UVEX-hjälmen äntligen här
Vad innebär det med ev UVEX-hjälm? Sedan undrar jag varför prisklasserna är så olika?
Snygg är den iaf :D

Ja, berätta gärna mer om den här hjälmen.
Har heller aldrig hört talas om den.
UVEX har tillverkat hjälmar och annan skyddsutrustning i flera år, tex inom alpin skidåkning, skidhopp mm
Saxar direkt ur katalogen framför mig: Ridhjälmen med sitt ytterskal och speciellt med sitt EPS innerfoder, absorberar stötar och ger maximalt huvudskydd
Uvex använder sig endast av material som garanterar högsta nivå av säkerhet.
Uvex ridhjälmar följer de högsta säkerhetsföreskrifterna enligt standard EN 1384
Hjälmarna är extremt lätta, vikten ligger mellan 330-390 g
klimatreglerande, anti-allergiskt foder, som är avtagbart och tvättbart.
Lämliga för glasögon-bärare.
finns hur mkt som helst att skriva om dom =)
Om ni går in på www.jacson.se och klickar på web-katalog (tror jag det va) så kan ni läsa mer ingående där om hjälmarna och deras olika funktioner.
haha! jag kan inte låta bli o tycka att den är skitful! ^^ den ser ut som en stor insekt ^^
men bra att det kommer riktigt rejäla hjälmar också som är testade enligt konstens alla regler i andra sporter.
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

Jag låter den här annonsen stå kvar, men i fortsättningen är det tyvärr så att du inte får lägga in företagsannonser, då måste du prata med Niklas (eller någon annan av killarna bakom ifokus) och köpa annonsplats, alternativt sponsra oss med något litet i någon tävling. 
Hanna Törmälä, sajtvärd för hästhoppning.iFokus.
Läs gärna min blogg: tormala.devote.se.
#6 oj sorry, det var inte meningen att det skulle ses som en annons, jag ville bara kolla om intresset fanns på dessa nya hjälmar.
Men om jag får annonsera på sajten så sjlvklart kan jag sponsra med ngt till tävling
.
Men vi kanske ska diskutera det via PM?