Era snyggaste schabrak!
I den här tråden vill jag se bilder på era snyggaste hoppschabrak!
Inköpspris, märke och vart ni köpte det är ett måste. :)
Fyll på! :D

Det här är visserligen ett dressyrschabrak, men jag tycker det är jättefint. Märket är Globus och jag köpte det på Ullared för strax över 100 kr. Billigt alltså!
Hanna Törmälä, sajtvärd för hästhoppning.iFokus.
Läs gärna min blogg: tormala.devote.se.

Och så gillar jag horze-schabraken. Billiga och hållbara, och snygga. Har dem i dressyr- och allroundmodell i flera olika färger.

Jag har masssssvis med schabrak, och dessvärre för många som jag gillar så mycket - att jag knappt vill använda dom!? Gah, dom blir ju bara liggandes, ibland utdragna till tävlingar iaf haha!
Några av favoriterna är ett mörkblått Exclusive Horsewear, med guldkant (1). Sedan ett ljusblått med mörkblå kant och mörkblåa "sträck" kors och tvärs över schabraket, som blir så att allt annat blir lite utåtbuktat (skitsnyggt men låter ju inte spec..) (2) & Sedan ett mörkblått agria m röd kant & text såklart. (3) Luva till alla dessa har jag också och dt är ju underbart att matcha.
MVH
Sofia Genne - www.teamsl.blogg.se

jag har inga hoppschabrak som jag tycker är så speciella…
men jag äääälskar alla mina dressyrschabrak, alla har betraktats med kritisk blick innan köp och alla är märkesschabrak. men det som slår allt är det från Equiline, marinblått med röd och vit kant och helt sjukt bra passform, 700 kr på sharpman. kan tyvärr inte ladda upp bilder, datorn laggar ihop då :/
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

#7 Snyggt!

#5 Har agriaschabraken bra passform? Håller de bra efter flera tvättar?
Åh, Chikina har massa snygga. Jag gillar speciellt ett ljusblått med mörkare kant, även det gröna är fint… 
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus
#5 gillar det ljusblåa jätte mkt, va har du köpt de? :)
#9 Jodå jag tycker allt att de ligger bra osv! Kanske blir liite platt vid manken, men dt är bara att dra upp så håller de sig hyffsat bra där. Har aldrig tvättat något av mina agriaschabrak, har bara användt circus 1-2 gånger, så vet tyvärr inte!
#12 Jag med haha! Jag har köpt det i en kompis hästbutik här i Ljungskile. Jag sa till henne att beställa in fler för de är så snygga - men de skapades bara ett vist antal, så de finns inga fler. Så jaa "/
MVH

#12 Jag har sett det på tre hästar i kungälv.

#13 snyggt, med snyggt typsnitt på texten.
Har du hästens namn på andra sidan?

#13 De är ju precis dem där schabrakne jag älskar :P Hra just nu fyra st i olika färger.
#17 nej det har jag inte men ska beställa hem ett lika dant om de finns kvar med våra namn på! :)
#18 ja visst är dem snygga! Jag älskar dem ! :D

#20 Väldigt sött!

#21 Haha, tack! 

1. har ett likadant som dej, fast köpte mitt från några polacker på skandinavium horse show för 4 år sen :) älskar det och är skitfin, dock e nog inte märket globus
#20 Jag har ett likadant, det är en av mina favoriter.

#28 Är det ett jacson?
#29 japp :)
#31 Snyggt!

#25 Jättefint! Jag gillar verkligen den färgkombinationen. Vad är det för märke?

#34 Vet inte märket, men det är köpt på Haglunds för max 150kr. Jag köpte det under Falsterboveckan, i deras monter där 

#37 Vilket fynd!

#38 Ja, det tycker jag också
Vi gick runt och letade hela dagen efter ett dressyr schabrak storlek ponny, som inte kostade typ 500kr, så hittade vi detta som var riktigt snyggt också 

#40 riktigt snyggt :D
Lite trådkap
Har tänkt beställa ett allroundschabrak med brodyr från horze
men jag har aldrig köpt något därifrån
någon som kan tipsa vilken modell som är snyggast
och kanske bäst kvalite?
Fanns så mkt att välja på, så lite svårt när man inte sett dom i verkligheten. Skulle gärna vilja se era horze schabrak här.

#42 Jag gillar verkligen horzeschabraken. Det enda dåliga är att de är lite stela i början, men å andra sidan håller de sig jättefina tvätt efter tvätt. De är väldigt prisvärda!
Jag har chooze- och prinzemodellen i flera olika färger.
# 42 om du går upp och kollar på mitt chooze schabrak på #13 så ser du ett exempel.. sen har du ju ett nedan.. man får hur många färgval som helst att välja på & jag trivs verkligen med det, det är riktigt bra kvalité på det (:
& det verkar som om alla andra som har horze schabrak är nöjda på den här tråden också ? :)
#43 Snygga
#13, 44 Snyggt vad heter det typnittet du valt?
När jag tittar på deras hemsida kan jag ej klicka upp alla färger
och se dom, är det så för er också?
# 45 Ja så är det för mig också med färgerna.
Kommer inte ihåg vad det heter.. minns inte ens om jag fick välja, köpte det på mässan (stockholm horse show)

Det här köpte jag idag. Älskar färgerna! 
#47 Skitsnyggt!

#48 Tack! 99 kr på Börjes, så det var jäkligt billigt också.

#50, 51 har du en ponny som är stickelhårig ? :)

#52, aah ;) men på sommaren blir han mer brunskimmel (:
#50. Vad har du för ponny? :)

Har samma som #3 haha men det e sjukt snyggt och jag älskar det det e mitt tävlingsschabrak.
#53 Då var vi två ;)

#54, en New Forest D-ponny
e: Dart Light RNF 113 - Strätes Karbino RNF 74

#53 är han efter Dart Light och man ska gå efter bilderna så är han garanterat brunskimmel året runt, haha ;) dom växlar ju färg under året, dom där konstantskimlarna =)
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~
Mitt underbara schabrak från HKM <33
Visserligen ett dressyrschabrak men det funkar utmärkt under allroundsadeln. Inköpt på Gbg HS mässan 2008 för 250 kr. :)
UNDERBART att rida med på sommaren då svetten går ut och lägger sig på utsidan medans insidan är helt torr! :D
Exklusiv mörkgrönt med lejongul kant skiiit snyggt!!!!
Mina snyggaste schabrak är två John Whitaker schabrak med matchande luva. Det ena är grönt med guld passpoal och det andra är blått med silver passpoal. Båda är i sammet.
Sen har jag också ett från Mias Ridsport, vitt med rosa och grå passpoal.
Dessa är schabrak som jag bara använder till tävling 
#63 Bra smak!
MVH