Ekipage tråd : )
Hejsan allihopa!
Hade varit kul om man kunde få veta mer om er som ekipage. Skriv om er och lägg gärna upp en bild på dig och din häst!

Kul tråd!
Jag heter Hanna och är 19 år. Kalle är född -95, och honom har jag ägt i snart 5 år nu (jäklar vad tiden går fort!). Våra bästa sidor som ekipage är att vi litar på varandra och kan arbeta oss igenom det mesta tillsammans, och skulle jag behöva säga något negativt så är det väl att båda är lika envisa och att det ibland, men sällan, blir lite av en maktkamp.
Hoppning är det vi båda tycker är roligast.
Hanna Törmälä, sajtvärd för hästhoppning.iFokus.
Läs gärna min blogg: tormala.devote.se.
Mitt namn är Elin och jag är 17 år. Min häst heter Bolmsnäs Patron, men kallas Lilleman. Han är ett halvblod på 8 år. Han älskar mat över allt annat! Och han är väldigt förtjust i varierad ridning, då trivs han bäst! Vi tillsammans har mycket kvar att lära, jag har haft honom sen slutet av september 09. Jag har honom på foder och en önskan är att köpa honom senare! : )
Jag heter Alexandra och min häst som jag rider heter Who Cares eller Wilma som vi kallar henne. Hon är efter Cardento och mamman var ett d-ponnysto från Irland som hoppat upp till svår hoppning. Hon har varit min i lite mer än två år nu. Det började med att min förra ponny Robin blev sjuk och jag hade ingen häst att rida eftersom vi inte viste om han skulle bli bra (det blev han inte… han dog på sensommaren efter att jag fått Wilma)
Vi håller i första hand på med hoppning vilket vi båda älskar men har nu börjat ite smått med dressyr också som hon avskyr(!) hon hatar verkligen padocken. vet inte varför men markarbete är inget för henne. men vi kämpar på =) hoppas på att börja tävla lite till sommaren. målet är att ligga stadigt på en meter efter tävlingsterminen =)
// Alexandra
Hästen är människans bästa vän <3
Jag hetter Anna och är snart 22 år,bor utanför höör i skåne
mitt sto hetter adeline är född 89 och är e:chapman ue:temptation,hon har gått upp till msv dressyr och har även tränats i fälttävlan i yngre dagar,jag har snart haft henne i 7 år
vi rider mycket ute i skogen där vi hoppar över stock och sten,allt för att bota min hoppräddsla,rider mycket dressyr på fälten och trännar tornerspel
har tyvär inga bilder på oss tillsammans(hatar att bli fotograferad)
min andra häst som jag äger tillsammans med en vän,hetter tara och är två år,hon är resultatet av en tjuvbetäkning i lettland,vi har äget henne sen hon föddes och hon är korsning mellan friser och öselponny,hon är ensålänge bara NH tränad
Jag heter Emelie, fyller 17 år vääldigt snart (28:e feb). Bor i Åby utanför Norrköping.
Har en fuxfärgad varmblodsvalack på 9 år, Rapidash. Född 2000. e. Baron Karsk u. Brandy Fizz. Han har blivit riden i ca. 4 år. Stod en längre period under våren 2009 pga en kota i ryggen vid manken som hoppat på sniskan. Han har dock inga men från det utan det ska vara helt borta. Vi köpte honom i augusti -09 så har inte haft honom speciellt länge.
Rider just nu mest i skogen. Siktar mot att nästa år starta lite små clear rounder i närheten beroende på om det finns tillgång till transport osv. :) Ser fram emot flera härliga år tsm med min fina prins <3
jag heter Mikaela och bor i mönsterås är 22 år. jag har en foderhäst som jag haft snart 3 veckor och har inte hunnit utforska han så mkt än, dock verkar han vara lite skänkeldöv då många småbarn har suttit och bankat i sidorna :/ han är en nordsvensk brukshäst på 16 år vid namn Ture :) ska ha han till sommaren och förhoppningsvis komma ut på lite tävlingar i vår.
Efter som det oftast är jag som är fotografen (och alla andra i familjen är totalt otekniska) så blir det ytterst sällan bilder med både moh och häst tillsammans… Men är är i.af en bild från riksutställningen 2009 där jag visade min då 4-åriga hingst som jag till sommaren planerar att börja tävla i både dressyr och om jag hittar någon ryttare så blir det hopptävling!
Men tills dess får jag njuta av detta underbara ögonblicket när han gick som en klocka! Tänk er bara att sitta på honom med den traven ;)
Hakuna matata!

