Hästhoppning iFokus

Hästhoppning

Etiketthopptävling
Läst 5608 ggr
HannaT
0

Resultattråden

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här kan ni skriva in era tävlingsresultat allt eftersom.
Lycka till ute på tävlingarna allihopa!

Hanna Törmälä, sajtvärd för hästhoppning.iFokus.
Läs gärna min blogg: tormala.devote.se.

Lauth
0

Regional hästhoppning Karlstad Ridklubb påskafton. CR 1.00m, avd. B felfri

Lokal hästhoppning Christinehamns Ridklubb 9/5 1,00m ,avd B 11 fel (inte nöjd) nästa klass också en 1,00m, avd B, felfri och 1:a

Regional hästhoppning Christinehamns Ridklubb 10/5 1,00m, avd. B 4 fel och en 3:e plats tror jag. Stannade inte och inväntade resultatlistorna.

HannaT
0

#1 Grattis!

Tin-Tin74
0

#1 Eftersom du startat i avd B kan man anta att det är en unghäst du har och då tycker jag du verkligen ska vara nöjd.

Ett riktigt stort GRATTIS frånmig också!

Lauth
0

Ja, det stämmer att det är en unghäst, eller ja han är 6 år i år så det är sista året i avd. B.

Tanken är i alla fall att starta 1,10 nästa gång vilket blir på pingstafton.

Thea
0

Jag får väl fylla ut tråden lite!

Var: St Ekeby RK
Datum: 17 maj
Klasser: 110 & 120
Resultat: 0+ute & 4 fel
Övrigt: Inte mycket att säga eg. Ute i omhoppningen pga att jag tappade totalt fokus och glömde banan. Skäms 110 börjar bli lite FÖR enkelt samt att jag var lite okoncentrerad när jag gick banan. Så kan det gå! Flört Får trösta mig med att hästen var kanonfin och hoppade riktigt runda fina språng!

4 fel i 120 och jag KAN INTE vara nöjdare!!! Jag har haft väldiga problem med det mentala hos mig i 120. Det har gjort att vi har fått lite för många dåliga rundor, men nu jäklars släppte det! Cool Jag var skitnervös innan start och var färdig att lämna banan innan jag fått startsignal. Skäms Men efter 1a hindret rullade det bara på! Hästen var otroligt "med" och jag red väldigt bra. Petet berodde på att jag blev lite "kvar" i en halvhalt innan ett plank vilket gjorde att vi kom aningens, aningens för nära. Inte mycket att säga något om eg! Hästen hoppade KANON och var aldrig i ett hinder utöver planket. Kyss

H. Thea

Medarbetare hästhoppning.ifokus.se

HannaT
0

#5 Det låter ju underbart, grattis!

Thea
0

#6: Det känns helt underbart! Känslan efter 1,20-klassen slår alla blågula rosetter i världen!

H. Thea

swangel
0

tävlade för första gången nån annanstanns än hemma med den hispiga dponny som jag hyr, och hon var nästan lugn! visste inte hur hon skulle vara så tog ld och lc(den ponnyn har sjuukt mycket kapacitet) och nollade ld och pet i omhoppningen i lc, mitt fel. måste ju satsa lite^^ och det gick fort

HannaT
0

#8 Låter härligt! Grattis den den felria rundan i LC:n.

Marija
0

Skulle ju som sagt starta två klasser idag, en med medryttarponnyn (20-30 cm, hehe) och en med en kompis häst som jag rider (60-70 cm).

Tyvärr blev medryttarponnyn halt, tredje gången nu… Så det blev ingen start med henne. Vi får se hur det blir, i värsta fall får veterinären komma ut.

Men med Camille gick det desto bättre :) Gick verkligen på räls, felfritt. Hoppas på att få komma ut på tävlingar med henne!

