Hästhoppning iFokus

Hästhoppning

Etikettbilder-och-filmer
Läst 1114 ggr
[chriistina]
0

Hoppfilm

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Igår hade jag med en kompis ut för att filma när jag hoppa. Aldrig sett mig själv rida innan, så det var både kul och nyttigt.
Trodde min skänkel rörde sig mycket mer än den faktiskt gör, även om det kan bli bättre. Insåg även att jag rör tyglarna på tok för mycket, måste bli stadigare i min hand.

Men skulle iaf vilja ha lite konstruktiv kritik. Ingen jätte höjd. Hindrena ligger på runt 50-60cm. Och jag har inte ridigt för tränare på ca 1,5år då jag sluta på ridskola.
Men kommenetar på, ingen super film, men men :)

Fiona
0

Jag tycker det ser fint ut, som du säger behöver du bli något stadigare i handen. Ser ut att vara en jätte trevlig ponny Glad

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

greggan
0

Lite stolsits, tänk på att få bak skänklarna en aning. Annars såg de fint ut :)

HannaT
0

Håller med Fiona, det ser väldigt mjukt och fint ut. Du är så följsam i ditt överliv. Glad Sedan har du ju rätt om tyglarna, de behöver nog kortas en bit.

Hanna Törmälä, sajtvärd för hästhoppning.iFokus.
Läs gärna min blogg: tormala.devote.se.

WhoCares-01
0

det ser jättetrevligt ut och du har en väldigt fin sist tycker jag. men när du travhoppar bör du inte rida lätt. det stör både din och hästens balans och det ser man i hoppen. sätt dej ner istället och fram med axlarna ett par steg innan hindret =)

// Alexandra

Hästen är människans bästa vän <3

[chriistina]
0

Tack för alla kommentarer :)
#1 Det är hon, synd hon börjar bli till åren bara. Men hon ska nog kunna lära mig lite ett par år till.
#2 Får skylla lite på sadlen, avskyr den. Men ska tänka på detta även när jag rider dressyr! Så kommer det väl här också sen.
#3 Känns som tyglarna är korta när jag rider. Ska se om jag kan få hjälp av en tränare i stallet med den biten :)
#4 Kan man stå istället för att sitta ner? Har lite svårt att sitta ner i traven om hon inte går i form. Vilket hon inte gör så ofta när vi hoppar. Tar en bit i taget.

WhoCares-01
0

#5 prova med lite lätt sits om du har svårt att sitta ner. tro mej, ja kan knanppt ens sitta ner i dressyren xD. vi får fortsätta öva båda två =)

// Alexandra

Hästen är människans bästa vän <3