Hopphäst som är kraftigt byggd?
Hejsan alla ifokusare ; )
Tänkte bara höra om ni vet någon kraftigt byggd hopphäst, asså kanske inte nordsvensk, men typ jätte kraftigt halvblod som hoppar del medelhöga klasserna runt 120?
Vill gärna ha länk till youtube : )
Konstig fråga men jag kom och tänka på hur många hopphästar som är ädla.. : )
Tack på förhand!!

Jag vet att det finns en riktigt duktig fälttävlans som är ardennerkorsning (?). Minns inte namnet. 
Hanna Törmälä, sajtvärd för hästhoppning.iFokus.
Läs gärna min blogg: tormala.devote.se.
Synd.. : P
Hästarna behöver inte vara kända får gärna vara andra ni vet om, och som sagt behöver inte vara nordsvenskar hellre rikigt kraftiga halvblod ; )

Och nordsvenskar kan de också.
Tack : ) #3-4
Vilken nordsvensk : )
putt
#5, Ja, han är något utöver det vanliga. Min prins 
#7, Harry är ju bara såå läcker 
"Om förhållandet bygger på förtroende, lyder hästen även utan bett och tyglar."
#8 o imorrn ska jag kapa av halva manen…. den är så sliten efter sommarens plågot, både flygfän och andra hästar :D
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.
#8 Är det din? GUD så fin :D Jag som drömmer om en superfin hopphäst när jag får en häst (15), nu vill jag ha en nordsvensk ;)
#10, Jo visst är han min alltid. Tack 
Kan ju passa på att göra lite mer reklam för min häst och säga att det finns mer bilder på www.mlphoto.pixbox.se 
#11 Tss.. kollar in med en gång ;)
Putt! : )

#16 Säg bara till om du vill låna ut honom… 
#17, Haha, aldrig i livet 
Mer hästar? : )

#14 Herregud 140 det är ju helt insane
Duktig pålle har du 
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Kika gärna in på min blogg

Såg en nordsvensk som hoppade bra förra veckan. Återkommer med bilder =)
jag skrev att det INTE behövde vara nordsvensk x) folk har nog missuppfattat mig x) haha

Nej då, jag förstog att även andra raser var aktuella. Men kom och tänka på nordsvensken =)
#22 min är inte nordis, han är shire/ardenner :)
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.
Hm.. Jag vet en gammal D-ponny som hette Silver som tävlade EM i fälttävlan. Han var en korsning halvblod/fjording, han vann SM guld några gånger också. Tror han vann NM och EM också.. 
Hittade typ inga bilder på honom, men jag har sett han i tidningar för några år sen. Men här har du iaf en biffig häst som kan hoppa!

#20, Haha ja. Han är mattes prins, helt enkelt 

#25 Det där är ju ingen kraftig häst, bara för att den är korsad med ett kallblod.
Jag har hoppat många kallblod- och ponnyraser som normalt ses som kralliga, men som i vältränat tillstånd inte är kraftigare än en genomsnittslig ridhäst. Fjordhästar till exempel är ju inte alltid så kraftiga i typen men ser kraftiga ut om de inte tränas rätt. Övervikt är ju tyvärr vanligt bland t.ex. fjordingar, kallblodstravare och nordsvenskar, helt i onödan.
En bekant till mig äger ett halvblod som är riktigt kraftigt byggt, alltså även när han är vältränad. (Stooora hovar, grooova ben!) Han har tävlat i lätt klass i hoppning med hyfsade resultat, men har nu varit halt i över 3 år av oförklarliga anledningar…
Sajtvärd för Medeltiden iFokus
Medarbetare på Galopp iFokus
www.stuteriprecious.se
#28 Om du skulle se andra bilder på honom så skulle du se att Jo, han är kraftig. 

#29 Det ser definitivt inte ut så på hoppbilden.
Sajtvärd för Medeltiden iFokus
Medarbetare på Galopp iFokus
www.stuteriprecious.se
#30 Men det är han. Och som sagt, hittade inte så många bilder på honom eftersom hästen hade sina bästa år ca 1987-92, runt där.