//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

LovisaJacobsson
0

Programridning/Klubbtävling LB:1

Idag var det ju en liten klubbtävling hemma och jag startade min "medryttar" häst i LB:1

På framridningen var han SUPER! när man får honom med sig är han verkligen bäst =)

Men eftersom vi bara har en paddock så fick man rida fram, och sedan red man.
Alltså fick jag skritta i typ 40minuter, och efter det gick det skit. för han är en häst som måste hållas igång innan man rider in på banan.
Så när jag var färdig var jag ganska missnöjd, både på att det känndes så kast och på att klubben inte kunnat lägga in någon mer framridningspaus.
Det var liksom tillochmed en tjej som red två gånger före mig :S

Aja, det är bra att satsa om. imorgon är det hoppning :)

HannaT
0

#11 Jag tror man behöver ha dåliga dagar får att verkligen uppskatta de bra. Ladda batterierna, och lycka till imorgon!

LovisaJacobsson
0

#12 mm precis,

(taget från bloggen, orkar inte skriva en gång till)

Clearround, hoppade 90 och 100cm.
 i 90 så var vi felfria, visst det gick lite fort men det får vi jobba med :)
i 100 så var nog vi båda lite trötta (vi hade bara vilat 1 minut typ) så det blev ett nedslag på 1an och ngt mer.. hinder.
Lite synd, men det är så himla härligt att jag kommit på honom så att han slutar vägra =)

HannaT
0

**Pollux cup - 090524

**Kalle var på sitt värsta humör och man fick inget gratis av honom idag. Han var väldigt stressig men ändå seg, och vi fick ett stopp på banans största oxer i grundomgången. Ingen omhoppning eller placering för oss idag.

Bjussar på en bild också.

Tin-Tin74
0

Åh vad synd. För att få framgång måste man ju i och för sig ha motgångar. Han verkar ju ändå ganska possitiv på bilden så det är bara att ta nya tag till nästa gång.

Lauth
0

Lokal hästhoppning 21/5 Fryksdalens RS

1,00 m avd B red vi felfritt vilket gav oss den 3:e felfria 1,00m för den här säsongen vilket innebär att vi nu får starta avd. A upp till 1,00m och vi vill.

Provade även på 1,10 hoppning med terränghoppning. Där blev vi tyvärr uteslutna. Det går inte att titta på varje terränghinder en gång innan man hoppar *skrattar* Det blir aldrig någon fälttävlanshäst av min lilla fegishäst. Dock kändes sprången väldigt fina när han väl hoppade. Så jag var nöjd i alla fall. Ville ju mest prova på terränghoppningen för skojs skull.

Rexona
0

#14 Men hur gick det för Jennifer på honom då?

HannaT
0

#17 Kalle och Jennifer vägrade ut sig. :B

Thea
0

Resultat från helgens bravader…. 

Var: Norrköpings Fältrittklubb
Datum: 31 maj
Klasser: 115 & 120
Resultat: 8 fel + 13 fel
Övrigt: Inte mycket att säga eg. Omständigheterna gjorde att det inte var våran dag. I ryttarmeddelandet stod att de skulle hålla ett högt tempo hela dagen och då räknar man med ca 1,5 min/ekipage. Men nu var det snarare drygt 2 min/ekipage. Det gjorde att vi var på plats på tok för tidigt och när det väl var våran tur hade jag tappat allt. Jag var trött och kunde inte fokusera så nerslagen i 115 var rena ryttarfel. Jag hittade aldrig lägena att rida ur.

Samma i 120, men den rundan var ändå bättre. Mer rytmisk och jämn. På ett par hinder kom jag aldrig till läge vilket ledde till ett par tokiga språng. Vi fick ett stopp in i kombinationen just för att jag inte hittade läget. Totalt 2 ner och ett stopp och ett tidsfel.

Summa sumarum; Det var en, för oss, svår bana. Mycket långa anridningar då deras gräsbana är STOOOR. Och långa anridningar är vår stötesten. Då HAR jag svårt att hitta lägena att rida ur, ffa när jag är trött. Det är bara att ladda om till nästa tävling! Jag kan trösta med att hästen hoppade SJUKT fina språng, när sprången blev bra vill säga. Flört 

H. Thea

Tin-Tin74
0

#19 Åh vad tråkigt! Man blir faktiskt lite irriterad när det blir en sån miss med tiden. Visst det är inte lätt för arrangören att beräkna, men skriver de ett högt tempo så tror man ju att det ska vara det också. Bättre att de inte skriver något sån´t alls, så man får planera och beräkna efter sitt egna huvud.

