Hästhoppning iFokus

Hästhoppning

Etiketthopphästar
Läst 3107 ggr
MalinSandman
0

Hopphäst säljes!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Dominate Crown eller Lukas som han kallas är en valack född 1996. Kom till mig 3:e februari 2007 och har efter det blivit inriden och utbildad av mig. Super snäll i stall som på transport som tävling.  Jätte snäll att klippa och sko, lite svår att duscha i ansiktet men med tålamod då går han med på det också. Är för tillfället utbildad 125 hoppning och Lb-La Dressyr. Gör Öppnor,Slutor, fram och bakdelsvändningar även påbörjad träning för en senare utbildning för arbets piruetter. Kan byten, men sitter inte helt än. 
Hoppar banor på 120-130 på träning men tävlat upp till 110 med goda resultat, en rosett plockare i de lägre klasserna!  Har kapaciteten för att starta 120-125. En trogen vän i vått och torrt. Älskar sin ryttare och gör allt för ryttaren om man kommer överrens! Super snäll på tävlingsplatsen, Lastar sig själv!

Hör av er för mer info och bilder/videofilmer 

http://www.pixbox.se/alb_show_id1014296_page0.html

L00ttz
0

e det en travare?

Min Blogg:

http://loottzz.nu

"Never let the fear striking out, Keep you from playing that game"

MalinSandman
0

Nej, hästen är inte en travare, dock en ridhäst av rasen svensk varmblodig travare..

Har aldrig gått på trav, endast tränad som 2-3 åring… har varit sällskaps häst från 1999 till 2007, där efter varit hos mig fram tills dess att han blir såld.. inga "travar" fasoner så som släng trav och liknande.. super galopp med bra bakbensaktivitet xD

Lorita
0

klart att det är en travare, merparten av alla travare jag träffat på är trevliga hästar utan några "fasoner" men råvare är han lika *censur* så försök inte dölja något. Då blir jag faktisk riktigt *censur* kan man inte vara stol över en travare utan att försöka mygla bort vilken ras den är.

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

MLphoto
0

Ursäkta om jag lägger mig i lite.

#3, "Travare" är ingen ras. Varmblodig travhäst är en ras, sen att den 'råkar' vara avlad för att trava är en helt annan sak.
Så hon ljuger inte om vad han är för ras, han är en Varmblodig travhäst som används till ridning. That's it.

#0, Förövrigt, för att återgå lite till tråden igen, så är din häst verkligen superfin! Jag hoppas du hittar ett bra hem åt honom Glad

"Om förhållandet bygger på förtroende, lyder hästen även utan bett och tyglar."

Lorita
0

#4 travare är ett slanguttryck för varmblodig travhäst så att säga att hästen inte är travare är inte rätt, han är till ock med tränad för trav som 2-3 åring så nog är det en travare alltid.

MLphoto
0

#5, Det vet jag väl också att det är, men hon ljuger fortfarande inte om vad det är för ras. Hon skrev Varmblodig travare (travhäst) vilket är korrekt. Och eftersom han inte går på banan så är han ingen travare, han rids och är därmed en ridhäst. Travare var han då han tränades på travbanan, men varken före eller efter det.

Fiona
0

Hon förnekade ju att det var en travare ;) Jaja himla snygg häst är det i alla fall!

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

MLphoto
0

#7, Det kan inte jag se någonstans. #1, frågade "e det en travare?" och hon svarade "Nej", för det är han ju inte. Han är en ridhäst av rasen Varmblodig Travhäst. Glad

Fiona
0

#8 Men travare är ju ett slang för varmblodig travhäst. Travhäst / travare är väl ändå samma sak ;) Sen att han inte går som travhäst utan ridhäst är en annan sak =)

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

MLphoto
0

#8, Enligt min mening så svarade hon korrekt. Jag tycker inte att hon ljög om någonting. För mig är en travare en häst som tränas på travbanan. Punkt slut. Glad

Fiona
0

#10 Ja man uppfattar ju olika saker olika, vi har inte samma uppfattning helt enkelt =)

Jenny

MalinSandman
0

håller med Mikaela i detta "samtal" eftersom han inte är en TRAVARE utan är en RIDHÄST så anser jag att jag inte vill kalla honom travare.. jag skrev att han var en svenskvarmblodig travare, eftersom det är hans ras. men han har ALDRIG och då menar jag inte ens TRÄNAT på bana. utan bara i skogen. och detta var inte länge, eftersom han inte ville springa trav ute i skogen ens.. 
detta är en annons, inget *censur* för att klaga på vad jag anser att min häst är!

