Hästhoppning iFokus

Hästhoppning

Etiketthopphästar
Läst 4406 ggr
Rexona
0

Står du i ett hoppstall?

Vad finns det för hästar i ditt stall?
Vad används dom till?
Är det bara hopphästar eller blandat?
Gärna bilder?
Bara nyfiken?

J-Parnebo
0

I imtt stall finns mina hästar, welshponny,arab/halvblodskorsning, ett halvblod, ngn travar korsning och en kallblodstravare.
Min häst och Hannas(halvblodet)  hoppar vi med, dom andra är skogsmullar. :)

WhoCares-01
0

vet inte om man kan kalla det hoppstall direkt. det finns olika typer av ästar men de flesta tjejerna och även en kille i stallet tränar i hoppning. de flesta av dessa tränar för min moster som är a-tränare (tror ja hon e iaf)

Hästarna:

Line Up xx. engelskt fullblod som tränar hoppining och dressyr
Ruben som är på besök tills han blir såld. ska börja tränas i hoppning och dressyr
Vagabond. russ som ägs av en hovslagare. på besök för obestämd tid.
Daffy. 6åring som gått lösdrifft i skåne i sina 6 år innan hon kom till vårt stall. nu håller ägaren på att rida in henne.
Julius. på besök pga. skada i baklåret.
Alwin. ponny/häst som tränas i hoppning av ryttarn
Fragansia 28 årigt arabsto som tränas varannan vecka i hoppning
Lisa. ungt halvblodssto som tränar dressyr och hoppning
Bismark ox. arabiskt fullblod som varit sm mästare i ponnygalopp och hoppning för ca. 20 år sedan. han är nu 34
Stallägarens två halvblod Dusty Dee och Libertas som tävlas i elitklasser i hoppning
min Pajas som är en 26 årig valack som tränar hoppning men min medryttare varannan vecka =)
Min Wilma (Who Cares heter hon) som jag snart ska starta sin första riktiga tävling i hoppning =)

kanske är vi ett hoppstall då de flesta i stallet har det som huvudsport å kanske är vi de inte då vi bara har en liten sne paddock. vi måste rida iväg till andras ridhur och ridbanor för att hoppa

// Alexandra

Hästen är människans bästa vän <3

Fiona
0

I mitt stall står det 1 arab (egen), 1 shettis (egen), 4 ardennrar & 3 fjordningar.

Araben är ridhäst och shettisen körhäst. Ardennrarna & två av fjordningrana är körhästar men dom som har åldern inne rids även. Den tredje fjordningen går i första hand som ridhäst men är även körd, dock är hon skadad nu.

På bilden: Det tvååriga ardennerstot Saga i fokus

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

Peppe
0

Jag står i ett dressyrstall som även innehåller hopphästar ;)

4 dressyr-storhästar
1 dressyrponny
2 stora hopphästar
2 hopponnyer
1 promenadponny

och så blacky som egentligen är hopp men som jag främst använder till dressyr för tillfället =)

antar att de som hoppar är intressantast; en 7 åring som gått 135 hittills, en unghäst som ska börja gå sina 1-meters hoppningar till nåt championat (?), en d-ponny som går LB tror jag och sen en c-ponny som gått SM. och så blacky då som är tävlad LA och hoppad 145 uppsuttet =)

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

HannaT
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det är jag som är Hanna då :B Har häst i samma stall som Jennifer, #1. Travarkorsningen är också irish cob.

En bild på Jennifer och after 8, travar-irish-cob-korsningen.

Hanna Törmälä, sajtvärd för hästhoppning.iFokus.
Läs gärna min blogg: tormala.devote.se.

HannaT
0

Min Kahlua - sv halvblod
Jennifers Aurora - arab-sv halvblod
Jennifers Kanel - welsh

HannaT
0

Och sist men inte minst nordsvensken Pebblis.

Tin-Tin74
0

Jag har eget stall med enbart våra egna hästar. Vi (jag och min dotter) tränar för att komma ut på hopptävling så fårväll säga att det är ett "eget" hoppstall.

obelixhedevang
0

det kan man säga!

mina egna; sexåringen tävlar LB, tränar på LA-nivå. Araben har gått Msv A, men jag har hoppat LA med honom.

