Tävlingspresenter/hederpriser
Har ni vunnit/fått något på en hopp-tävling någon gång?
te.x täcken,rosetter eller vad som helst.
Skriv gärna i vilken klass ni fick det i också :)
Jag själv har bara vart med på cr-tävlingar, så har bara vunnit rosetter änsålänge :)
rosetter på cr bara. om inte sista avslutningen på ridskolan för snart 8 år sedan räknas ^^. skulle ta hem Pajas samma dag (jag hade fått honom i födellsedagpresent 2 veckor tidigare). det var en liten hinderbana med slalom, två små kryss, byta sittben på rätt ställe och sådant. Å vi vann ^^ då fick jag vara först med att välja en bok ur en korg och en seriebok =)
// Alexandra
Hästen är människans bästa vän <3

Har vunnit lite småsaker på de tre KM jag tävlat på
Ngn film, en ficklampa, litiumbatterier (tur att jag fotar haha), grillgrejer också inget direkt.. spännande 
Jag har varit med i två hopptävlingar (en på ridläger+en Clear Round), höjd 60 cm, och från vardera har jag en rosett.
Sedan hade vi en frågesport på ridlägret också, och vi vann det mycket åtråvärda priset: En Godispåse!
Haha…

Ett jättefult spö på klubbtävling. 
Hanna Törmälä, sajtvärd för hästhoppning.iFokus.
Läs gärna min blogg: tormala.devote.se.
Det vanliga, rosetter, plakett, blommor osv. :)

Rosetter och plakett är väl det vanligast vi fått med oss hem.
Någon enstaka borste eller prydnadsfigur har också följt med ibland.
Har mest ridit avd.B de senaste åren och där är det ännu tunnare med hederspriser än i avd.A
#5 haha, jag älskar ditt spö!

Har vid det här laget samlat på mig ett par saker.
Först och främst vanliga sakerna rosetter, plaketter, pokaler/brickor och pengar.
Sen vinner man ju hederspriser i alla olika former…
Normala hederspriser såsom presentkort på diverse ställen, ridhandskar, ridstrumpor, lindor, spön, borstar, glitterspray, pälsglans och galet många grimmor.
Sen ett antal "roliga" reklamgrejer som t.ex. RixFM-tshirt med tillhörande nyckelband och Fishermansfriendssvettband. Jag fick två sånna den dagen…
Ibland vinner man ju också lite minst sagt annorlunda saker.^^
- Campingstol från Agria.
Den blev jag iofs glad över för den är perfekt att ta med sig på tävlingar :)
- Havresäck typ 10 kilo minst.
Var tvungen att bära den till bilen och den var så galet tung!
- Popcornskål med tillhörande popcorn.
Det roligaste var att min tvillingsyster knep placeringen över mig och hon fick samma sak haha så vi hade jättemycket popcorn hemma ett tag :P
- Badset i trä (typ skrubborste, svamp, handduk).
Det var jättefint och blev en perfekt julklapp till mormor ^^
- Schampo + Balsam till mig själv
Jätteproffsiga frisörgrejer men till helt fel hårtyp, var för tunt hår och mitt hår är sjukt tjockt så…
- Det konstigaste jag vunnit någonsin måste dock vara en rätt stor gosedjurspingvin jag vann. Den har nämligen solglasögon och rullskridskor i plast på sig? haha den är sjukt konstig och har ingen reklam på sig heller, fattar ingenting vad den kommer ifrån och varför dom gav den som pris.
Fast trots ganska många värdelösa priser så behåller jag alltid allting därför att de har väldigt stort symboliskt värde för mig. Rix FM-tshirten är faktiskt min favorittröja och jag sover nästan jämt i den därför att den påminner mig om min förra ponny som vann den åt mig och då blir jag glad :')

#9 Haha, pingvinen!
Man kan ju undra vad de tänkte…
Hanna Törmälä, sajtvärd för hästhoppning.iFokus.
Läs gärna min blogg: tormala.devote.se.
Jag har mest ridit CR:s men ngra få klubbtävlingar har dykt upp då och då =)
Har en plakett från en Pollux Ridskolecup som jag tog när jag red min gamla skötponny för säkert.. 5-6 år sen. Det har en hedersplats i bokhyllan. Fick även med mig en grön-gul rosett hem då alla som deltog fick både rosett och plakett och jag hamnade utanför placering. =)
Kom 2:a på en klubbtävling på Åby för.. 2 år sen kanske. Den rosetten är jag stolt över eftersom alla som var där inte fattade att hästen jag red kommit placerad. Hahah. Stackars Nisse ;)
Har en hel del rosetter från ridläger också. :)
#11 åh ! rider på Åby? 

I hoppningen är det endast rosetter som är vunnet :)
Josefinejumpforjoy.blogg.se
Jag har bara tävlat CR, så jag har väl sisådär 4-5 stycken CR-rosetter :P Och sen har jag tävlat ''vanligt'', alltså med omhoppning och så, på olika ridläger, så nån grön rosett har jag väl också ^^
På ridskolans CR-tävlingar kan man ibland få något litet extrapris, typ en vattenflaska eller något liknande, så lite såna saker har jag fått :)