Era höstplaner
Vi skapade en sån här tråd inför sommaren, och nu är jag nyfiken på vad ni planerar i hästväg inför hösten?
Hanna Törmälä, sajtvärd för hästhoppning.iFokus.
Läs gärna min blogg: tormala.devote.se.

Jag och Kalle ska komma igång med träningarna! Första hoppträningen blir förhoppningsvis redan på söndag, beror på om det finns plats eller inte. När Kalle sedan har lite bättre kondition ska vi börja hoppa för Christer Roswall och Eamon Hickey.
jag och wilma ska ortsätta träna både dressyr och hoppning. =) så hoppas jag på nån tävling när innesesongen börjar =D
// Alexandra
Hästen är människans bästa vän <3
Samma som #1,
Först ska vi se vad vetten säger i kväll. Det blir liksom avgörande för hela hösten.
Jag hoppas ju på en OK-stämpel, men tveksamt…..
Annars hade vi planerat in ett gäng tävlingar, men som sagt, farbror doktorn får säga sitt först.
H. Thea
Medarbetare hästhoppning.ifokus.se
Jag ska börja hoppa och inte bara löshoppa Harry. Sen ska vi anmäla oss till en träningstävling den 18 oktober! Så tills dess ska vi vara vältränade. både häst och jag ^^
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

Jag har en del tävlingar inplanerade men sen ska vi även fortsätta att jobba galoppen =)

Usch de händer aldrig något för oss ju :( Är en hög problem som måste tas i tu med, fast med en icke samarbetsvillig hästägare är inte det de lättaste!
Ska börja träna dressyr har jag ju sagt i all evighet, måste få tummen ur röven och ringa!! I morgon, påmin mig?
Har för tillfället fått låna en sadel till herrn som ligger bra, planen är väl att tjäna ihop till en begangnad. 2000 hade jag tänkt, har lagt unadn 140 spänn än >< Studiebidraget kommer ju (dock inte förens i slutet av sept) på 1000 spänn men somsagt så är de ett tag till dit.
Planen var väl att starta KM i både dressyr & hopp men frågan är om vi är redo för en 1 m bana om två månader?! Vi får se vart de tar vägen men lite vet jag vad jag vill iaf. Fast Dodde måste ju ha pass för att få tävla och ägaren säger att hon inte har råd med det
Rörigt inlägg men ni fattar lite kanske :P
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Kika gärna in på min blogg
När Starlight är i form ska jag hoppträna för Micke Jönsson, och Dancer ska sättas igång och tränas regelbundet nu, för Marcus Westergren tror jag och Micke Jönsson. :)
'Lillan' ska ut och tävla några Clear Rounder med sin Lina och så ska de åter börja träna för en instruktör.
Själv har jag laggt min egna häst åt sidan
Hon har blivit så negativt påverkad av hormonerna pga dräktighet. Men häst löst är jag inte för det. Jag har tänkt att jag ska rida in min mans hingst istället.

under hösten ska jag fortsätta träna dressyr och även börja hoppa lite själv igen. sen ska jag försöka få ut min kompis och blacky på tävlingsbanorna ;)
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~
Jag har nästan anmält oss till en maskeradhoppning i oktober :D
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

Jag har i alla fall anmält mig till dressyrträning nu, onsdag vecka 39 
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

jag ska börja träna min 3 åring och lägga upp schema för hela året.. målet e ju kvaliten om ett år.
Just nu har vi iaf travat längs 4kantspåret åt båda hållen i ridhuset. första gången vi va inne kom jag inte ens ut till spåret så d går ju åt rätt håll.

Och pållen har ätit upp sitt lusern för en gång skull (proteiner för att kunna bygga muskler). Tog in han igår kväll så att han ska börja få stå inne på nätterna och han åt upp inåprincip allt, å andra sidan hade jag blandat ut med lite betfor och då slinker det mesta ner!
Jenny

Jag får snart en ny häst, så vi ska lära känna varandra, träna hoppning för Christer Ewesson, förmodligen lite dressyr för Mimmi Laritz eller Katarina Jönsson. Om allt känns bra så blir det kanske någon lokal eller regional tävling denna säsongen, annars så blir det nog bara någon klubbtävling.
Unghästen ska ridas in alt. lämnas på foder, ponnyn ska få medryttare/fodervärd och min gamla stor häst får nog bli pensionär på halvtid. Just det, min medryttarhäst ska sättas igång och bygga muskler efter en skada.
Annars så är det väl lite fix och trix med lite hemliga grejer ;)

#15 Gud villken bra blogg du har!
Jenny

#16 TACK SÅ MYCKET! :'D
Tjaaa här ska vi förhoppningsvis komma iväg och löshoppa ngr gånger. I övrigt så ska jag fortsätta och skritta Gabrielle samt tömköra Tjalle.
Sen ska ju också någon av unghästarna säljas för att göra plats för nästa års föl.
Frågan är bara vilken!?!

#8, jag tränar oxå för Micke :D
// Cathie @ www.cathie.se

Första träningen inbokad (äntligen!). Det blir nästa söndag för Christer Roswall.

jag ska fortsätta med att lära henne grundera i dressyr och markarbete, sen förhoppningsvis en och annan unghästklass för att visa henne för ev köpare :)