Min kompis hästar; bebisen har gått LC-LC+5 typ, och den andra hoppar hon LA med, och han har gått Msv B tidigare.

pimkarlstrom
0

Vi har ett eget stall hemma. Där har vi två c-ponnyer och en arab. Ponnyerna tränas och tävlas på olika nivåer, en från 80-100 cm och den andra från 100-120 cm, araben är en inackordering som hobbyrids av en vuxen kvinna.

Pim

Selinas
0

Står i stort stall med blandat dressyr/hopphästar. Mest dressyr tror jag, men jag hoppar. :)

Peppe
0

efter helgen står det 11 hopphästar/ponnyer och ca 5-6 dressyrhästar/ponnyer. varierar väldigt mycket och snabbt

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

Animal-3
0

Min faster och jag har stallet vi hyr alldeles för oss själva. Så i vårt stall står det ett varmblod, en fjording, en islandshäst och en shettis:)

Vad används dom till?
Allt mellan himel och jord. Promenader, körning, uteritter, hoppning, ar, nh, simning, terräng, mys ja och så är ju isläningen dråktig:)

Blandad som sagt. Men vi hoppar någon gång i skogen. Jag har löshoppat allihop + att varmblodet mitt har tränat lite hoppning.:P

Bild på alla vid löshoppning:)
Tuffis (shetlandsponny) 14 år
Peewee (varmblod) 10 år
Eldrun (islandshäst) 6 år
Gulli (fjording) 21 år

Fiona
0

#13 Gud vas shettisen hoppar Skrattande

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

Animal-3
0

#14 hehe japp ^^ det roligaste är att han precis håller på att lära sig hoppa. Är det något han inte kunnat så är det just detOskyldig

Lagerquist
0

Vi har:
6st lektionshästar
7st inackorderingar
5st privathästar
1 på tillridning/försäljning
och 1 unghäst Glad

Vad används dom till?
Ja lektionshästarna är med på lektionerna och för medryttarna, privathästarna är tävlingshästar och privathästarna vet jag inte riktigt vad ägarna gör, haha.

Mest hopphästar en del av privathästarna är väl dressyrinriktade men anars är det ett hoppstall.

Är så dålig på att fota i stallet så jag har inga bilder tyvärr Obestämd

WinterPrince
0

Jag skulle nog säga att jag står i ett unghäst/avels stall. De flesta är mellan 1 och 3 år, eller avelsston. Stallägaren har för tillfället två ridhästar. En äldre valack som för tillfället är skadad och en 4-åring som ska bli hennes nya stjärna, dessa tävlar hon hoppning med.

emeliekarlssoonn
0

Nej, ett renodlat hoppstall kan man verkligen inte kalla det. :)
har dock 2 tjejer som tävlar litegrann men det är inte speciellt "seriöst" utan mer klubbisar och lite lokala.

Just nu har vi:
Carmen; 22-årigt Frieser/Nordsvensk-korsning. Sto. Går bara och skrotar. Rids lite då och då.
Bimbo; 17-årig Nordsvensk valack. Går också bara och skrotar.
Corall: 12-årig lite grövre ridponny. Sto. Tävlas litegrann.
Embla: Tror hon är 4 eller 5. Nordsvenskt sto. Har varit iväg på betäckning i sommar. Ultraljudades idag, det var ingenting tråkigt nog. Rids lite då och då.
Black boy, "Blacken": Varmblod, har ingen koll på åldern. Används till allround ridning. Vet inte om ägaren har avsikt att tävla med honom senare.
Ron: 19-årig varmblodsvalack som hobbyrids lite då och då. Mest skogsritter.
Tubbe: 5-årig Welsh Cob liknande. Inte utbildad alls, ska enbart användas till skogsmulle ridning. (MYCKET synd, för han skulle kunna bli en sjukt fin ponny med rätt ridning)
och så har vi våran Rapidash "Rappe": 9-årigt varmblod. MEst allround ridning, siktar väll på ngra clear rounder senare när vi lär känna varandra ordentligt och jag hittat alla knappar.

Sedan ska en kille som heter Björn flytta ner några av sina tillridnings unghästar då han har fullt i sitt stall. Vet ingenting om dom.