Hästhoppning iFokus

Hästhoppning

Etikettallmänt-om-hoppning
Läst 3019 ggr
HannaT
0

Filma träning

Jag har förr alltid tvingat med mig diverse vänner och pojkvänner till stallet som fått filma när jag rider, men har inte haft en kamera att filma med på ett par år. Har dock införskaffat mig en digitalkamera som filmar i HD så nu kommer ni att få se på en massa filmer vare sig ni vill eller inte, haha.

Hur ofta blir ni filmade när ni rider/tränar?

Hanna Törmälä, sajtvärd för hästhoppning.iFokus.
Läs gärna min blogg: tormala.devote.se.

Thea
0

Alldeles för sällan!

Det är så otroligt nyttigt att bli filmad så det skulle man eg göra oftare. Nu har jag en tjej som hjälper mig så henne ska jag be oftare.

Jag kommer aldrig att glömma *fnissar* när sambon filmade mig i september förra året. Min spontana kommentar när jag fick se filmen: "Ser det verkligen SÅ ILLA ut????" FörvånadGråter Det var en ren chock att se sig själv sitta på hästryggen. Min sits var KATASTROFALT dålig!!! Vid nästa träning berättade jag om det för min tränare och sa att nu j***ar ska det sitstränas. Hela vintern red jag stenhårt utan stigläder och vi hoppade även utan stigläder. Blev filmad igen någon gång i oktober/november och då såg det bättre ut, om än inte bra ännu (de filmerna tror jag att jag har lagt ut här….). Rider fortfarande väldigt mycket utan stigläder jsut för att träna sitsen…hmm, jag kanske ska hoppa fram idag utan stigläder. Det var en idé!

Ser fram emot att du bombar oss med filmer. Har du tur kanske någon har något bra tips att komma med! Ibland ser andra något som man själv inte tänker på eller så har man ett tips på en lösning på ett problem som man själv haft och sen löst.

Jag ska försöka få mig filmad och lägga ut här!

H. Thea

Medarbetare hästhoppning.ifokus.se

Tin-Tin74
0

Jag brukar filma min dotter så ofta jag kan och efteråt sätter vi oss vid datorn och tittar på filmen. Ibland flera gånger om. Sen jag började med det så har hon (och hästen) utvecklats otoligt.

Själv har jag ju nyss kommit igång igen med ridningen och har bara blivit fotad en gång. Som svar till #1 Var glad att du fick fram en kommentar! Jag visste inte vad jag skulle säga ens! Snacka om att sitta illa!!! Jag kutade rygg som en ilsken katt!!! Men jag tror att jag har rätat upp mig nu (känns så iaf). Hoppas att någon kan fota mig igen snart.

HannaT
0

#2 Hoppas jag med! Vill gärna se bilder på dig på hästryggen.

Jag håller med er om att man ser en massa brister sin i ridning som man inte ens visste att man hade, men ibland tycker jag också att det kan vara åt andra hållet. När jag varit iväg på tävling har det ibland känts förj*vligt - men sedan inte sett alls lika farligt ut på film (tack och lov).

Bonjoour
0

Jag låter min mamma filma varje tävling och träning, känner verkligen att jag måste ha det på film :) Sen blir det ibland också att ngn åker med och fotar.

SSAA
0

jag blir inte filmad så ofta, man lär sig ju så otroligt mycket av det!

Pappa filmade mig en gång när vi hoppade i ridhuset, jag såg vad jag skulle tänka på till nästa träning och det kändes tillochmed bättre redan efter en gång! :)

Dock blir jag filmad alderles för sällan :// ska nog be pappa att filma på onsdag Skrattande

[MajaWrangstadh]
0

Uh, aldrig Tyst Men ska se till att köpa en filmkamera så snart jag skrapat ihop pengar till det och sedan tvinga pappa att filma haha. Blir ju fotad ganska ofta men det att det är gryyyymt lärorikt att filmas också, så det ska jag absolut se till att jag blir!

JenniferH
0

Förut filmade jag varenda hoppträning! Nu sparar jag ihop till en filmkamera, vill börja filma igen på träningarna, det är ju jättenyttigt! Skrattande

J-Parnebo
0

förut så blev jag filmad väldigt ofta, när jag hade ponnyn. Men nu för tiden blir jag nästan aldrig de. väldigt tråkigt. för man ser så himla bra vad man gör för fel på film.

HannaT
0

#8 Nu är min mamma tillbaka från Italien med digitalkameran - så nu får vi se till att filma Jennifer. Skrattande

J-Parnebo
0

#9 Ja, de tkr jag absolut. Man får så många minnen av filmer också. :)

NettanLindholm
0

vi blev filmade på skolan på ett ridpass vi hade som sedan ridgruppen kollade på efteråt och alla fick säga vad de tyckte om den som red, vad som vad bra och vad som kunde göras bättre. mkt lärorikt! även om det var riktigt pinsamt ;) men då såg det faktiskt bättre ut än vad det hade känts när man satt på hästen.. :)

L00ttz
0

jag försöker få med nån som filmar så mkt/ofta som möjligt. för jag måste se mina fel för att kunna göra nått åt dom =)

Min Blogg:

http://loottzz.nu

"Never let the fear striking out, Keep you from playing that game"