Lorita
0

Då var viking en ridponny, eftersom dom tränat bort både tölt och pass på honom, att båda föräldrarna var islandshäst hör inte hit då?

Du säljer en travare som är ridutbildad och inget annat och till på köpet så är han travtränad. Snacka om att frisera hästen, är det något fel på travare?

MLphoto
0

#13, Vad hade det med saken att göra? 
En islandshäst är en islandshäst, en varmblodig travhäst är en varmblodig travhäst. Men en häst som går på travbanan och tränas i trav är en Travare för mig. Rids hästen av samma ras så är det en Ridhäst.

Sen måste jag bara fråga, är det något fel med att frisera hästen som man vill eller? Det har väl absolut ingenting med o göra vad det är för ras? Bara för att man stubbar sin häst så betyder det inte att man tycker det är något fel på rasen.

L00ttz
0

Nu menade jag mest fall han var varmblod skrev bara travare för att det gick fortare :P sen att han e ridhäst av rasen varmblodstravare e ju rätt. som min jag säger att min e ridhäst då an också bara e trvatränad när han va två men inte mer. så jag mena inte att han va Travare som slängde iväg i travartrav stup i ett. :P han e jättefin =)

Min Blogg:

Lorita
0

#14 han är ju travtränad i minst ett år troligen två.

Viking som jag kände, han tränades hårt från det att han var föl till att inte tölta eller gå i pass. Alltså dom försökte bygga om honom till ridponny och lyckades också träna bort han egenskaper som islandshäst.

Varför försöker man mörka en hästs ursprung? jag blir så leden å, alla travares vägnar.

MLphoto
0

#16, Men hon har väl inte försökt mörka hästens ursprung? Hon skriver att han har varit travtränad en kort tid, men är numera ridhäst. Det är väl inte att mörka ursprunget?

Lorita
0

"hästen är inte en travare" det är att mörka hästens ursprung och jag fattar inte varför man försöker dölja och till rätta lägga travare så mycket.

Hästen har två föräldrar som är travar och då är han travar lika mycket som stackar Viking var islandshäst.

vad är det för fel på travare?

MLphoto
0

#18, Jag tycker då inte att det är o mörklägga hästens ursprung. Hon skriver klart och tydligt att hästen har travtränats under en kort period, (under den tiden var travare) men används numera till ridning, ridhäst alltså. Hon skriver ju klart och tydligen även att hästen är av rasen Svensk Varmblodig Travhäst, så jag förstår inte vad du hetsar upp dig över?

L00ttz
0

Känns som att detv blev en väldig diskution bara för att jag skrev travare istället för svensk varmblodig travhäst. liksom hallå orka börja diskutera det. jag säger inte hller travare till min jag säger typ att jag har ett varmblod. som är ridhäst.

Min Blogg:

MLphoto
0

#20, Nej då, det var inte du som startade diskussionen.

TS, Förlåt Malin för att det spårade ur lite. Jag hoppas som sagt att du hittar en bra köpare till din häst. Hade jag haft pengar så hade jag tagit honom själv, han är dööööööläcker! Skrattande

Thea
0

Håll er till sakfrågan och trådens ämne, dvs "hopphäst säljes"! Vill ni diskutera vad som är en "travare" eller inte så får ni skapa en egen tråd på ett lämpligt iFokus.se-forum.

H. Thea

Medarbetare hästhoppning.ifokus.se

MalinSandman
0

Ingen fara mikaela ;P
Hoppas att jag hittar någon bra köpare som kommer fram förr eller senare…

MLphoto
0

#23, Det gör du säkert. Han är ju supersnygg och har kapacitet, det borde väl finnas någon underbar själ därute som klickar med honom tycker jag Skrattande

Peppe
0

tyvärr är det ju svåra tider att sälja häst nu, men desto bättre att köpa om man har möjlighet =)

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

L00ttz
0

Jag hade lätt köpt honom om jag hade haft råd med två -

Min Blogg:

MalinSandman
0

Jag har inte direkt brottom att sälja honom då jag hemskt gärna har kvar honom, men har inte råd att ha två..

