Hästhoppning iFokus

Hästhoppning

Etikettutrustning
Läst 5649 ggr
[MajaWrangstadh]
0

Vad använder ni för ridhjälm?

Hänvisar till rubriken :) - Vad använder ni för ridhjälm?

Inköpspris, butik och bild är ett måste!

WhoCares-01
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

jag har en lamicell =) kostade 800-900 kr p svensk ridsport i kungsbacka. jag är helnöjd med den =) bekväm och man kan dra åt den så dne sitter efter behag =) min e en sån på bilden fast silver/grå =)

// Alexandra

Hästen är människans bästa vän <3

HannaT
0

Åh… jag har en svart hjälm med ventilation, som ni ser på bilden. Den är bekväm men jag gillar inte alls hur den ser ut. Köpte den jättebilligt på en utförsäljning. Tanken var att den skulle vara en "extrahjälm" till vardagsridning, men min "fina hjälm" glömdes kvar när jag bytte stall, så jag har bara ridit i denna det senaste året.

När jag får råd ska jag ha en charles owen!

Hanna Törmälä, sajtvärd för hästhoppning.iFokus.
Läs gärna min blogg: tormala.devote.se.

Peppe
0

jag har en svart JW (Charles owen, john whitaker). kostade 3000 kr ny.

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

[MajaWrangstadh]
0

Även jag har en Charles Owen John Whitaker, mörkblå. ÄLSKAR den, aldrig använt något så underbart som den! Rekommenderas :)

Köpte den på mässan i Scandinavium förra året, gick på ungefär 2500 om jag inte minns fel. :)

WhoCares-01
0

åh drömhjälm!!!  får ja jobb snart så blir de kanske verklighet ^^

// Alexandra

cillaw
0

jag har oxå en JW hjälm, helt toppenbra, men jag hade hellre valt en vanlig Charles owen  så jag slapp  autografen på nackstycket.  men jag erkänner att jag är petig Tungan ute

SSAA
0

jag har en lamicell. silver/grå.

jag köpte den hos en lokal försäljare för ca 900 spänn :)

mycket bekväm :)

sus-sharon
0

någon bild har jag tyvärr inte, men min är en helt vanlig somerset från börjes för dryga tvåhundringen. bekväm, lätt och trevlig.

medarbetare på djurskydd.ifokus

Papaya
0

Jag har en Charles Owen GR8 i färgen Black/charcoil som jag gav 2300kr för (lång tids sparande för mig!).  Jag är helnöjd med den! :D Den sitter stadigt, passar perfekt på mitt huvud. ^^ (bilden visar inte de riktiga färgerna)

//Emma
Hartassens Kaniner - uppfödning av hartypade hoppkaniner

[MajaWrangstadh]
0

#9 Uuuh en sån vill jag ha ju! Vart köpte du den?

Papaya
0

#10 Jag provade ut den i scandinavium och fick reda på återförsäljare i mitt område och ringde butiken som tog hem den. Tyvärr blev väntetiden 12 veckor (!) istället för 6 veckor för att den skulle tillverkas och skickas från Australien eller England eller vad det nu var. -.- Snacka om att jag blev glad när den kom! ^^ Det var en butik i strömstad som tog hem den om jag minns rätt. Har inte sett att de finns i butik utan man måste nog beställa. :/ Men hittar man bara en återförsäljare till Equalityline så är det nog inga problem. :)

//Emma

pimkarlstrom
0

Jag rider med en grå/silvrig GPA Speed Air, världens bästa ventilation! Kostar ca 4000 i nypris, jag har haft min i över 3 år nu och den funkar lika bra nu som då.

Pim,  www.tomsticina.blogg.se

WhoCares-01
0

ska bara säga en sak… tänk på att byta hjälm när ni ramlat av eller om ni haft den länge… dom håller inte att ramla på huvudet två eller tre gånger.    ville bara få sagt de =)

// Alexandra

pimkarlstrom
0

#13: Jag vet att jag borde byta ut min hjälm, som tur är har jag aldrig ramlat på huvudet. Visst har den fått några smällar men aldrig rakt på. Och så är dom faktist så pass dyra att jag tror inte att någon byter ut en sån hjälp efter att ha landat på huvudet.

Pim, www.tomsticina.blogg.se

LovisaJacobsson
0

Har en Charles Owen, wellington Classic. köpte den på mässan nu i vintras (jag har glömt bort priset Tyst)

Älskar den hjälmen, helt underbar!

Thea
0

Jag har en charles owen (utan JW´s signatur tack o lov!!!). Köp för 1500.- ny från england för två år sedan! Älskar hjälmen men skulle gärna byta ut den mot en Speed Air för de är så grymt sköna och passar mitt huvud perfekt! Men det är en ekonomisk fråga i dagsläget där ett par nya ridstövlar prioriteras högre då nuvarande håller på att falla sönder.

H. Thea

Medarbetare hästhoppning.ifokus.se

Linnea
0

har en jockeyhjälm (1300kr) (måste köpa ny den har varit för liten de senaste 7 åren!) och en grön sammetshjälm som extrahjälm.

Skynda långsamt så går det fortare.

pimkarlstrom
0

#16: Varför "utan JW's signatur, tack o lov"?

Thea
0

#18; Därför att jag tycker det är fult! Inte svårare än så!

H. Thea

pimkarlstrom
0

#19: Menar du hans "autograf" som sitter längst bak i nacken? Dom finns på alla hans saker?

