Hästhoppning iFokus

Hästhoppning

Etikettutrustning
Läst 6552 ggr
LinneaG
0

Vilken hjälm?

Nu är det dags att köpa en ny hjälm då den andra börjar bli lite sliten efter 5år. Idag har jag en billigare från Hööks.

Men vad ska man ha för hjälm? Finns ju allt från 299-3000kr.

Vad har du för hjälm? Och vad rekomenderar ni?

Kattapult
0

Jag har denna hjälmen, fast med brunt istället för grått.

Finns lite olika färger på de färgade partierna.

Den är väldigt lätt och bekväm.

Ett stort plus är att det finns ett reglage bak på hjälmen där man kan ställa in hur hårt den ska sitta.

emeliekarlssoonn
0

Jag har en marin blå Charles Owen. Alltså den med rosett på nackkudden istället för JW's autograf.
 Jag fullkomligt ÄLSKAR den!
Sitter som en smäck på huvudet. =)  Iaf mitt. xD
I början kan man tycka att den sitter lite långt ner i pannan men det vänjer man sig vid.

Det som är negativt ska väll vara att det inte är någon super ventilation i den och att priset ligger ganska högt (runt 3000-lappen).

Jag kan aldrig tänka mig någon annan hjälm nu (a)

bacchus
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Använder en svart/silver GPA Speed Air. Jätteskön, dyr, men värd priset (y

J-Parnebo
0

Har också charles owen, rekomenderar den starkt, så otroligt skön är den att ha på sig.

NettanLindholm
0

charles owen eller speed air! :D as snygga båda två !

Elshira
0

Jag måste faktiskt säga att jag inte gillar hjälmar med extra ventilation (så som charles owen) då jag tycker det ser plottrigt ut. Möjligtvis innom hoppning, men skulle aldrig beträda en dressyrbana med den. Men det är ju självklart smaksak =)

Jag vill ha så stilrent som möjligt och sedan ska den självklart vara bekväm! Det är det enda jag bryr mig om + att de är godkända givetvis. Sedan om de kostar 200 kr eller 2000 har absolut ingen betydelse.

Hakuna matata!

dijete
0

Jag har flera..

Jag har en Jofa på vintern då det är kallt och den har flest över öronen, haha.. Plottrigt förklarat samt att den är säkrare, så när jag rider unghästar blir det den också.

Annars är det vanliga från Hööks olika modeller, jag gillar inte heller för plottriga hjälmar som Elshira pratar om.

[trollduva]
0

har en svart märkeslös på jobbet,jobbar med unghästar så det är inte lönt att ha något finnare där och en euro-lite som "fin" hjälm   

hade en svart charles owen innan

emmahagstrom
0

Som finhjälm har jag en svart Charles Owen/John Whitakerhjälm. Älskar den! :) Det är den som är på bilden.

Sen har jag två till, en svart Eurolitehjälm och en blå av ett märke jag inte kommer ihåg. Det är lite slitochslänghjälmar och det kan vara bra att ha :) T.ex. bet min förra ponny sönder sammeten på min EL-hjälm och jag skulle dött om det hände min CHJW…

Izan
0

Jag har en vanlig sammetshjälm för 300 kr. Håller väldigt bra, har blivit inbockad i ridhusväggen med den utan att känna någonting i huvudet. :) (kan tyvärr inte säga detsamma om svanskotan…)

Selinas
0

Jag har en gråaktig euro-lite hjälm, vet inte vad ordinariepriset är men jag betalade 800 kr tror jag och har för mig att det var halva priset. Älskar den, bekväm och snygg. :)

Ignorera failat ansiktsuttryck på bilden, haha.

Lauth
0

För att kapa tråden lite, är lite sugen på en charles owen, "passar" den att tävla dressyr i också eller ser det dumt ut?

Tycker att en del ventilationshjälmar till exempel inte hör hemma utseendemässigt på dressyrbanan..

JenniferH
0

Jag har en charles owen wellington classic, den hjälmen kan jag VERKLIGEN rekommendera! Världens skönaste :D och så är det snygg också.

Och så har jag en GPA speed air Tone on tone, den kan jag också rekommendera, hur bra som helst!

Jag köpte båda mina hjälmar ifrån england, mkt billigare än i Sverige :D * glad *

joooossan
0

Jag har precis beställt en Charles Owen Wellington Classic, skickas imorgon.

#12 Det finns ju olika Charles Owen så bros på vilken du menar Flört Men Wellington C tycker jag är skitsnygg till dressyr!

Josefinejumpforjoy.blogg.se

Yadakaninungen
0

Jag har en Charles Owen som "finhjälm" och en annan fältävlanshjälm när jag rider hemma :) Håller med #14, Charles Owen hjälmen passar utmärkt till dressyren, stilren men ändå snygg till hoppningen. Skulle nog inte ha den på fälttävlan, känns bättre att ha en riktigt fälttävlanshjäm då med skärm som kan lossna osv.. Vad tycker ni?

emmahagstrom
0

#15 Jag har tävlat fälttävlan i min Charles Owen. :) Tävlar visserligen inte fälttävlan så ofta och inte särskilt höga klasser. Om man satsar på fälttävlan är det väl en bra investering i en riktig fälttävlanshjälm men tävlar man bara lite på kul kan man verkligen ha CO-hjälmen.

[Nesslan]
0

Hur är ventilationen på Charles Owen WC? De är verkligen snygga men jag vill ha en hjälm med ventilation så man slipper bli så svettig i håret :P Om det skulle kunna hjälpa något överhuvudtaget med ventilation. (ursäkta trådkap)

L00ttz
0

jag har en vanlig ventilations hjälmp från hööks just nu men ska köpa mig en ny och funderar då på en Charles Owen =)

Min Blogg:

http://loottzz.nu

"Never let the fear striking out, Keep you from playing that game"

Faidra
0

Jag har den här från Kavalkade.

http://www.equusukgroup.co.uk/images/kavalcadehats.jpg

Tycker den är jättebra, och såå snygg Oskyldig

Har den stora på bilden, i grå/svart

HannaT
0

Charles Owen Wellington är onekligen mycket snygg, men lite för dyr för min plånbok i dagsläget. Rynkar på näsan

Hanna Törmälä, sajtvärd för hästhoppning.iFokus.
Läs gärna min blogg: tormala.devote.se.

joooossan
0

#20 Ligger ju på runt 3000:-, har en kontakt som är grossist som tar hem direkt. Hon tar 1990:- har jag för mig :)

HannaT
0

#21 Kostar 2500 på My One i Göteborg, men ja, det är bra med kontakter!

Hanna Törmälä, sajtvärd för hästhoppning.iFokus.
Läs gärna min blogg: tormala.devote.se.

joooossan
0

Jasså okej :) Vet att det är endel som funderar så tänkte att jag iallafall kunde säga det så kanske man kan spara någon hundralapp iallafall Tungan ute

Lauth
0

Är som tidigare sagt sugen på en Charles Owen av något slag, men dom är ju rätt dyra, speciellt som jag byter hjälm varje år Obestämd

Får se vad man kan hitta på mässan i Göteborg i februari.

L00ttz
0

min kompis köpte en charles owen från england och dp kosta den bara 1600 inkl frakt.

Min Blogg:

http://loottzz.nu

"Never let the fear striking out, Keep you from playing that game"

Lauth
1

Kan du be henne om en länk till den sidan/stället hon köpte den ifrån?

Kan PM:a mig den om du inte vill lägga ut den.

JenniferH
0

Jag köpte också utomlands, 1800 inkl frakt blev det :D