Hästhoppning iFokus

Hästhoppning

Etikettutrustning
Läst 1892 ggr
HannaT
0

Dyónträns storlekar

Jag vill köpa ett Dyón Working Collection-träns, men hittar det bara i storlek full på internet? Är det så att det inte finns i andra storlekar? Förvånad Kalle har ett litet huvud och behöver storlek cob.

Hanna Törmälä, sajtvärd för hästhoppning.iFokus.
Läs gärna min blogg: tormala.devote.se.

JenniferH
0

Jag är ganska säker på att det finns i Cob. Du kan väl be någon hästbutik nära dig som tar in Dyón att beställa hem ett :)

HannaT
0

#1 Får nog göra detta.  Tack. Glad

joooossan
0

Åh, vill också ha en Dyónträns Obestämd Funderar starkt på att köpa ett på¨göteborg horseshow Skrattande

Josefinejumpforjoy.blogg.se

HannaT
0

#3 Vad funderar du på för modell?

joooossan
0

Tycker att tränset i working collection utan clips till bettringarna är sypersnyggt! Men gillar även The difference pga att jag tror dite skulle gå bra på det :p men det förstnämnda, mums!

HannaT
0

Jag har fortfarande inte vant mig vid nackdelen på The difference, men Working collection tycker jag är riktigt snyggt!

joooossan
0

Nackdelen? Hm, har jag missat något? ;o

Peppe
0

#7 nackstycket

Jag vill ha ett Dyon remontträns =D

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

joooossan
0

Jo, är ju självklart fullt medvetet om nackstycket. Men var är det negativa med det?

Har knappt sett remont, eller har jag varit totalt blind för leter efter ett nytt Cool

Peppe
0

#9 jag tror hon menar nackdelen=nackstycket, dvs nack-delen som en DEL av tränset. ingen nackdel som i någon negativt. hänger du med? ;)

Peppe
0

joooossan
0

#10 AAAAAH! CoolCool

Peppe
0

Äsch man kom inte direkt till det med stor bild men det är där iaf =)

Peppe
0

Där fanns visst Schockemöhle Paris också som jag vill ha ;P

joooossan
0

Tror vi nyss blev två om att vilja ha det! Snyggt!!

[Tovab]
0

Vad är det som är speciellt med dom tränsen?Glad

HannaT
0

#10 Haha. Självklart menade jag nackstycket.

#16 Bra kvalite och snygg design, för min del i alla fall. Glad

WhoCares-01
0

#17 fast det kan man väl hitta till bättre pris?? =)   ja hade nog aldrig kunnat lägga så mycket pengarpå ett träns. det dyraste jag har är ett Henri deRivel träns för 800 å det fick jag i julklapp. =)

// Alexandra

Hästen är människans bästa vän <3

Peppe
0

#18 tjaaa jag gillar att gå och hämta ett fint träns i sadelkammaren jag ;)

WhoCares-01
0

#19 jo de är klart man gillar, men det känns så onödigt =) sen är det klart att man får unna sig onödiga saker det är inte det. dessutom så ty cker jag att ett lagom pris på ett vanligt träns ligger runt 300-400kr. sen kan man ju ha fin träns. som der HdR tränset jag fick av pappa i julklapp till min förra ponny. det kostade som sagt ungefär 800 och det tycker jag är dyrt så det stänker om det. men ååå så fint det är ^^

// Alexandra

Peppe
0

#20 alla har olika uppfattningar om dyrt ;)

WhoCares-01
0

#21 japp de har du alldelles rätt i =)   jag som student och snart arbetslös tycker de mesta är dyrt xD

// Alexandra

joooossan
0

Måste hålla med er båda, jag jobbar varannan helg så får in 5000:- per månad om jag har tur. Men det lägger jag mer än gärna på lite dyrare saker till Dite, för jag känner mig så stolt som ägare att kunna unna henne lite mer lyx Oskyldig

Peppe
0

jag sparar hellre lite längre så jag kan köpa nåt riktigt fint än lägger pengar på "medelmåttiga" saker. men ibland hinner man ju inte vänta, t ex blev det rätt akut att hitta ett remontträns i höstas så då köpte jag ett billigt för 200 kr som jag har tills jag har råd med Dyontränset ;P

Elshira
0

Jag måste nog också säga att det var himla dyra träns… Själv fyndade jag ett superfint träns i mjukt fint lädet med de klassiska engelska sömmarna + matchande tyglar för 450 kr. Används dagligen i ur och skur och är fortfarande som nytt efter 3.5 år.

Så kvalité och design går att hitta billigt bara man ser efter lite… Sedan är det väll lite roligare att kunna ha flera träns att variera med om inte annat, eller lägga pengarna på mer träning eller annat välbehövligt. 500 kr för ett vanligt träns och 1000 kr för ett kandar tycker jag är ok, men över det då betalar man i stort sett bara för märket, för dåliga träns i 1000+kr klassen har jag sett många även där (torra och hårda som inte formar sig eller får sprickor).

Hakuna matata!

HannaT
0

#25 Fast det är en underbar känsla att få köpa "det där" tränset man gått och trånat efter. Tungan ute Jag jobbar ju för mina pengar och lägger gärna ner en slant på något jag vet kommer användas väl och hålla bra. Sedan finns det inte träns som liknas Dyóns, det går liksom inte att hitta en billigare kopia.

WhoCares-01
0

#26 håller med =)   tycker fortfarande att det är onödigt dyrt. man får la spara lite itaget =)

// Alexandra

joooossan
0

Jag måste hålla med #26. Att ha tittat ut ett träns som man verikligen VILL ha är det är helt underbart känsla att sedan kunna köpa det! Visst finns det säkert en del träns som inte är bra bara för att de är dyra. Men det är endå livslång garanti på lädret som är en klass för sig på dyons utrustning!

Visst kan man köpa fler och variera, men jag har redan många att variera mellan och känner att jag mer än gärna tar lite extra av lönen en månad för att lägga på något kul man faktiskt VILL ha! :)