[MajaWrangstadh]
0

Jag har ju en JW men jag skiter i om autografen sitter där eller inte, - ändå tycker jag att JWn är sjukt mycket bättre för den är bekvämare! Nackstödet (där bak där autografen sitter också) är större och mjukare, underbart :)

Sen fattar jag inte hur ni som har Speed Air kan tycka dom är bekväma, jag har provat den hjälmen och det känns seriöst som ha på sig en CYKELHJÄLM, bara ett skal typ? :| Fast… jag måste hålla med att dom är snygga! ;) (…även om Charles Owen är bättre, haha!)

Papaya
0

#21 och alla andra med CO JW-hjälmen, hur är den att rida med när man har mcyket hår? Borde inte det bli väldigt knöligt i nacken, om man har tex uppsatt hår? :O

//Emma

[MajaWrangstadh]
0

#22 Man sätter inte tofsen så högt upp ju :D

Papaya
0

#23 Men nackstödet sitter väl ändå ganska långt ner? Då måste väl tofsen nästan hänga i nacken? :O vad obehagligt xD

//Emma

SSAA
0

olika hjälmar passar olika huvudformer, jag gillar inte Jw specciellt mycket medans te.x lamicell sitter jättebra :)

Mollsz
0

Jag vet inte vad märket på min är men den är köpt på hööks för runt 600 :-  :)

Bacchus-a
0

Har en Svart/Grå GPA Speed Air! 4100kr. Men helt klart värt priset. Himla go och sval. Den är snygg och den sitter stadigt på huvet ;D

J-Parnebo
0

jag har en ridhjälm som jag köpte på hööks för ett tag sedan, har dock ingen bild på bara hjälmen, tror jag köpte den för ca 700 kr.
men har tagit många smällar, så ska spara till en charles owen

pimkarlstrom
0

#21: I GPA Speed Air finns det ett fodrat "lager" det är väldigt mjukt öven om själva hjälmen är ett "skal". Jag köpte hjälmen för 3 år sedan när jag red 5 hästar om dagen och svettades sjuuuukt mycket! Fördelen är såklart ventilationen en nackdel skulle vara att om man rider i skogen så kan det fastna pinnar i hålen :p

Thea
0

#21: Som tidigare skrivits så passar olika hjälmar olika huvuden. Den som utformade Speeden måste ha använt mitt huvud som form för  jag har aldrig, inte ens CO´n som jag har, varit med om en hjälm som suttit så klockrent som speeden gjorde. Min CO är ett gott "vackert så". Hade jag inte hittat den i england för så billig penning hade jag aldrig köpt den. Flört 

H. Thea

Peppe
0

#22 inga problem, och jag är ganska känslig med sånt ;)

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

SofiaGenne
0

Charles Owen, svart, 3000kr. Den använder jag på tävlingar och ev träningar/fotostunder.

Annars kör jag på ngn klassisk dressyrhjälm vid dressyr & en mer "hopphjälm" vid hoppning ;)

MVH
Sofia Genne - www.teamsl.blogg.se

Eklang
0

jag använder en gammal vanlig sammetshjälm Oskyldig funkar bra :) Så jag kör vidare på det haha

Emma, medarbetare på Hästfoto.

Tin-Tin74
0

Jag har en vanlig "Sommerset" 3-400:- och min dotter har en ny vetilationshjälm 200:- köpt på Granngården.

Båda sitter väldigt bra.

oliviaoakilles
0

Jag har min lamicellhjälm soom jag ÄÄÄLSKAR!<3

Köpt på Aubiose i Borlänge för 920:-

Lättviktshjälm som inte blir för varm.. görsnygg dessutom ;)

obelixhedevang
0

På tävling/träning har jag en svart Charles Owen, köpte den för 2 400:- på Scandinavium.

När jag rider hemma använder jag en marinblå Kavalkade som jag har för mig kostade runt 800 kr på Sjöängen :)

LinaN
0

Köpte min hjälm fårn Börjes för 99kr då min gamla hjälm hade börjat mögla efter att den blev liggandes i ett alldeles för kallt och fuktig sadelkammare.

skitnöjd med min billiga hjälm, kände att ska jag börja rida in min häst så vill jag ha en hjälm som det inte gör ont i plånboken att slänga om den väl går i backen.

Men nångång i framtiden så vill jag ha en bättre AC i den hjälm jag köper. Hatar att bli genomsvett i hårbottnen.

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

fridak
0

Min heter CSO. köpte den på mässan i Falsterbo. ordinarie pris 950 jag köpte den för 475:)

den är inte särskilt snygg, men skön iaf.

JenniferH
0

Jag har en blå Charles Owen Wellington Classic som jag köpt i England för 1800:- inkl. frakt.

Sen har jag en svart Gpa speed air Tone on Tone som jag också har köpt i England, för ca 3000:- inkl. frakt.

Min charles owen hjälm fick jag hem jättesnabbt, efter bara några dagar! Det gick mkt snabbare än när man beställer saker ifrån Hööks i Sverige :P

HannaT
0

#39 Om du vill får fu jättegärna PM:a mig vart du köpt din CO-hjälm, det är ju ett jättebra pris!

Hanna Törmälä, sajtvärd för hästhoppning.iFokus.
Läs gärna min blogg: tormala.devote.se.

emeliekarlssoonn
0

En marinblå Charles Owen Classic <3
Min käraste ägodel delat med hästen och kameran :P

Invisible
0

Jag har en vantilationstjossa från Aubiouse i Blge.

Har haft den i cirkus tre år, och den börjar sitta dåligt. Den glider upp långt upp på huvudet, men är dock skön.

Har ingen bättre bild tillgänglig nu, så ah.. xd