Skönt att höra att du ändå är vid gott mod. Lycka till nästa gång!

Lauth
0

Lokal hästhoppning Filipstads Ridklubb 5/6

1,00 avd.B  felfri, kändes väldigt stabilt och trevligt och en rosett till samlingen.

1,10 avd B. 11 fel
Ett stopp in i kombinationen vilket medförde att jag satt framför sadeln = tar tid att kravla sig tillbaka = 3 tidsfel. Dessutom började jag "meckla" med avsprångspunkten efter stoppet så då petade vi ner en bom. Kom dock på mig själv så dom 2 sista hindrena reds återigen på det sätt dom skulle.

Så summa sumario så kändes dagen väldig lyckad

HannaT
0

#21 Grattis till rosetten! :)

SSAA
0

Tävling i Gamleby, lokala  L:d, L:c och L:B

Jag hoppade två L:C varav en klass ingick KM

I första klassen kändes hon skitfin på framhoppningen och ville verkligen hoppa, sökte hinder o så :)

Väl inne på banan började hon riktigt bra i rätt tempo och så, tittade dock på 2:an som va ett ljusblått plank. jag kom lite i obalans för att jag var tvungen att driva rättså rejält för att hon inte skulle stanna eller så jag hann precis med henne över hindret, var inte riktigt i balans till 3:An men då sökte hon hinder igen och hoppade riktigt fint :)

Vi kom runt banan på snabbast tid och vann mot all förmodan klassen :) sjukt kul :)

Klass nr 2 ; hittade ingen banskiss någonstans och kände att jag behövde värma upp hästen lite smått så jag bestämmde mig för att kolla på b-ponnyeran när dom hoppade innan mig (jag rider d-ponny) samma sak påå uppvärmningen även denna gång, sökte verkligen och ville verkligen inte riva :)  Inne på banan gick hon asfint förrutom på samma plank som i förra klassen men även denna gång hoppade hon om än långsamt :) et var bedömning A0:A0 vilket gör att omhoppningen är efter avslutad kat d för alla felfria i grunden, jag drog upp ett bra tempo redan från början och hon svängde asfint även de snäva svängarna och jag kom 3:a, ca2 sekunder efter 1:an :)  Helnöjd och mera tävling blir det ;)Skrattande

SSAA
0

En bild från prisutdelningen i klassen jag vann :)

Hästen heter Janice och är född 1996, vet inte hur stor hon är :) men sjukt underbar iallafall :)

HannaT
0

#23 Nej vad kul! GRATTIS!

SSAA
0

Tack :) det va väldigt roligt med tanke på att det va våran första tävling tillsammans och att jag bara har ridit henne i ca 7 veckor :)

Splachfotografen
0

Lokal ponnyhoppning på Gimo RK

Tävlade ridskolehästen Giannino SJ (Janne)

L:D - 8 fel, 2 stopp. Många titthinder och det gilalde han inte. Är väldigt tittig.

L:C - 0+4 fel, rivning. Helt och hållet mitt fel då jag gasade alldeles för mycket till första omhoppningshindret, han blev för lång, hopapde av för långt ifrån en maxad oxer på bredden och så hann han inte upp med ena frambenet så slog ner översta bommen. Tar på mig det då jag gjorde han för lång.

Bilden: Jag och Janne, första omhoppningshindret då jag red han helt fel.

Splachfotografen
0

Kom på att jag kunde skriva om de andra tävlingarna med :D

Lokal ponnyhoppning på Uppsala PK 1/3 -09, tävlade ridskolehästen Giannino SJ (Janne)

L:D - utesluten   L:C med DM för ridskoleekipage Uppland, 0+8 fel = 1a! Vann rosett, plaket och filt

Lokal ponnyhoppning på Väsby RK 19/4 -09, ridskolehästen Giannino SJ (Janne)

L:D+5 - 0+4 fel = 4a   L:C - 0+0 fel, delad 6a

Lokal ponnyhoppning på Tierps RK 10/5 -09, ridskolehästen Giannino SJ (Janne)

L:D - 0 fel & rosett   L:C - 0+0 fel, 1a!

