Foder
Va har ni för foder på era hästar, gärna pris och vart man kan köpa de.
Jag ska börja ge Aurora idag Pavo SportFit och Pavo Slobber Mash. 300 kr/styck för varje säck. Köper säckarna hos min tränare, men finns i dom allra flesta foder-affärer.
Innan gav jag henne Fibergi allroundfoder och müsli. Kommer inte ihåg pris på fodret, men köper det i en liten foder-affär i närheten.

Kalle får betfor för magen, och havre för att få lite mer energi. Ger honom också B-vitamin.
Hanna Törmälä, sajtvärd för hästhoppning.iFokus.
Läs gärna min blogg: tormala.devote.se.

Sunshine får krossat korn, kraft grund och mineraler:) Vet ej vad det kostar eller vart dt köps eftersom att skolan fixar det ;)
Min får kraft groov nu. Men jag ska byta till lucern tror jag. Han har svårt för att bygga muskler. Vad skulle ni ha gett?

Min får ingenting, Dock shettis :O Till sommarn kommer dock Kraaft Grund,Havre & Betfor köpas hem igen.
Ger Spillers Senior Conditioning Mix, mest för att hon ska få något när de andra får. Annars blir det bokstavligt talat liv i stallet.
#4 tycker absolut att du ska fodra med lusern om han har svårt att muskla sig.
Tänk på att fodra upp hästen innan du börjar muskelträna. jag fick snabba resultat på mitt fullblod =)

Dodde käkar ca 2,5 liter (mätt i torrt tillstånd) lusern om dagen, som sväller till ca 5 liter.Finns att köpa överallt drär det finns hästfoder skulle jag tänka mig, vet dock inte vad priset ligger på.
Är 2,5 liter lagom att ge eller är det för lite? Han rids ju inte nu utan går bara i hagen. Han är väldigt muskelfattig!
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Kika gärna in på min blogg

roger käkar krossad havre, betfor och mineraler:)