OT: irriterad på butiken!
Igår förmiddag besökte jag och mamma stan och skulle göra några ärenden. på listan stod bl.a nyagummityglar och nytt spö. Mitt gamla spö försvann spårlöst i förra veckan och det var dessutom ganska gammalt och slitet då folk "lånat" det och "glömt" det ute i paddocken x antal gånger. aja iaf. kommer till butiken coh hittar rätt typ av spö nästan direkt. men vart enda j*kla spö var ju fullt med fustdiamanter!!! visst om folk köper dom till sina små döttrar men vaf*n!! majoriteten av spöna borde väl ändå vara utan krimskrams??? sen när vi skulle kolla tglar så visste jag precis vilka jag skulle ha. och visst fans dom inne. men bara i storlek full!!! de flesta storhästryttare jag vet använder ponnytyglar och ponny ryttare gör ju det definitivt!!!! sånna saker borde ju finnas inne!!!.
besöket i butiken slutade medatt vi beställde ett par tygrar i ponnystorlek(min häst är väldigt liten och har ganska kort hals) och så köpte vi ett sådant spö jag ville ha(utan krimskrams) men dock med oljelila handfäste(!) haha jag lär ju inte ha problem med att nån tar det för sitt xD
// Alexandra
Hästen är människans bästa vän <3

Jobbigt! Dåligt att de inte hade tyglar i storlek ponny, det borde ändå höra till basgrejerna i en hästbutik… Och det där med spöna: herregud ja. Jag fotograferar en del hopptävlingar och varenda ponnyryttare rider med ett rosaglittrigt spö med stjärnformad flärp, haha.
Hanna Törmälä, sajtvärd för hästhoppning.iFokus.
Läs gärna min blogg: tormala.devote.se.
håller med om att det ska vara massa diamanter och strass på allt nu för tiden! skulle köpa ett par lite längre sporrar för ett tag sedan. och ALLA sporrar som fanns hade massa strass och diamanter på.. :S

Jag tycker det är kul att det finns mer rosa grejer och diamaneter osv, MEN de måste ju också finnas grejer utan blingbling för oss som helt enkelt inte tycker att det är snyggt.
Hanna Törmälä, sajtvärd för hästhoppning.iFokus.
Läs gärna min blogg: tormala.devote.se.
Jag har Welsh Mountains som rids och ställ ut… Saker i storlek shettlan finns (även om det fortfarande är riktigt dåligt utbud oftast) men de saker som finns är alltid i grilliga färger osv. Ett snyggt kandar eller ett vanligt träns med t.ex engelska sömmar är helt obefintligt… Sedan kommer vi till benskydd - där finns INGA vanliga benskydd från t.ex hööks etc i storlek XS~ endast rosa/röda/gröna. Sedan har vi ju sadelunderläggen som man får specialbeställa av någon som syr upp dem om man vill ha en vojlock som är "figursydd" till 15 och 16 tums sadlar. Schabrak i vitt/svart kan finnas till de mindre sadlarna, men är oftast i dålig kvalité.
Nu dävlar jg itne mina ponnyer något särksillt utan de jag har nu rids bara ehmma samt är på utställning. Men jag avundar se som hittar snygg utrustning till sina A och B ponnyer till tävlingsbanan…!
Hakuna matata!
håller med #3.
Visst det är kul att det finns saker för de mindre ryttarna, eftersom det oftast är dem som har spön med "diamanter" på osv, men jag tycker ändå att det ska finnas mer saker som inte är t ex rosa! Jag har en islänning och ibland finns inte sakerna man ska ha i cob, som i vanliga fall är hans strl och då måste man söka saker i strl ponny, och det finns mest rosa saker eller så glittrar det eller någonting annat seciellt, och jag vill bara ha någonting i en vanlig färg/svart, men det finns nästan inte. Tycker att det är lite dåligt.
Sedan ska vi inte tala om täcken som finns i storlek t.ex 115-145. Köper man itne specialla ponny/travtäcken så finns det inte många normala "115 cm" ponnyer som kan ha de täckena, de är på tok för långa och se sitter nedanför bogen i fram… Vill man se ut som en riddare ok men praktiskt…? Nej…
Hakuna matata!
haha skönt att se att folk håller med mej =)
// Alexandra
Hästen är människans bästa vän <3