Lokal ponnyhoppning på Enköpings RK 17/5 -09, ridskolehästen Giannino SJ (Janne)

L:C - 0+0 fel, 3a   debut i L:B - 1a! segertäcke och rosett

HannaT
0

#28 Grattis till segrarna! Vad bra det verkar gå för er!

Splachfotografen
0

#29 tackar! :D han är grymt fin på tävling, men på träning kan han knappt gå över en bom (; det beror mycket på vem som rider och hur man rider.

Lauth
0

Hagfors-uddeholm Ridklubb, 14/6, regional hästhoppning

1,00m avd. B 4 fel

1,10m avd.B 4 fel även där, inget att säga om det. Det var inga stora rivningar utan bommarna hade lika gärna kunnat stanna kvar, men så blev det inte i någon av klasserna.

Bacchus-a
0

Vissa av resultaten har hänt fler ggr ;) 

Karlstad Ridklubb 

Placerad 3:a / 40 startande 90cm

Placerad 6:a / 32 startande 95cm

Arvika Ridklubb      Okänt antal startande

Placerad 1:a  100cm

Placerad 1:a   80cm

Säffle Ridklubb

Dock var det Ponnyallsvenskan Div III så jag fick inge pris individuelt :/ :p Men jag räknar det ändå ^^ Vi fick ju bästa tiden och resultat ^<3

1:a / 74 strartande 90cm

HannaT
0

#32 Grattis till jättebra resultat!

Marija
0

#32 Grattis :D

J-Parnebo
0

Pay N Jump!
30 cm - felfritt
50 cm - felfritt

HannaT
0

#35 Grattis! :D

J-Parnebo
0

#36 tack ;D och tack för hjälpen.

Marija
0

#35 Grattis!

Thea
0

#35: Vad roligt att det gick så bra!!! Grattis!

H. Thea

Bacchus-a
0

Tack ! :)

Alla grattis :D ;)

oliviaoakilles
0

Dag 1 i Storbyn (för mig)

LD bed A:A dubbelnolla & blågul! :D:D

LC bed A:A0/A dubbelnolla och nån utanför placering.

Men ponnyn var super ! :D

HannaT
0

#41 Stort grattis!

J-Parnebo
0

#41 grattis :)

Invisible
0

2/7. Crackson och jag debbade våran första "tävling" utanför klubben, både tillsammans och individuellt. Det var en P&J, och det gick skapligt, faktist. Första klassen gick helt åt skogen. Jag är så jäkla missnöjd, men vi nollade iaf. Till andra klassen struntade jag i att kolla på banskissen, då jag skulle hoppa samma bana som tidigare = misstag. Det kändes SÅ mycket bättre i denna klass. Vi tog det första, andra, tredje och fjärde hindret galant. Och sedan fick jag en black out. Skäms Red mot femman, men sen ångrade mig precis framför hindret. Kom på att jag skulle hoppat det precis när jag svischar förbi, och får därför göra en volt och ta om det. SUCK! Och sedan på sista hindret halkar han till, eller tappar bakdelen eller något, och petar sista hindret. Men tja, ryttarefel. Duktig häst!

Men som sagt, det var både min och hans första tävling utanför klubben, så jag kan inte vara annat än nöjd! :) Och han är förresten en travarkille på 17 bast, som inte är hoppad tidigare än hösten 08. :)

oliviaoakilles
0

# 42 & 43 Tack så jättemycket ! :D

Andra dagen gick däremot inte riktigt lika bra.. jag trillade av på näst sista i omhoppningen i första klassen och slog mig rätt rejält, men jag bet ihop och red en till klass, hoppade andra hindret och jag var inte ens i bommen.. inte en minsta touch på den men bommen BLÅSTE ner.. lite halv sur var jag då efter när jag var påväg hem och kollade på filmen..

