Hästhoppning iFokus

Hästhoppning

Etikettoff-topic
Läst 1019 ggr
Thea
0

Goddag 4 september 2009

Vad händer idag i era världar? Själv sitter jag och längtar lite efter hemgång. Vill ha heeelg! *trött*

Sen väntar lite lätt lösgörande arbete på ridbanan inför morgondagens tävling. Vi åker till Västerås och rider en lokal 1,10. Det ser jag verkligen fram emot! Jag är inte så jätteförtjust i deras utebana pga storleken. Jag har en förmåga att använda ytorna till "transportsträckor" och rider inte varje galoppsprång. Det gör att hästen har en förmåga att bli lite lång och flack = nerslag. Nu åker jag dit för att just öva på stora utebanor och att RIDA varje språng.

Annars gillar jag västerås som tävlingsplats. Bra banbyggare, bra underlag, kul att hoppa äkta vatten och en bra framridning/hoppning.

Sen blir det väl en hel del putsande ikväll. Det är bara såååå tråkigt! *gäsp* Det är det jobbigaste med tävlingarna, att putsa upp alla grejorna. Ofta drar jag bara av det värsta… Skäms 

H. Thea

Medarbetare hästhoppning.ifokus.se

emeliekarlssoonn
0

Goddagens. :)

Var i skolan på förmiddagen, ingen gympa idag så slutade vid 11.
Mår inte superbra idag direkt utan har ont i halsen, är täppt i näsan och fick som omgångar med frossa då jag satt och skakade i morse. Urk. Frossattackerna är borta iaf. Ska väll gå och lägga mig ett tag. Kommer somna som en stock känner jag x)

#0  Lycka till på tävlingen :D

HannaT
0

Nu är jag hemma från jobbet (har vikarierat på äldreboende under veckan). Det regnar och blåser så jag sitta vid datorn en stund, och sedan ska jag till stallet.

#0 Lycka till imorgon. Skrattande

Hanna Törmälä, sajtvärd för hästhoppning.iFokus.
Läs gärna min blogg: tormala.devote.se.

Fiona
0

Goddag!

Har haft två långa lektioner i skolan idag + en englektion. Morfar kom och hämta mig så att jag slapp vänta på bussen en timme, skönt! Har suttit och tänkt lite & fixat med lite smågrejer nu. Ska dra iväg och jobba en kortis strax och sen i kväll funderar jag på att baka pizza med en kompis! Blir väl även en del förberedelser, vi ska ha Brukshästensdag här i morgon :)

#0 Lycka till i morgon!

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

Thorsson
0

God kväll!

Haft skola idag till 12, sedan möte. Blev även en sväng ute i skogen med en kompis på Lord innan det blev att åka hem. Och gissa om han kan förvåna mig ibland. Jag red han i tisdags senast, och pga dåligt väder så har har fått stått 2 dagar. Så idag var han jättepigg och taggad. Så han ville inte riktigt trava, så när vi skulle trava av så tänkte jag. Nä nu jävlar ska han gå i en sådan kort och samlad galopp då om han inte skärper sig. Minst sagt, fy fasen så stolt jag blev. Vad fin han var i bakkärran då, han satte verkligen under sig bakbenen hur mycket som helst! Även om han försökte komma undan lite och snubblade lite, så var det det bästa vi någonsin gjort. Sedan överträffade han sig själv i skänkelvikningarna! :D

Lycka till imorgon Thea! :D