Träningsvecka?
Hej tänkte kolla hu ni lägger upp en träningsvecka?

Veckans träning ser ut följande:
Måndag: Dressyrpass med fokus på att ställa åt höger & vänster på rakt spår, arbeta sidleds & göra lösgörande serpentinbågar
Tisdag: Uteritt med klättring & cantringsarbete
Onsdag: Hoppning, börja med lösgörande cavalettiövning och övergå sedan till övningen Boxen
Torsdag: Tökörningsarbete både på volten & i skogen
Fredag: Uteritt
Lördag: Skrittrunda på två timmar
Söndag: Vilodag
Dock blev det helt ändrade planer denna vecka då jag åker på semester från ons-lör, men så här var planen iaf. Det är dessa grejer jag försöker lägga in varje vecka (varierar dressyr- och hoppövningar), även om det inte blir just den dagen så ska det hinnas med någon gång i veckan.
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Kika gärna in på min blogg
På ridtravare.Ifokus skriver Sthlmsjenna en jätte bra artikelserie om olika tränings upplägg för dressyr, hoppning och snart kommer fälttävlan.
Jag har tänkt att kombinera dessa till ett eget system senare…

#2 ah jag vet ska ta hjälp av dom också men vill också se hur andra gör =)

mja jag brukar inte planera så jättelångt i förväg, däremot har jag mina grundläggande planeringar som är t ex uteritt på helgen (på vintern, kan inte rida ut i veckorna då. på sommaren blir det även en gång mitt i veckan), dagen efter träning så tränar vi på samma sak som vi gjorde på träningen osv. sen faller allt på plats runt det, rider så mycket dressyr jag kan. lägger aldrig in någon planerad vila, det får han så det räcker och blir över automatiskt när jag inte hinner. men en vecka kan t ex se ut såhär mitt i vintern:
Måndag: Dressyr
Tisdag: Vila
Onsdag: Dressyr
Torsdag: Träning
Fredag: Dressyr
Lördag/Söndag: en dag uteritt, den andra kanske också uteritt, ellr longering eller ett lätt dressyrpass. eller lite hoppning =)
En vecka i Mars såg ut såhär när Blacky var för jävlig, det var våran vändpunkt:
Söndag: Träning, han va så trälig att min tränare fick trilskas med honom i nästan 1,5 h..
Måndag: Min tränare red, han var hemsk och blev snabbt känd som "islandshästen" på anläggningen…
Tisdag: min tränare red igen, "islandshäst" första 30 min, sen gav han sig
Onsdag: tränaren red igen, ingen islandshäst denna dag =)
Torsdag: jag red lektion, ingen islandshäst ;)
Fredag: jag red själv dressyr
Lördag: lektion igen, bästa lektionen nånsin. han har aldrig gått så bra.
Söndag: uteritt
ibland måste man inse att man inte klarar allt själv. efter den här marsveckan har allt ändrats, dom dagar allt går som värst nu så går han så som han gick som bäst innan denna vecka! men dyrt var det XD
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~
#4 Där kom du med en viktig poäng!
Ofta lägger man ju upp arbetet olika beroende när på året det är också.
=)

ja men det kommer jag självklart göra. dock har jag bra tillgångar =)