Menmen, han var duktig min ponny ;) <3

Thea
0

Fagersta RK 4 juli

Klass 115: 8 fel +  tidsfel. Fick ett stopp som på filmen ser totalt korkat ut. Vi ligger PERFEKT på hindret, men jag trycker inte av och hästen väljer att stanna. Detta är ett stort problem vi har just nu. Jag har lärt mig att lägga hästen för nära. Det är normalläge för mig. Så när vi kommer i det egentliga normalläget för avsprångspunkten tycker jag vi ligger tattigt och jag slutar rida. Bakläxa!!!

Klass 120: Ute. Hästen var VRÅLSTARK och jag hade inte en chans att rida henne mellan hand och skänkel. Efter banken som var hinder nr 3 var hon så lång att vi hade inte en chans. La en volt till nästa hinder, men utan galopp så kan vi inte hoppa. Ett stopp till innebär uteslutning….

Nu är det markarbete, markarbete och mer markarbete som gäller innan nästa tävling som inte är inplanerad ännu. Det beror på hur träningen går!

H. Thea

Minetta
0

#46 åh vad synd :/ jag har lite samma problem med min ponny som blir ganska stark på tävlingar :P

Klubbhoppning 28 Juli

60 cm: Tog det som uppvärmningsklass och försökte rida lugnt även om ponnyn var lite pigg ;) så jag tog bort spöet när hon va så pigg :P aja, jag red lugnt (men inte slött heller) hela tiden och tog ngra korta svängar i omhoppningen. räckte till en andra plats! :)

80 cm: detta var alltså "tävlingsklass", och jag var nervös. jag gjorde antagligen ngt omedvetet, för dom i publiken sa att jag bytte ridstil ;o så det blev 2 vägringar, mitt fel, jag borde ha tänkt att det här också var uppvärmningsklass ;)

HannaT
0

#47 Grattis till andraplatsen!

Minetta
0

#48 tackar :D

JoyBysen
0

Tävlade hoppning idag Lokal LC & LC+5 Glad

LC: 8 fel i grunden, bara små pet med bakbenen, han kändes bra hela rundan annars Glad

LC+5: 4 fel grunden på andra hindert. Han tyckte att det var läskigt så han vinglade och så kom vi lite nära så han rev, men han kändes jättebra! Typ bästa rundan jag hoppat på grus med honom Skrattande

Sen skulle min kompis in med sin häst på prisutdelningen för hon vann Skrattande Och hennes häst och min häst är vänner, så jag satt på Bysen utanför när hon gjorde ärevarv och Bysen blev helt galen och stegrade nästan för att han inte fick springa med Flört

HannaT
0

#50 Grattis till bra resultat!

JoyBysen
0

Tack :)

Minetta
0

Höjdhoppningstävling i lördags.

D-ponnyn vägrade ut sig när hindren blev 1 meter. Så vi klarade 90 cm. Nöjd med henne ändå även om hon vägrade :D

Finska hästen Veto var duktig idag, klarade 110 cm! :) 120 tänkte vi testa, men då sprang han åt sidan, eheh ;)

jag var då med med 2 hästar, startade 1:a & 3:dje, gissa om jag var trött efteråt ;) ingen vilopaus nån stans, förrens d-ponnyn vägrade ut sej ;) jätteskoj var det iaf :) slutade på andra plats med Veto :DD

blir en gammal bild nu då jag bara har film från tävlingen :P

J-Parnebo
0

#53 va roligt att det gick så bra! :)

HannaT
0

#53 Då vill vi ju se filmen ;P Grattis!

HumlanochJuvel
0

Kvälls clear round i Svenljunga ridklubb (12 augusti). Startade en gång i 40 cm och två gånger i 50 cm. I 40 cm var min Welshponny Juvel väldigt tittig och ville inte alls hoppa, hon var väldigt, väldigt tveksam mot varje hinder x) Men jag fick runt henne på 4 fel ialla fall. Sen så gick det mycket bättre i starterna på 50 cm. Hon kom felfritt! :) Så två rosetter fick vi med oss hem, jätte roligt var det :)

HannaT
0

Vilket söt rosett :') Grattis!

