Hästhoppning iFokus

Hästhoppning

Etikettoff-topic
Läst 1200 ggr
J-Parnebo
0

Grönt kort kurs

Jag ska snart gå en grönt kort kurs, men man behöver inte gå på kurstillfällene utan bara gå på provet om man vill.

Men är det nödvändigt att gå på kurserna, eller tror ni man kan klara provet utan att ha gått på kurserna? Man har ju ändå TR att kolla i.
Och var kan man köpa TR, och så står det att man ska ha ett ridintyg med sig om man bara ska göra provet, hur får man ett sånt?

dijete
0

Om du gör det på en klubb du tidigare ridit lektion, tränat eller liknande så kan ju dom ridlärarna eller tränarna intyga att du kan rida. Tävling tror jag också måste gå bra.

Det andra har jag ingen aning om ..

Fiona
0

Jag gick kurserna och då blev det jätte lätt tyckte jag, och jag tog det för 3-4 år sedan så jag tror att man klarar det utan kurserna. Men att det blir betydligt lättare med dem, jag hade gått kurserna. Vad jag kom ihåg så va de riktigt roligt =)

TR finns att köpa här.

Jag gjorde aldrig något ridintyg men fick kortet ändå!

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

HannaT
0

Jag tror att det ska gå att köpa TR på Tre Hästar också. Glad

Hanna Törmälä, sajtvärd för hästhoppning.iFokus.
Läs gärna min blogg: tormala.devote.se.

J-Parnebo
0

#1 Men hur gör man ett ridintyg? är det ett papper som tränaren måste skriva på? eller kan man skriva det själv? typ som" Här med intygar jag bla bla att Jennifer bla bla kan rida i alla gångarter.
och sen en underskrift?
eller hur får man tag på ett ridintyg :p

Denna kommentar har tagits bort.
dijete
0

#4 Har aldrig tatt det, men det var så mina kompisar gjorde iaf.

halloonsodaa
0

#4 Du ber en av dina tränare att skriva att du kan kontrollera hästen i alla tre gångarterna, som du sedan lämnar till personerna som håller i testen. Ska själv göra så och dem sa att det skulle gå bra. Men du kan ju alltid ringa och fråga för säkerthetsskull=)