Hästhoppning iFokus

Hästhoppning

Etikettoff-topic
Läst 1362 ggr
halloonsodaa
2010-02-05 14:06
0

Active Stable

I skolan håller jag och några klasskompisar på att skriva om inhysning och utevistelse. Vi har kollat mycket på active stable och undrar vad ni tycker om det här? Hur tycker ni att hästarna ska ha de?

Tror ni på Active Stable eller tror det aldrig kommer att fungera?

Lägger in en sida på en gård som använder sig av active stable:)

http://www.gimmex.se/

Elshira
2010-02-05 18:15
0

För den som har råd tycker jag det inte var så tokigt, dock tror jag inte att HIT Bed är bra för hästarna.

Hästar (precis som vi människor) behöver stå på fasta underlag, annars står man hela tiden och balanserar på det. Det märks inte att det är jobbigt, men jag har själv arbetat på "stötdämpande mattor" som ska vara bra för knäna osv, men det gör bara att man blir väldigt trött i benen.

Gallerna som man skulle lägga på marken för dränering vet jag flera som misslyckats med. Antingen måste man gräva bort allt ner till grunden eller ha ett ordentligt lager makadam under, annars kommer dessa bara att trampas ner i jorden så småning om.

Hakuna matata!

WhoCares-01
2010-02-05 21:20
0

håller med #1. sen tror jag att detta i så fall är för de som håller på med uppfödning i större skala eller den som inte tävlar/tränar aktivt. Jag skulle kunna tänka mig att ha något liknande när jag blir äldre(drömmen är egen uppfödning och tillridning). Men då skulle det bara vara för äldre och yngre hästar.

man kan inte ha tävlingshästar så pg.a. skaderisken. jag skulle inte riskera det.

// Alexandra

Hästen är människans bästa vän <3

halloonsodaa
2010-02-08 09:50
0

#2 Men frågan är vad som skadar mest? Att hästen får vara naturlig och kanske skadar sig än att den står i en liten hage eller ingen hage alls?:)

WhoCares-01
2010-02-08 22:53
0

#3 tror att det är beroende på vad hästen är van vid och hur bra den kan anpassa sig. =)

// Alexandra

Hästen är människans bästa vän <3