Hästhoppning iFokus

Hästhoppning

Etikettutrustning
Läst 2286 ggr
f97lintro
0

Benlindor vid "tävling"

Hej!

Är inte så aktiv på just hästhoppning men nu dök det upp en fråga angående hoppning så det är nog bättre att lägga ut den här än på dressyr eller ridsportTungan ute

På lördag ska jag hoppa Clearound.

Jag vill gärna linda benen på honom. Kan man göra det? Hur komer det sig att bara dressyrryttare lindar ben? Vill väldigt gärna veta lite vad ni tycker om att linda ben vid hoppning.

HannaT
0

Jag lindar Kalles ben ganska ofta, så det är inte bara dressyrryttare som lindar. Tungan ute

Jag postade en likadan tråd för inte så jättelänge sedan, och kom fram till att det är helt okej att tävla med benlindor.

Lycka till på tävlingen!

Hanna Törmälä, sajtvärd för hästhoppning.iFokus.
Läs gärna min blogg: tormala.devote.se.

HannaT
0

halludu
0

På tävling är inte benlindor tillåtet vad jag vet, men visst kan hoppryttare använda lindor. Men finns ju anledning till varför man använder vad.

Benlindor: Ofta till dressyr för att stabilicera leder, senor mm?

Benskydd: Används ofta till hoppning för skydd mot slag!

: )

emeliekarlssoonn
0

#3  Benlindor är väll visst tillåtet? Har sett ryttare som har lindor under benskydden.

HannaT
0

#3 Står det i TR att det är förbjudet? Har letat men inte hittat något som förbjuder det.

Förresten så tävlades Milton med benlindor ibland? Men det  var ju ett tag sedan.

halludu
0

När jag tog grönt kort för typ ett halvårsen har jag för mig att de sa att det var förbjudet.. Nu blir jag osäker..

halludu
0

På dressyr får man inte det iaf.. står det i TR : )

f97lintro
0

I dressyr får man inte tävla med benlindor.

halludu
0

Ska kolla på allmänna bestämelser en gång med.. : P

halludu
0

stog inget i gemensamma..

kudden
0

Ja tillåtet med lindor på hopptävling, ej dressyrtävling.