Hästhoppning iFokus

Hästhoppning

Etikettallmänt-om-hoppning
Läst 1598 ggr
HannaT
0

Vart köpa 3 m stolp?

Jag bygger hinder och nu är stöden klara. Nästa steg är att köpa stolp (som ska användas som bommar), men jag vet inte vart jag kan hitta runda 3 meter långa stolp?

Jag mailade granngården men de har bara åttakantiga, vilket jag inte vill ha. Har ni tips? Jag bor i Göteborg.

Hanna Törmälä, sajtvärd för hästhoppning.iFokus.
Läs gärna min blogg: tormala.devote.se.

isabelle_
0

Lokala bygghandeln kanske har sådana stolpar?

HannaT
0

Har ingen bil så har inte kunnat åka runt och kika än. Får tvinga ut pappa på en runda i veckan, men det vore bra att veta redan i förväg vart man ska åka. Alla byggvarukedjor ligger minst 30 min bort hemifrån oss.

LinaN
0

Varför inte 8-kantiga? *nyfiken*

min erfarenhet är att de ligger mer stilla i hinderboden, de är lättare att få grepp om samt så ligger de mer stilla på marken vid tex cavalettijobb osv.

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

HannaT
0

#3 Jag är kanske bara nojig, men de måste väl göra mer ont om hästen slår i?

LinaN
0

#4 tror det gör lika ont oavsett, för min egen del så väger lagrings och hanteringen in, jag hade tatt 8-kantiga.  :)

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

cathie
0

100 kr styck på Granngården… Det blir många hundralappar om man vill ha några bommar… .*hmm*

// Cathie @ www.cathie.se

HannaT
0

#5 I vilket fall så finns inte åttakantiga i Göteborg. (Jag formulerade det lite fel i ursprunginlägget.) Det är tydligen säsongsvara och kommer inte finnas för än till sommaren… Obestämd