Några här med Tretorn-stövlar?
Jag måste tyvärr köpa nya ridstövlar då mina nuvarande har havererat. Jag vill ha en relativt underhållsfri och SKÖN ridstövel. Jag har tittat på Tretorn Advance då denna också är reglerbar i skaftet vilket är ett pluss då jag har en förmåga att svälla i benen under en arbetsdag = trångt att dra på sig ridstövlarna efter jobbet. 
Jag provade dom igår och GUD vilka sköna stövlar! Men det finns ett stort "MEN", tyvärr:
37an var aningens hög i skaftet, men det bör lösa sig nrä stöveln sätter till sig så det är jag inte så orolig för. Dock tyckte jag att den var aningens trång i foten. En 38a skulle nog passa mig bättre, men då blir stöveln 1 cm högre än 37an och då blir skaftet för högt. 38a är alltså uteslutet.
Nu undrar jag om det finns några ägare av Tretorn här på sidan (det borde göra det eftersom var och varannan person har dessa idag.
)? Hur har ni upplevt fotdelen? Har de töjt sig/gett med sig något vid användning eller gör microfibern att materialet är helt "fixt"? Mina nuvarande läderstövlar är idag något stora i foten (stl 37) då de har töjt sig en del med tiden.
Jag ska prova dom igen och verkligen känna efter den här gången. Jag VILL ju ha dom!
H. Thea
Medarbetare hästhoppning.ifokus.se
Jag har ingen aning om hur tretorn stövlarna är, men om dom nu inte töjer sig någonting i foten kan du ju lägga in hälkilar till de har satt sig ordentligt. :)
#1: Hälkilar kommer jag att behöva använda redan på 37an innan dom har satt sig då de var aningens höga. 38an blir 1 cm högre ändå vilket kan göra att de inte sätter sig tillräckligt och trots hälkil kan det bli smärtsamt att rida in dom, då de blir HÖGA. 
H. Thea
Nu har jag köpt dom!
Drog på mig ridbrallorna och åkte ner till butiken igen. Provade 37 igen och de är inte speciellt trånga. De kommer att bli perfekta när de format sig efter foten, men de behöver inte töja sig tycker jag.
Höjden på skaftet kommer att bli intressant att uppleva. Jag har hälkilar, men inte provat stövlarna med dessa. Jag hoppas att de sjunker lite grann iaf.
Ska rida med dom idag och det ska bli så spännande och se hur det känns. Folk säger att de ska vara (de ÄR det) mjuka och sköna, men ändå ge ett grymt stöd.
H. Thea

#3 Låter kanon.
Vilken färg blev det då?
Hanna Törmälä, sajtvärd för hästhoppning.iFokus.
Läs gärna min blogg: tormala.devote.se.
#3 Härligt :D
#4: Det blev vanliga svarta. Tyckte det var bästa valet. Då behöver jag itne tänka på färg på schabrak, ridbyxor mm.
Har ridit med dom ett par gånger och de är helt fantastiska. Jag behöver dock mickla lite till med snörningen i foten för de är lite stora i vristen. Kan också säga att det var BRA att jag valde 37an. De är lagom i foten, men vid ridning hade jag ev kunnat ha 36an tom. Men nu får jag gott i en till strumpa vilket gör att jag kan rida med dom längre in på säsongen! Det var heller inte några problem att rida in dom. Redan vid andra ridtillfället var dom väldigt mjuka och de kommer säkerligen att mjukna ytterligare. Har liiiiite skavsår i vänster knäveck, men inget allvarligt alls. Det har jag fått med alla nya stövlar jag ridit in. Jag vet dock att jag har en förmåga att dra upp vänsterbenet mer vid ridning än höger.
Jag förstår att folk lovordar dom för dom ger ett kanonstöd för skänkeln i ridningen och hoppningen. Jag är otroligt nöjd!
H. Thea