Hästhoppning iFokus

Hästhoppning

Etikettmarkarbete
Läst 2764 ggr
HannaT
0

OT: Motivationen...

Just nu har Kalle vintervila för att jag är så förbannat trött på vädret. Jag står inte ut med snön mer. Förvånad Jag är jättetrött på att brodda och nojjar för att Kalle ska bli dålig i sina ben av att gå i snö hela tiden.

Hur är det för er? Njuter vi fortfarande av snön? Och ni som ogillar snön, hur håller ni motivationen uppe?

Hanna Törmälä, sajtvärd för hästhoppning.iFokus.
Läs gärna min blogg: tormala.devote.se.

WhoCares-01
0

jag har inte njutit av snön de senaste två åren eftersom Wilma alltid lyckas fixa en vintervila pga. skador hon alltid lyckas få. så jag har inte ens kunnat rida i snö de senaste… Så den får gärna försvinna.

men nu har jag börjat få tillbaka motivationen eftersom jag just börjat sätta igån henne igen =)   så om två-tre veckor blir det både dressyrträning och hoppträning   =D

// Alexandra

Hästen är människans bästa vän <3

HannaT
0

Att träna är i och för sig jättekul. Kalle ska sättas igång på lördag igen, och någon vecka efter det ska jag försöka boka en privatträning. Tack för att du påminde mig. Tungan ute

[trollduva]
0

har noll motivation att rida min egen häst,har varken tillgång till ridbanna eller ridhus,så just nu går vi bara på korta promenader i skogen vilket är mindre kul med ett överpiggt brunstigt sto Rynkar på näsan

tycker våren kan ta och komma nuSkrattande

HannaT
0

#3 Skönt att jag inte är ensam om att känna såhär, ibland får jag nästan dåligt samvete. Jag håller dig, nu får våren komma!

joooossan
0

Min motivation är på TOPP! Fick hem min Charles O-hjälm igår, *hur kul är det inte att rida i sin nya hjälm?*Flört

Dessutom älskar jag snö och tycker det är superkul att jobba i det! Hästarna får ta i lite mer :) Hade dock tänkt ge Dite lite vila nu i vinter, men har helt ändrat mig nu. Hon stod supermycket i sommras pga massa onödiga skador så känner att hon fick sin vila då :)

Josefinejumpforjoy.blogg.se

WhoCares-01
0

#3  det har ju blivit lite varmare nu =)  eller aa, mindre kallt iaf xD. såg igår att det börjat töa i stallbacken och det förgyllde hela min dag =D

#4 du är verkligen inte ensam =/   en i stallet har en jättepigg tittig häst (sent inriden och har blivit felbehandlad i 8 år innan hon fick hem den) så sedan han tappade en sko och hovslagarn inte kunde komma på tre dagar var det kört och nu har hon helt enkelt inte orkat med att sätta igång honom igen. hon vet lixom att det inte går när det är sånt här väder…

// Alexandra

Hästen är människans bästa vän <3

Lauth
0

Vadå motivation?

Min har i alla fall tagit semester och stuckit till ett varmare land. Att jag inte följde med *suck*

Jag har varit sjuk sedan nyår och rent fysiskt inte orkat rida (har ridit 2 korta turer á20 minuter) trodde att jag skulle orka börja igen men se då tog förkylningen omtag Skrikandes

Är så less på att vara sjuk. Det här är första veckan jag inte vaknat på nätterna pga hostan.

Vill ju inge hellre än att komma igång och rida igen, ser ju fram mot tävlingssäsongen. Det är så frusterande att vara sjuk!

