Hästhoppning iFokus

Hästhoppning

Etikett: off-topic
Läst 1607 ggr
WhoCares-01
0

OT: Har skrivit fel några gånger

Jag harflera gånger skrivit att mina hästar blir behadlade av en ortoped men det är ju helt galet skrivit av mig. För det är ju skelettläkare eller något sånt xD. För människor dessutom, inte för hästar. nej Ortoped är helt fel.

Så nu rättar jag till det misstaget. Osteopat heter det =)

Här är en länk till de som behandlar i Kungsbacka

De behandlar både människor och hästar.

Lite mer om Osteopati

// Alexandra

Hästen är människans bästa vän <3

HannaT
0

Haha, sånt händer! Tungan ute Har behandlingarna hjälpt tycker du?

Hanna Törmälä, sajtvärd för hästhoppning.iFokus.
Läs gärna min blogg: tormala.devote.se.

WhoCares-01
0

#1 utan tvekan =) hästen blir mjukare i sina muskler efter bara en behandling. en häst som har jätteproblem med ryggen får en behandling, vilar en vecka sen rids den oftast som vanligt och får en behandling igen efter tre veckor och är bra sen =)

schockvågsbehandlingen han för på ca 3-5 minuter motsvarar en timmes massage. Det är helt otroligt

min moster fick schockvåg, av samma osteopat som vi har till hästarna, för sitt knä när hon sträckt någon sena. läkaren sa att hon inte skulle rida på en månad men med den behandlingen tre gånger eller så så var hon på hästen igen efter en vecka =) (det går tydligen att behandla människor eftare än hästar)

// Alexandra

joooossan
0

Vill gärna jag också veta, hur mycket du har märkt! Vet en till som har samma behandling till sin häst, hade velat testa till Dite!

Josefinejumpforjoy.blogg.se

joooossan
0

#2 Låter.. Wow ungefär, För jag har ju en massör som kommer ut var 3e/6e vecka och hon masserar i minst 1 timme. Fick inte rida Dite på en vecka efter första gången. Men måste kolla upp om det finns någon Osteopat nära mig, för det vore verkligen super att prova!

Dite som dessutom har har speciellt har haft vääldiga problem med musklerna Obestämd

WhoCares-01
0

#3 Wilma har varit väldigt stel i ridningen. inte böjt sig så lätt och bråkat mycket. hon var inte halt och hon var pigg på träningarna. men vi såg på några bilder att hon i hoppningen inte steg av som hon skulle med frambenen. högersidan var lixom senare i luften. så vi lät Osteopaten kolla henne och han sa direkt vad problemet var. en inflamation i bogen på höger sida och en sträckning höger bak. nu har hon behanlats tre gånger sedan november, de två första för bogenoch bakbenet och den sista för en skada hon drog på sig i korset. men nu är hon hur fräcsh som helst =) ingen stelhet och inge bråk.

// Alexandra

joooossan
0

Va skönt att ni hittat felet iallafall!!!Skrattande

Dite gick sne som en makaron innan Obestämd 2 behandlingar med massören och nu är hon rak och fin. Hennes andra problem har varit att hon inte haft någon elastik i musklerna för 5 öre, hårda som is typ.. Nu börjar det bli bättre, men hon hade behövt massage iallafall var 3e vecka och vår massör kan inte komma ut förens var 6e nu pga av att hon måste åka så långt.. Suck.. Obestämd Förhoppningsvis kommer jag märka lite mer skillnad på henne nu den 18e när hon kommer igen, för Dite går i vågor. Det är ju inte direkt så hon söker sig ner i form, blir mer tårar än lycka i ridningen..

- Men va gör man inte för hästskrällerna!? Tyst

WhoCares-01
0

#6 man gör precis vad som helst för dom(!) =) har funnits tillfällen jag bara velat ge upp men nu i efterhand vet jag att det varit värt allt besvär =)

// Alexandra

joooossan
0

Ojojoj vad jag känner igen det där! Flört