag verkligen "ge upp" med min ponny?
Jag kommer antagligen komma längre på storhästen, men jag vet inte…

Det verkar ju som om du har en jättechans att få utvecklas med en rutinerad storhäst, det är nog det jag hade hade valt. Men samtidigt kan man inte tävla ponny för alltid i "riktiga" tävlingsklasser, tyvärr. Ett tufft val, måste jag säga.
Ja.. det lutar åt storhästen. Men det är väl bara det att de är jobbigt att behöva lämna tillbaka ponnyn.. :(
Jag skulle nog faktiskt ta hästen, jag vet att det är jobbigt att lämna bort en ponny som man har haft länge men som #1 sa så har du ju en jättechans att få utvecklas med en rutinerad storhäst, och den chansen hade nog jag tagit om jag fått välja.

jag skulle ta hästen, för där har du häst livet ut, kan man säga, för ponny kan du inte tävla längre när du är 18 :/
d är svårt men jag har själv haft den känslan, jag valde häst :)
d kommer kännas bra när du väl har hästen (: <3
Jag får nog hålla med övriga talare om man tittar på "fakta". Du får ju en jätte chans att utvecklas med den stora hästen! Inte alla får möjligheten att rida en läromästare på det sättet. Vill du utvecklas för de högre klasserna är det nog den du ska välja…
Jag sällar mig också till skaran som skulle välja den stora hästen! TÄNK att få chansen att utbilda sig på en rutinerad häst som gått 140 på tävling! *drömmer*
Har du dessutom börjat få lite naggat självförtroende tycker jag att valet faller ännu hårdare på den stora rutinerade hästen.
Lycka till!
H. Thea
Medarbetare hästhoppning.ifokus.se

håller med föregående! ponnyn kommer sabba dit förtroende om ni fortsätter *talar av egen erfarenhet*
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~
Okej, det blir storhästen. Hur jobbigt det än är att lämna tillbaka sin ponny..