Allroundhäst säljes!
Det är med mycket tungt hjärta jag skriver detta inlägg och till lika annons!
Jag måste sälja min underbara vän pga förändrad arbetssituation och förändrade familjeförhållanden.
Hon är ett sto f-96 efter Creool-Boreas, 163 cm hög och maffig i sin byggnad. Relativt viktbärande och "sväljer" lång ryttare.
Stabil och snäll i all hantering som duscha, klippa, sko, lasta, i hagen och stallet.
Vi har tillsammans tävlat upp till 1,20 med som bäst 4 fel och har placeringar upp till reg 1,10. Hoppar allt! Har aldrig vad jag kan minnas tittat på något hinder. Har hoppat äkta vatten. Stabil och ärlig i hoppningen. Underbar läromästare i hoppningen, ffa för den lite osäkra ryttaren då hon har ett stort tålamod.
Tränad enstaka gånger på naturhinder, men ej mycket pga mattes osäkerhet för fasta hinder.
Ej tävlad dressyr pga mitt ointresse. Kräver sin ryttare i dressyrarbetet då hon gärna testar ryttaren och försöker komma undan arbetet. Inga problem alls för en lite mer rutinerad ryttare. Har dock aldrig dumheter för sig!
Jag ser gärna att hon kommer till någon som vill ha en underbar kompis att ha roligt med hemma och kanske lite på tävling! Säljer henne gärna till någon som är lite mer orutinerad i hoppningen och vill lära sig både hemma och ibland på tävling. Någon som enbart har ambitionen att rida lättare klasser då hon inte besitter någon superkapacitet. Någon som kanske vill tävla någon lättare dressyrklass så hon får prova på det också. Önskar att hon kan få slippa lite av den pressen jag har satt på henne och att hon kan få en lite mer avslappad tillvaro med mindre tävlingar och allvar, men med desto mer skoj och bus!
Hon är totalt okomplicerad på tävling och nya platser; Står still och hetsar aldrig upp sig! Perfekt för den som är orutinerad på tävlingsplatsen!
Hon är full försäkrad (A1 hette det förr, nu minns jag inte…) i Agria utan reservationer, 50 000.- livförsäkring = pris! Hon har aldrig varit sjuk eller halt i min ägo (har haft henne snart 6 år). Fullt vaccinerad (senaste vacc 13/11-09, dvs i fredags) och alla papper (gröna) i ordning.
Rätt köpare är viktigare för mig än pengarna! Viss utrustnng kan ingå, dock ej sadeln.
Vill du veta mer hör av dig till mig! Antingen via pm här eller mejl: roxxelina@yahoo.se
Medarbetare hästhoppning.ifokus.se

Jättetråkigt för dig, men stark av dig att ta beslutet. Det är alldeles för många som håller fast vid sina hästar fastän det saknas pengar, tid och/eller engagemang.
Hoppas du hittar ett bra hem till henne!
Hanna Törmälä, sajtvärd för hästhoppning.iFokus.
Läs gärna min blogg: tormala.devote.se.
Gud vad tråkigt. :|
Hoppas liksom Hanna att du hittar ett superbra hem till henne.
Ja, detta är jättetråkigt, men det är det bästa för oss alla!
Jag hoppas innerligt att rätt hem dyker upp!
H. Thea
Medarbetare hästhoppning.ifokus.se