Djävulsk träningsvärk!
Hej hopp o halleda!
REd för första gången på väldigt länge en lektion igår och min vana trogen så lyckas ju alltid jag börja rida för instruktörer den dag det är hoppning!
Sagt och gjort, blev en del markarbete först, litet cavaletti och sedan lades det upp kryss. Jag kände då att herreminagudar! Det är gugelantiska hinder! men Harry hoppade gladeligen även om det vart vingligt, mitt knäslut var dåligt. Min blick var oftare på hindret är rakt fram upp över hindret.
Men framemot slutet så fick både jag och hästen beröm för våra insatser! :D
Sen så tyckte ju harry att kryssen, de ska inte hoppas på mitten för det är ingen konst! Så istället för att hoppa där hindrena vart 40-50cm så skulle han ju då promt hoppa nära hinderstöden (trots jag höll om och rakrikta) så vi vart nog uppe på en 70-80cm som högst. *rysa*
Så igår vart det chockterapi för min del med hindrena. men jag är jättenöjd med både min egen och harrys insats! Blev tyvärr inga bilder igår. Men nästa gång hoppas jag på det iaf. :D
Men OJ vilken träningsvärk jag har idag, helt vansinnigt. och jag stretchade ändå både hästen och mig själv igår innan jag åkte hem från stallet!
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

Vad kul det låter!
Jag hopptränade också igår, och då fick vi bland annat hoppa en breddad oxer på 1 meter, och jag ska säga dig det att breda hinder är INTE min och Kalles starkaste sida - men vi kom över!
Har du ingen film eller bild att bjuda på?
Och du, du är inte ensam att ha träningsvärk. Mina ben känns som att de ska gå av vilken minut som helst, haha.
Hanna Törmälä, sajtvärd för hästhoppning.iFokus.
Läs gärna min blogg: tormala.devote.se.
Några bilder blev det inte igår då väninnan hon stod o vakta ponnyn som hon körde dit för att kunna hänga med. ^^
men bilder kommer vid kommande träningar.
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.