HumlanochJuvel
0

#57, taaack :)

SSAA
0

Div 2 hoppning, omg 1. Vimmerbyortens Ryttarförening

l:c - förklass - hon kändes lite stum, tidigt på morgonen och allt, hon lyssnade inte riktigt på skänklarna men ställde verkligen upp på hindrena. tror vi va ca 25 d-ponnyer, tror att jag kom 6:a med 5 placeringar -.- :)

l:c - Lagklass - Jag skuller rida sist i mitt lag, men när den näst sista ryttaren red felfritt så kunde jag köra lite taktiskt och spara krafterna, hoppade 1:an och 2:an och utgick sedan.

Omhoppning - l:c - lagklass - Samma sak här som i grunden, vi hade inga fel och bäst tid men jag skulle bara rejsa på :) denna rundan lyssnade hon verkligen på skänklarna och gick klockrent, red odck en ganska snäv sväng och lade ner handen i svängen, hon såg inte hindret riktigt så hon stannade, dock helt mitt fel! fick dock bäst tid av alla även med en volt efter stoppet :P

Div 2 - omg 1 - Vinnare; Gamleby lag 1!!!!

segertäcke fick vi oxå :)

HannaT
0

#59 Grattis! Skrattande

SSAA
0

tackar :)

JoyBysen
0

Tävlade igår på Glimma Ryttarförening :)

LD (80cm): Felfri och fick rosett :) Han kändes bra, och lyssnade på allt :)

LC (90cm): Felfri :D Kändes riktigt superbra :D Det var nog vår bästa runda, vi kom rätt på alla hinder, och jag kände att jag kunde gasat mer utan att hanh hade blivit okontrollerbar :)

Minetta
0

svarar sent nu då jag inte vart inne här på länge

#54 jaa det var riktigt skoj :D

#55 jaa hade tänkt lägga ut den på youtube men vet inte hur jag ska få den från filmkameran till datorn xD det hade vart lättare om filmen var på digitalkameran x)

taack!

Thea
0

Västerås RS 5e sept 2009

Lokal 1,10 bed A:0: 0 fel och 13e plac. Glad 

Min plan lyckades! Jag är (var!!) inte jätteförtjust i västerås som bana då en är stor (50*100 m) och det blir långa anridningar. Jag har en förmåga att låta långa andridningar bli för mycket "transportsträckor" och får då en lååång och flack häst när man väl kommer till hindret. Min tanke med att starta var enbart att få en bra, rytmisk runda där jag skulle rida varenda steg. Utnyttja utrymmet mellan hindren för att jobba ihop hästen. Jag red inte alls mot klockan, men det gav utdelning iaf! Jag är mycket nöjd då jag uppnådde mitt mål med starten!

Sen att hästen var jättetaggad och otroligt med hela rundan gjorde inte saken sämre! Flört

H. Thea

SSAA
0

Grattis, allt handlar inte bara om placeringar.Skrattande

Bra att du lyckades! :)

Thea
0

#65: Precis! Placeringen blev som grädde på moset! Flört

H. Thea

MLphoto
0

Idag har jag och Herkules varit iväg och gjort vår hoppdebut. Hans andra tävling någonsin och hans absolut första hopptävling.
Tror ni inte att min stjärna går 2 klockrena rundor, FELFRITT?!! Gud vad jag bara älskar min häst, är så obeskrivligt stolt över honom!SkrattandeSkrattande

Klasserna var 70 & 80cm CR.

"Om förhållandet bygger på förtroende, lyder hästen även utan bett och tyglar."

HannaT
0

#67 Nej vad kul! GRATTIS Skrattande Skrattande

J-Parnebo
0

Clear round
40 cm- felfri
50cm- felfri Skrattande

HannaT
0

#69 Ni var SÅ fina idag!

MLphoto
0

#68, TACK! Skrattande

#69, Grattis!

"Om förhållandet bygger på förtroende, lyder hästen även utan bett och tyglar."

J-Parnebo
0

#71 tack, grattis själv :)

HumlanochJuvel
0

#69 vart var du någonstans på clear round? :)

J-Parnebo
0

#73 storås ridklubb :)

J-Parnebo
0

Pay N Jump!
50 cm: felfritt
60 cm: felfritt Skrattande

HumlanochJuvel
0

#75 GrattisGlad

J-Parnebo
0

#76 tacK :)

Minetta
0

26 sept 2009, KM

50 cm: 0-0; seger

70 cm: 4 fel

C:2: 65 %; seger

HannaT
0

#78 Grattis till segern!

Minetta
0

#79 tack så mkt! =D

Invisible
0

CR idag. Nollade första klassen, ett pet i andra. Nöjd med dagen resultatmässigt, dock inte med själva ritterna.

Thea
0

Vingåkers RF 19e sept

1,10 A:0; Red inte för tid utan för en felfri ritt. Ville inte svänga och gasa när jag ska rida 1,20 efteråt. Det kan vara svårt att rida normalt efter en A:0 om man svängt och gasat. Jag red en säker nolla, men inte på placering. Dock väntat med de svängar jag tog.

1,20 A:1a; Red för en nolla här också, men det ville sig inte. Fick ett stopp på ett räcke som låg på linje med oxer in, 5 galoppsprång mellan. Vi fick 4,5 och ett stopp. Nu har jag fått igång galoppen så pass att jag måste lära mig att ta halvhalter även på linjer. Därefter fick jag ett pet på räcket när vi hoppade om. Klassiskt fel då man gärna måttar, vilket jag gjorde, på ett hinder man fått stopp på. Därefter var hon klockren! Tyvärr kom vi stort in i tvåkombinationen vilket gjorde att hon tog med sig översta bommen på räcket ut.

Jag är väl rätt nöjd ändå med 1,20 rundan då det är en av mina bättre. Lite besviken är jag dock då det lika gärna kunde ha varit en felfri runda, så kändes det. Jag bör dock förfina ridningen mellan hindren då hon tenderar att bli längre och längre varefter banan går.

På söndag tar vi nya tag i Fagersta!

H. Thea

Splachfotografen
0

27 september lokal ponnyhoppning på Föreningen Rengsjöhästen

LC (90 cm) - Börjar med att man rider iväg honom till första hindret, blir jättehopp, jag sätter mig ner i sadeln och han tar ner bakbenen och river. Helt och hållet mitt fel! resten av banan kändes kanom, han lyssnade fram och tillbaka, kom rätt på hinder och hade ett bra tempo. Helnöjd med honom!

LB (1 m) - Inte alls nöjd med rundan! Kommer helt fel på nästan alla hinderna, och muren var inte så mycket bättre. Tittiga Janne gjorde helikoptersprång men klarade, sen trippel som blev så mycket fel som det kan bli men min kille hoppade <3 Kombinationen blev en 2 kombination då han inte räckte till då det var sjuukt långt i mellan. Blev en 4de placering och jag red endast för att sätta nollan. Men som sagt är jag itne nöjd med rundan även fast det blev placering.

HumlanochJuvel
0

Ja, idag var det då clear round på Borås Ridhus :) Det var första gången jag var på clear round i Borås Ridhus och första gången jag startade Lina Mo och Juvel i 60 cm. Jag hade anmält både till en gång i 50 cm och en gång i 60 cm. Dom var jätte duktiga! Är väldigt nöjd då jag kom hem med fyra rosetter Skrattande Att dom skulle hoppa felfritt båda gångerna ! hehe!Glad Lina Mo är min systers ponny, som jag fick låna, det var självklart väldigt snällt!:) (På bilden; Juvel)

HumlanochJuvel
0

En bild på Lina Mo också! :D

J-Parnebo
0

#84 nämen, gud va kul. grattis Flört

HumlanochJuvel
0

#86 Tack så mycket Glad

[MajaWrangstadh]
0

Jag skulle egentligen tävlat en liten typ lokaltävling borta i grannstallet idag, men eftersom jag ramlade av och skadade mig igår så fick medryttaren ställa upp istället.

Alltså jag säger bara… Schweiziska hästtävlingar :| FYFAN, sån jävla kaos! Framhoppningen hölls i ena ridhuset som var avdelat med en liten del där det stod massa publik? ALL framridning hölls där inne = runt 20 ryttare med allt från föräldrar som ledde runt sina hästar och skrittade till ryttare som var fullt upp med att hoppa framhoppningshindrena. INGEN respekterade ridhusreglerna och det var folk som skrittade på fyrkanten etc etc hela tiden.

Här snackar vi kaos! Krockar skedde hela tiden, hur tusan kan man ha det så!? Idiotiskt.

Trots detta så var Zigge jättefin på framhoppningen, lyssnade bra på Sabin (medryttaren) och hoppade finemang. Hon har bara hoppat honom en gång innan så hon vart lite osäker iom att han lätt rusar, men det gick prima.

På banan blev hon sjukt nervös och rädd att han skulle rusa så hon blev väldigt mesig med drivningen, vilket ledde till… ehm, uteslutna på första hindret ;) haha, jaja. Hade hon bara haft lite mer ben så hade han hoppat det hur lätt som helst, så även om det inte resultatmässigt blev något bra så vart vi väldigt nöjda ändå!

Efter ritten gick vi ut i paddocken och hoppade några skutt där - inga problem alls. Duktiga :)

Hannybee
0

Får man skriva in gamla resultat? Oskyldig

HannaT
0

#89 Ja det får du göra. Tungan ute

Hannybee
0

Skrattande Då vill jag berätta om de två "tävlingar" jag har varit med i. Måste tillägga att detta var ganska så länge sedan.

Min först Clear Round någonsin, på Styrets Gård red jag Shaky. Jag tror inte det blev någon snygg runda, men felfritt var det i alla fall.

Och sedan en avslutningstävling från ett ridläger, på Stall Toleryd där jag red Tittut. Det var åtta som deltog tror jag och jag kom fyra. Var felfri både i grundomgången och omhoppningen, men jag tog inte tillräckligt snäva svängar. Bifogar en bild från den tävlingen också.

HannaT
0

#91 Grattis till båda felria rundorna. Glad

Hannybee
0

#92 Det var nog ingen stor prestation direkt, men tack ändå. Glad

Alma-G
0

#91 Grattis! #92 Allt räknas.. :)

Alma-G
0

Två felfrida clear rounder på ridskoleponnyn Lacoste som jag hoppar :) Jätteglad, hans andra hopptävling och vi startade 60-70cm & 70-80 jätteglad! Film finns, får se när jag fixat den.

Hannybee
0

#94 Tack! Och grattis själv. ;)

HumlanochJuvel
0

#95 Grattis Glad

Alma-G
0

#96 & #97 Tack :)

HumlanochJuvel
0

Idag var det klubbhoppning på Borås ridhus.
Jag startade i 50 cm och 65 cm med två fantastiska ponnyer :)

I 50 cm gick det såhär:
Juvel- 0 fel i grundomgången, 4 fel i omhoppningen, en 2:a placering. :D

Lina Mo-0 fel i både grundomgången och omhoppningen och Lina Mo vann den här klassen, jippi!!!!:D

I 65 cm(dom två första starterna jag gör på den här höjden)gick det såhär:

Juvel-0 fel i grundomgången men vägrade ut sig i omhoppningen. (Hon kom fel på ett hinder sen var det andra hindret ganska nära inpå så hon hann inte få upp någon fart "/), ingen placering.

Lina Mo-4 fel i grundomgången och ingen omhoppning eller placering.

Så här gick det för mig och min C-ponny Juvel och min systers B-ponny Lina Mo :)

J-Parnebo
0

felfri runda på en cr, 50 cm :)

Fiaa2
0

från när jag tävlade KM i hoppning på klubben , kom trea (:
film: http://www.youtube.com/watch?v=2Lf8JJ7iJNw

Från polluxhoppningen , 70 cm CR :) felfri!
Film: http://www.youtube.com/watch?v=9YoCFdw4gEk&feature=channel

Lauth
0

Kan det vara dags att låsa den här tråden och skapa en ny för 2010 års resultat?

HannaT
0

Bra idé. Glad

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.
Inlägget är låst för nya kommentarer