Hästhoppning iFokus

Hästhoppning

Etikettutrustning
Läst 1332 ggr
Fiona
2009-09-27 23:33
0

Sadelproblem

Dessa sadlar *morr*. Min häst har jag ju bara på foder och sadeln krånglar hela tiden. Sadeln jag fick med honom låg i fruktansvärd bakåtvikt vilket gjorde att han fick ont i ryggen så den har jag hängt undan. Har nu fått låna en av vår hovslagare som inte ligger överdrivet bra (också i bakåtvikt) dock bättre än hans första. Men nu har han börjat reagera när jag drar sadelgjorden igen = han börjar få ont i ryggen. Vilket gör att jag får lämna tillbaka även denna sadel…

Ägaren har inte pengar till att köpa en ny sadel till honom så den får jag stå för. Dock har jag inte hunnit sammla ihop tillräckligt än, det fattas cirka 700 kr. Frågan är vad jag ska göra nu? Han har precis återfått sin kondis (han stod två månader i sommras när jag ine hade någon sadel) så det känns inte så roligt att ställa av honom igen. Till viss del kan jag ju hålla igång honom med tömkörning kanske. Vad hade ni gjort i det här läget? Vill gärna ha tips på vad jag kan göra med honom utan sadel också!

Tack på förhand

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

J-Parnebo
2009-09-27 23:58
0

Rida barbacka är alltid ett tips när inte sadeln passar :)

HannaT
2009-09-28 00:04
0

Jobbig sits. Men att rida barbacka är ju ett alternativ. Annars kan du, som du skriver, tömköra och longera?

Hanna Törmälä, sajtvärd för hästhoppning.iFokus.
Läs gärna min blogg: tormala.devote.se.

anie
2009-09-28 18:19
0

Vet inte vad du har för slags mål och sådant och vilken häst du har.

Men har du en fritidshäst som du rider dressyr på + att hästen har lite känslig rygg är en barbackagjord bra :D

JÄTTEmysigt att rida, stigbuglar men ingen sadel liksom :)

Lycka till

HannaT
2009-09-28 21:10
0

Kom på att du kan löshoppa också. Skrattande

Hanna Törmälä, sajtvärd för hästhoppning.iFokus.
Läs gärna min blogg: tormala.devote.se.

Fiona
2009-10-03 18:01
0

Tack för tipsen! Skrittade honom barbacka igår och det kändes väl inte så där jätte bra, han är omusklad så det kändes som jag satt direkt på ryggraden. Och det kan väl knappast vara bra för ryggen ?! Dom hundralappar det kostar att köpa en barbackagjord sparar jag hellre till sadeln ;) Men jag får försöka hålla igång med tömkörning & longering då , borde ha tillräckligt med pengar i slutet av oktober =)

Haha förra gången jag  löshoppade honom hoppade han över staketet isyäller för hindret Tyst Men det är värt ett försök ;)

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg