OT: Transporter

Jag skulle inte köra på någon om dom om jag ska vara ärlig, hade satsat på en Christ Corona med sadelkammare också istället för samma pris.
Båda dom här två har sadelkammare också, vad gör en christ corona så bra :)?

#2 Jag tycker den är verkar väldigt bra och några jag känner har en sådan, den kan lasta väldigt mycket och väger inte alls mycket. Om du googlar kommer du in på deras sida.

nackdelen med Christ är att dom rätt ofta går sönder, och när dom gör det så är det svårt att få tag i reservdelar eftersom det inte är ett svenskt märke…
svårt val! jag gillar ju Boj way more, men den är väldigt gammal…
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

Jag har en Boy (med sadelkammare) och jag älskar den.
Dock är den du tittat på lite gammal, har inga erfarenheter av att köpa äldre transporter men var jättenoga med att kolla att golvet fortfarande är fräscht!
Tänk också noga på vad ni har för bil så att ni inte köper en transport som är för tung för er bil. :)
säger bara boj :) jag älskar den och det gör alla hästar med, dom är hållbara och har mkt bra väghållning

Då är jag tvärs emot och rekomenderar Värmlandsvagnen just pga den är ny.
Då har du garantier och förhoppningsvis flera bekymmersfria år framför dig. Risken med att köpa en begagnad är att den kan kosta dig i reparationer redan imorgon.
Men hur är transporterna invändigt? Har den ena nåt som väger över t.ex justerbara bommat, hel dörr osv osv som kanske är viktigt för dig?
Jag är inte så förtjust i Värmlandsvagnens "nya" mellanväggssystem då jag ofta (iaf på sommaren) får sätta i och ur mellanväggen och det är lite bökigt och krångligt att ta bort infästningen i golvet för mellanväggen.
Annars är jag väldigt nöjd med mina värmlandsvagnar.

Synd du missade Bojs erbjudande som var nyss, vi köpte en splirrans, extrautrustad med kamera bland annat värde 155 000 för mindre än halva priset… fick hem den nu 20 dec så har inte ens hunnit testa den med häst än ;)
specialdesignade den lite till Blacky också. förhoppningsvis kan han åka smalt eftersom den mjuka delen på mellanväggen är så hög och vi har kamera att hålla koll med, annars finns det ett extra fäste i väggen om han måste åka brett =)
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~
Vi har köpte den nya värmlandsvagnen nu! ;)

Jag har en Christ Concord. Tycker Christ är jättebra. Vi har inte haft så mycket problem med den. Bara att bromsen slår i när man bromsar lite för mycket. Den går jättelätt i men det har min pappa fixat själv så det var ingen big deal:P