Elshira
0

Kul att se en så duktig "Travare" på tävlingsbanorna! Folk behöver se att en "Ridhäst travare" inte nödvändigtvis måste ha problem att vara ridhäst.

Har själv ridit en travare hos grannen som tävlat tills han var 11 med goda resultat men innan han slutade sin travkariär reds han också som ridhäst på dressyrbanan vilket han fortfarande gör lite då och då idag. Redan från början hade han lätt att sätta under sig bakdelen och gå på tygeln. Dessutom har klasskompisen en travare som gick riktigt bra på trav, men hade problem med andningen när han tog i så mycket han kunde på upploppet och är numera en tävlande westernhäst. De kan göra både och och de kan defenitivt skolas om!

Hakuna matata!

MalinSandman
0

Putt!! Måste få honom såld!

Emmelie93
0

vad ska du ha för han?? :)

~Stuteri Stenbydal~
Sajtvärd på Gotlandsruss.ifokus

MalinSandman
0

Skall ha 45.000 kr för han. Går att köpa med en Stübben MF hoppspecial som är utorivad till honom.

MalinSandman
0

Lukas är fortfarande tillsalu!!   vill gärna att ni kommer och kollar!   film finns också!
http://www.youtube.com/watch?v=HEjgVx_8avc

WhoCares-01
0

de enda "travarfasonerna" jag kan se är att han ibland bryter av till trav i hoppningen… annars ser han ju urgo ut =) och han är med i toppen av de finaste ridhästarna a den rasen jag sett =)

// Alexandra

Hästen är människans bästa vän <3

L00ttz
0

jag tror faktiskt att det e bra att dom ibland tar till travsteg i hoppningen har märkt  på min häst att när man kommer fel så tar han till trav och då blir det lättare att komma rätt och även lättare att svänga om det e kluriga svängar för i trav e dom väldigt vändbara =) men han e ju duktig den där faktiskt =)

Min Blogg:

MalinSandman
0

# 33 varför han bryter av till trav är för att jag ber honom göra det eftersom annars tappar han rygg i hoppen om han får springa som en galning, + att han skall jobba mer med ryggen när man rider…
=)

L00ttz
0

#35 precis och det e väldigt skönt att man kan göra så med travare =) för dom klarar fortrfarande av att hoppa =)

Min Blogg:

MalinSandman
0

#36 jag brytar aldrig av i närheten eller mot hinder. eftersom gå hoppar han inte alls med ryggen, utan bara när han blir lite obalanserad i galoppen, då bryter jag av till trav och sen fattar jag ny galopp =) Endast för hästens eget bästa :P

L00ttz
0

#37 ja men precis det va typ så jag mena men ibland så kom du även mot hindret i trav men det störde ju inte honom =) oftast när dom lärt sig galoppen och att det e galopp mot hindret så brukar dom fatta galopp självmant framför hindret det gör iallafall min =)

Min Blogg:

MalinSandman
0

Jaha, du menar det sista klippet, från kiruna ridklubb i våras. Jo där travade vi mot vissa hinder, men nu travar vi inter alls mot hinder, den helgen var inte alls en bra helg, det var en lång resa för oss båda och vi var inte alls lika bra som vi annars brukar vara =) Kommer en till film efter helgen, ska hoppträna för min tränare i helgen. På gräsbana.

L00ttz
0

#39 ja alltså det såg ju fprtrfarande bra ut. men som sagt dom klarar ju iallafall att hoppa i trav så det gör ju inget om det händer =) åh va kul =)

Min Blogg:

MalinSandman
0

Hehe precis :P Hoppas att dom kommer och provrider honom nu =)

liindaaek08
0

är den såld? var bor ni? =)

MalinSandman
0

£42, nej han är inte såld än, tyvärr…
Jag bor i Boden.