Hästhoppning iFokus

Hästhoppning

Etiketthopphästens-träning
Läst 1927 ggr
HannaT
2009-09-02 00:55
0

Era höstplaner

Vi skapade en sån här tråd inför sommaren, och nu är jag nyfiken på vad ni planerar i hästväg inför hösten?

Hanna Törmälä, sajtvärd för hästhoppning.iFokus.
Läs gärna min blogg: tormala.devote.se.

HannaT
2009-09-02 01:03
0

Jag och Kalle ska komma igång med träningarna! Första hoppträningen blir förhoppningsvis redan på söndag, beror på om det finns plats eller inte. När Kalle sedan har lite bättre kondition ska vi börja hoppa för Christer Roswall och Eamon Hickey.

WhoCares-01
2009-09-02 01:21
0

jag och wilma ska ortsätta träna både dressyr och hoppning. =) så hoppas jag på nån tävling när innesesongen börjar =D

// Alexandra

Hästen är människans bästa vän <3

J-Parnebo
2009-09-02 09:11
0

Samma som #1,

Thea
2009-09-02 10:02
0

Först ska vi se vad vetten säger i kväll. Det blir liksom avgörande för hela hösten. Flört Jag hoppas ju på en OK-stämpel, men tveksamt…..

Annars hade vi planerat in ett gäng tävlingar, men som sagt, farbror doktorn får säga sitt först.

H. Thea

Medarbetare hästhoppning.ifokus.se

LinaN
2009-09-02 12:01
0

Jag ska börja hoppa och inte bara löshoppa Harry. Sen ska vi anmäla oss till en träningstävling den 18 oktober! Så tills dess ska vi vara vältränade. både häst och jag ^^

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

L00ttz
2009-09-02 21:52
0

Jag har en del tävlingar inplanerade men sen ska vi även fortsätta att jobba galoppen =)

Min Blogg:

http://loottzz.nu

"Never let the fear striking out, Keep you from playing that game"

Fiona
2009-09-02 23:46
0

Usch de händer aldrig något för oss ju :( Är en hög problem som måste tas i tu med, fast med en icke samarbetsvillig hästägare är inte det de lättaste!

Ska börja träna dressyr har jag ju sagt i all evighet, måste få tummen ur röven och ringa!! I morgon, påmin mig?

Har för tillfället fått låna en sadel till herrn som ligger bra, planen är väl att tjäna ihop till en begangnad. 2000 hade jag tänkt, har lagt unadn 140 spänn än >< Studiebidraget kommer ju (dock inte förens i slutet av sept) på 1000 spänn men somsagt så är de ett tag till dit.

Planen var väl att starta KM i både dressyr & hopp men frågan är om vi är redo för en 1 m bana om två månader?! Vi får se vart de tar vägen men lite vet jag vad jag vill iaf. Fast Dodde måste ju ha pass för att få tävla och ägaren säger att hon inte har råd med det

Rörigt inlägg men ni fattar lite kanske :P

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

JenniferH
2009-09-03 16:56
0

När Starlight är i form ska jag hoppträna för Micke Jönsson, och Dancer ska sättas igång och tränas regelbundet nu, för Marcus Westergren tror jag och Micke Jönsson. :)

Tin-Tin74
2009-09-03 18:10
0

'Lillan' ska ut och tävla några Clear Rounder med sin Lina och så ska de åter börja träna för en instruktör.

Själv har jag laggt min egna häst åt sidan Tungan ute Hon har blivit så negativt påverkad av hormonerna pga dräktighet. Men häst löst är jag inte för det. Jag har tänkt att jag ska rida in min mans hingst istället.

Peppe
2009-09-03 19:03
0

under hösten ska jag fortsätta träna dressyr och även börja hoppa lite själv igen. sen ska jag försöka få ut min kompis och blacky på tävlingsbanorna ;)

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

LinaN
2009-09-04 01:48
0

Jag har nästan anmält oss till en maskeradhoppning i oktober :D

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

Fiona
2009-09-12 01:06
0

Jag har i alla fall anmält mig till dressyrträning nu, onsdag vecka 39 Skrattande

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

QuickStep
2009-09-12 08:59
0

jag ska börja träna min 3 åring och lägga upp schema för hela året.. målet e ju kvaliten om ett år.

Just nu har vi iaf travat längs 4kantspåret åt båda hållen i ridhuset.  första gången vi va inne kom jag inte ens ut till spåret så d går ju åt rätt håll.

Fiona
2009-09-12 11:34
0

Och pållen har ätit upp sitt lusern för en gång skull (proteiner för att kunna bygga muskler). Tog in han igår kväll så att han ska börja få stå inne på nätterna och han åt upp inåprincip allt, å andra sidan hade jag blandat ut med lite betfor och då slinker det mesta ner!

Jenny

LINDSKOG
2009-09-12 19:06
0

Jag får snart en ny häst, så vi ska lära känna varandra, träna hoppning för Christer Ewesson, förmodligen lite dressyr för Mimmi Laritz eller Katarina Jönsson. Om allt känns bra så blir det kanske någon lokal eller regional tävling denna säsongen, annars så blir det nog bara någon klubbtävling.

Unghästen ska ridas in alt. lämnas på foder, ponnyn ska få medryttare/fodervärd och min gamla stor häst får nog bli pensionär på halvtid. Just det, min medryttarhäst ska sättas igång och bygga muskler efter en skada.

Annars så är det väl lite fix och trix med lite hemliga grejer ;)

http://frejalindskog.webblogg.se

Fiona
2009-09-12 20:26
0

#15 Gud villken bra blogg du har!

Jenny

LINDSKOG
2009-09-12 21:36
0

#16 TACK SÅ MYCKET! :'D

Lindbygarden
2009-09-13 11:26
0

Tjaaa här ska  vi förhoppningsvis komma iväg och löshoppa ngr gånger. I övrigt så ska jag fortsätta och skritta Gabrielle samt tömköra Tjalle.

Sen ska ju också någon av unghästarna säljas för att göra plats för nästa års föl.

Frågan är bara vilken!?!

cathie
2009-10-15 13:35
0

#8, jag tränar oxå för Micke :D

// Cathie @ www.cathie.se

HannaT
2009-10-15 17:48
0

Första träningen inbokad (äntligen!). Det blir nästa söndag för Christer Roswall.

Skrattande

SSAA
2009-10-15 22:24
0

jag ska fortsätta med att lära henne grundera i dressyr och markarbete, sen förhoppningsvis en och annan unghästklass för att visa henne  för ev köpare :)