Hästhoppning iFokus

Hästhoppning

Etikett: utrustning
Läst 2225 ggr
HannaT
0

Vilka senskydd ska jag köpa?

Jag har ett par gamla Veredus Pro-skydd till Kalle som jag älskar, men de börjar bli så gamla och slitna nu. Det är dags att köpa nya helt enkelt.

Vad rekomenderar ni för skydd? Jag kan tänka mig betala max 1000 kr. Har kikat lite på Veredus Olympic och de tycker jag ser rätt fina ut. Vad har ni för erfarenheter av dem?

Tacksam för svar!

Hanna Törmälä, sajtvärd för hästhoppning.iFokus.
Läs gärna min blogg: tormala.devote.se.

WhoCares-01
0

köper du dom så blir jag väldigt extremt jätteavundsjuk(!) min moster har sådana och dom är tydligen hur bra som helst. hållbara och hur snygga som helst.

vad kostar dom?

// Alexandra

Hästen är människans bästa vän <3

HannaT
0

#1 Haha. Tungan ute Jag tycker också att de är snygga, och har läst att de ska ha jättebra passform. Det har ju mina nuvarande Veredusskydd också. Olympic-modellen kostar ~950 kr.

Jag har funderat lite på Eskadronskydd också, men vet väldigt lite om det märket. Någon som har Eskadronsenskydd?

HannaT
0

GAHHH… varför så dyra? Vill ha! Förvånad

Hedman
0

jag skulle köpt veredusskydden!! är grymt snygga och verkar toppen bra. Själv har man inte råd med så fiina grejer ;)

Lauth
0

Jag har en omgång senskydd + strykkappor av just dom som du visade i #3 och jag gillar dom väldigt mycket.

Det är bra kvalite som håller bra med god passform. Det enda man får tänka sig för är om man rider med "fårskinns"-inläggen när det är väldigt blött ute. Då åker man på att tvätta dom samt att man riskerar att den fina ljusa färgen blir något lite mörkare (gäller inläggen alltså)

Leta runt lite så kan du kanske hitta en omgång för under 1000 kr.

HannaT
0

#5 De är ju så fina… Men vet du om de finns i svart? Skulle se hemskt malplacerat ut med brunt till all min svarta utrustning.

HannaT
0

#3, 5 Jag länkade till fel benskydd. Men jag kollat på de i den länken också, fast senskydden då. De är ju ändå relativt billiga, cirkus 800 kr?

De här menade jag att länka till.

HannaT
0

Jag tror att min dator spökar. Försöker länka till VEREDUS Grand Prix Baloubet, men det blir en länk till Esakdronskydden med fårull?

Lauth
0

Ja, svart är väl en av standardfärgerma o Eskadrons sortiment.

Thea
0

Jag har haft både eskadron, veredus pro och veredus carbon gel. Jag måste säga att jag tycker veredus håller snäppet högre kvalitet än eskadron, men det är ju en smaksak för det är int emycket som skiljer. Tycker att carbon gel (el olympic) har en kanonbra passform, bättre än eskadron jag hade. Rekommenderas!

Medarbetare hästhoppning.ifokus.se

HannaT
0

#10 De är ju det jag hört, att Veredusen har snäppet bätte passform. Jag är så nöjd med de Veredusskydden jag har nu, så det blir nog ett par Olympic jag köper. Skrattande

Elshira
0

Jag har aldrig använt skydd själv som har en mer detaljerad passform eller som har en hård utsida.

Men precis som att vissa travskydd (de är ju ganska så anpassade efter alla små försänkningar osv) inte passar den ena men den andra så lär väll passformen vara olika bra beroende på hur hästens ben ser ut?

För endel kanske Veredusen är absolut bäst, medan för en annan är det Eskardon som gäller? ;)

Hakuna matata!

HannaT
0

#12 Det är klart att ett märke/en modell inte passar alla hästar, men jag har fått uppfattningen att Veredusen oftast har en bättre passform än Eskadron. Men det är klart att det varierar. Glad

exitingsvillemo
0

#12 sen finns det ju olika "inlägg" i skydden som gör att de passar bättre/sämre.

Senskydd med gel-inlägg passar ju nästan alla hästar då dom anpassar sig till underlaget de sitter på.

#13 om du vill så kan jag kolla runt lite med mina leverantörer, vad som finns där? Eskadron tex eller Jacson?

exitingsvillemo
0

Dom här tyckte jag var lite läckra =) Men smakar det så kostar det =/ ca pris 1199:-

exitingsvillemo
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Pessoa-skydden är inte fy skam dom heller till tävling

HannaT
0

#15 Har kikat lite på dem men tycker att Veredus Olympic ser finare ut. Men skydden i #16 är riktigt snygga! Vad ligger priset på?

exitingsvillemo
0

Ska kolla upp det imorgon, men ska jag gissa… Runt 2000:-

HannaT
0

#18 Aj aj… Tungan ute

Elshira
0

Jag tycker inte det var så stor skillnad på dem i läder man kan köpa på hööks om man köper fårskinns paddarna till =)

Hakuna matata!

HannaT
0

#20 Jag har haft ett par CH-läderskydd från Hööks, men de var för stora så de såldes. Kanske får åka och kika på den nya modellen. Glad

Elshira
0

Ja var de för stora så är det ju bara att köpa ett par mindre =) Nu vet jag inte om fårskinnet gick att ta ur på de som visades på bilden (men jag antar nästan det), men att lägga lösa i gör det ju betydligt lättare att tvätta dem hela tiden och man ändå kan ha med fårskin i ^^

Hakuna matata!

HannaT
0

Har tänkt lite mer på läderskydd det senaste. Det är ju snyggt och formbart.

Har kollat lite på de här. Läderskydd märke KenTaur. Vad är Ken Taur för märke egentligen?

WhoCares-01
0

aldrig hört talas om de märket innan men jag tycker då inte dom såg särskillt formbara ut gillar inte när dom är böjda åt fel håll vid kotan =/

// Alexandra

Hästen är människans bästa vän <3

exitingsvillemo
0

#20 det kanske inte är så stor synbar skillnad, men att jämföra kvaliteten på hööks senskydd och Pessoas… nej nej, det går inte.

Beror ju på vad man har för krav på sin utrustning såklart. Men skulle jag ha ett par tävlingsskydd så skulle jag välja Pessoa framför Hööks.