Utbildningshoppning!
Hej! Jag skulle behöva lite råd…
Den 8 oktober är det utbildningshoppning och jag funderar lite på vilka höjder jag ska hoppa. Är sugen på 80 & 90 men vet inte om vi klarar det. Har bara vart med på en utbildningshoppning med honom förut och då hoppade vi bara 60, vilket kändes lågt. Vi hoppar 85 hemma på ett hinder vilket inte heller känns så högt, men det är ju en hel bana man ska komma runt. Ska se om jag kan dra ihop här hemma så att vi får lite mer hinder.
Men hur skule ni gjort? 70-80 eller 80-90 eller andra höjder?
Tack på förhand!
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Kika gärna in på min blogg

70-80 cm kanske. bättre att ta det säkra före det osäkra brukar jag få höra.

håller med #1
Hade tagit 70 och 80, bättre att börja lite mer säkert och höja efter hand.

Håller med dem andra. Det viktigaste är att hästen tycker det är lätt och roligt, så att den inte tycker tävlingssituationen blir obehaglig.
Hanna Törmälä, sajtvärd för hästhoppning.iFokus.
Läs gärna min blogg: tormala.devote.se.

Det kanske är säkrast att köra på 80 & 90 då
Fast blir det för lågt så bjuder han så mycket sämre. Hoppade 1 m hemma för ett tag sen och då kändes det att han tyckte det var skoj, bjöd ordentligt osv. Hmm vi får se om jag kan släpa ihop en bana här hemma och testa lite olika höjder 
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Ta det som känns bäst. Hellre att hoppa lite lägre och vinna självförtroende, än satsta för mycket och knäcka det.

om du inte är säker på att ni klarar det så ska ni nog hoppa lite lägre ta typ 70/80 kanske?:)
70 å 80 i så fall.
// Alexandra
Hästen är människans bästa vän <3

Med tanke på att jag lade ut tråden i oktober så är den inte aktuell ;)
Jenny