J-Parnebo
0

Min motivation är hyfsat på topp! Vill att snön försvinner, men bättre det än att allt är fruset så man inte kan trava någonstans. Men just nu går det så bra för mig och aurora, så då blir min motivation ännu bättre. :D

Peppe
0

Ridhus med hinderpark så inga problem för mig ;)

ska gymnastikhoppa ikväll ;P

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

jsca
0

jag har ingen motivation alls. skulle vilja lite kanske. men det går inte.. har inte ridit på två månader nu, så hon får iaf vila till snön är borta.. men hon verkar må bra ändå.. Brukar leka med hästarna i hagen.. kasta snöbollar och sånt ;P haha skitkul! så det är väl det enda för tillfället :D

Peppe
0

motivationen är på topp, funderar på att börja hoppa regenbundet igen! Hoppade 1.15m idag, evigheter sen sist men det var ROLIGT! =D   har typ världens snällaste häst som gör allt åt mig ;P

halloonsodaa
0

Jag njuter fortfarande av snön. Våra väger är så hårda på våren och sommarn och jag längtar verkligen inte tillbaka till lersäsongen. Våra väger är rätt så mjuka nu och vi får fler alternativ när vi rider ut. Där vi brukade rida förut, där har de asfalterat så vi kan nästan bara rida där på vintern, tyvärr. Så snön är bra:D

HannaT
0

#11 Peppe, skicka lite motivation hittåt. Tungan ute

Peppe
0

#13 haha du det blev ett magplask idag på dressyrträningen. att jag aldrig lär mig, jag kan inte hoppa dagen innan träning, det går alltid lika dåligt då XD  så just nu känns det inte så roligt här haha

Tin-Tin74
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min motivation är äntligen på väg tillbaka och vi har precis börjat sätta igång våra hästar efter deras vila. De har vilat sedan slutet av november till någon dag efter nyåret mest pga mörkret och lervällingen som var. Att det har kommit massor av snö ser jag och min dotter bara som positivt. Det blir ljusare ute och även om man rider efter att solen gått ner så har man lite "ledljus". Vi har iofs tillgång till ett ridhus någon mil bort, men tyvärr är vägen dit hal och backig så jag vill helst inte koppla på transporten och köra dit. Istället för att se snön negativt, ser jag den som en tillgång till bla styrketräning.

Fast visst, våren får gärna komma med värme och ljusare kvällar.

Den som vill får gärna följa vår igångsättning på

http://tintin74.blogspot.com/

HannaT
0

#15 Tack Tin-Tin för "smygreklamen" på din blogg! Jag har försökt kommentera där flera gånger, men det vill sig inte riktigt… Obestämd

Tin-Tin74
0

#16 Nu ska det funka… Flört

Fiona
0

Vilken motivation ? ;)

Allt känns botten, dodde åker senast den 13 feb… vetti fanken vad jag ska ta mig till utan honom :*( Är så ridsugen så vet inte vart jag ska ta vägen! Har börjat sätta igång körpållan och då är de bara skönt med snö. Hellre snö så länge det ä mörkt på kvällarna än utan snö. Snön lyser ju upp en del så att de syns. Här kan vi följa lillans igångsättning mm.

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

HannaT
0

#18 Men hur går det att köra i snö? Tungan ute

Fiona
0

#19 Alldeles utmärkt så länge man håller sig på vägen ;) Damen är lite fjantig av sig och försöker stick ut på gärden ibland men där tar de stopp fort eftersom de är så mkt snö där.

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Lauth
0

Motivationen har precis gjort ett störtdyk ner på nya bottenrekord. Istället för att fortsätta igångsättningen och invänta tävlingssäsongen så blir det klinikbesök och hältutredning istället.

Har ju förvisso den andra hästen att rida också med det är ju ingen hopphäst och det är ju hoppa jag vill göra NU!

Just nu känns det rätt hopplöst (hahaha, dålig vits)

joooossan
0

#21 nej va tråkigt att höra, får hålla tummarna att allt går bra då!

Lauth
0

Tyvärr misstänker jag lösa benbitar, prognosen för det är förvisso oftast god men det tar ju tid och en operation är ju alltid en risk..

joooossan
0

#23 usch va tråkigt, ska verkligen hålla tummarna för er!!

HannaT
0

#21 Oj, stackare! Förvånad Hoppas det löser sig!

J-Parnebo
0

#21 ajdå :/ , håller tummarna att det blir bra

Fiona
0

#21 Hoppas att de löser sig!

Jenny

Lauth
0

Idag har jag i alla fall fått en tid inne på vår ATG-klinik här i Karlstad. 10 dagars väntetid är väl i det här fallet helt okej.

J-Parnebo
0

#28 håller tummarna för det bästa :)