Jag heter sofia och är 14 år gammal. Bor på Värmdö i stockholms skärgård.
Jag rider två olika hästar nu, vid namn Ariel och Anna-Bella. Ariel är ett skimmelsto, 145cm i mankhöjd och alltså d-ponny. Hon är en snäll och trevlig andalusier. Hennes stora intresse är hoppning, dressyr är tråkigt!! Hon fattar lixom inte vitsen med att springa runtrunt i form (; Men det tar sig! Att rida ut på henne är som att sitta på en tickande bomb, haha. Hon är pigg och tar chanserna i galoppen om hon kan. Men snällare häst får man leta efter!
Anna-Bella är däremot en storhäst på ca 165cm i mankhöjd. Hon är isabellfärgad och har en stjärn i pannan. Bella tycker också mer om hoppning än dessyr, men hennes favorit är nog uteritter! Hon är en himla bra uterittshäst då hon ALDRIG skulle göra någonting! (:
Mitt namn är Christina och ponnyns namn Holly. Vi är båda födda 89.
Har ridigt henne i två år och hon har varit "min" sen maj 09.
Vi rider mest ut då vi båda älskar när det går snabbt, riktigt snabbt. Fast vi försöker att även rida lite dressyr. Envisa är vi båda två också.
Tror inte vi har några mål mer än att just ha kul. Förhoppningsvis är där ett litet föl i hennes mage… men vi får se.
Mitt namn är Jennifer och jag är 18 år. Starlight heter min foderhäst som jag har just nu, han är född -92 och jag har haft honom sen Augusti -09. Han är 178 cm i mankhöjd, en riktig bjässe! Han älskar att hoppa är världens schysstaste hopphäst!
Dock så har han ett grått öga som han ser sämre på, så han ser spöken lite överallt och när han då blir rädd så sticker han.
Vårat mål i år är att starta 1,10 m regionalt och vara med i Div 2 laget. Ett annat mål som ligger längre bort är att starta 1,20 m.
Bjuder på en mindre smickrande på bild oss två, haha
Det är bara jag i familjen som fotar, så jag har i stort sätt inga bilder på mig och mina hästar.

Jag heter Isabelle och är 15 år. Min ponny heter Heingeskogs Juvel. Juvel är en Welshponny på 135 cm. Juvel gillar att hoppa väldigt mycket
men även dressyr och uteridning! Juvel är otroligt mysig och snäll att sköta om! Men hon gillar inte alla, gillar hon inte någon så visar hon det väldigt tydligt
(något Juvel inte gillar är hovslagare:P)
När jag ropar på Juvel så kommer hon (oftast) till mig. På sommaren brukar hon komma i galopp, men på vintern så brukar det bli i skritt ev. trav 
Juvel blev inriden ganska sent, men vi har varit med på några clear rounder. Hon blir verkligen en annan häst på tävling, hon blir så pigg och hon tycker verkligen det är super roligt, något hon helst skulle vilja göra ännu oftare 
På bilden är min underbara Welshponny Juvel
(hade ingen fin bild på oss tillsammans så det blev en bild på "bara" min sötnos!!!)
Mitt namn är Jennifer och är 16 år, bor utanför Göteborg med min familj och mina andra djur,
Tio minuter från huset står min häst Aurora,född 2003 och är arab/halvblod, henne har jag ägt i lite mer än ett år, vi har kommit väldigt långt på denna tiden vi känt varann. det vi siktar in oss på är att ha kul och hoppning, men även mycket dressyr.
Sen har jag min ponny Kanel som är uthyrd till en underbar familj, han är född 1995, och är en welshponny. Man kan inget annat än att älska honom. haha!
på bild: jag och aurora i somras

Jag heter Anja och är 14 år(15 snart), bor strax utanför Västervik på ostkusten. min foderponny heter Brantsviken Minoo och är ett welshsto på ca 136 cm, hon är född 06 och är;
e;Coulthard RW 116
u;Lady Melissa RW 1176
ue;Wärnanäs Peng RW 64
Hon är lite sent tagen och går sin utbildning hos mig, i första hand fram tills maj, jag har haft henne sen i september 09.
Målet är att hon ska klara av grunderna i markarbete-dressyr och hoppningen, senare kanske starta en lättare tävling om jag får ha kvar henne över sommaren!
dock är hon ju till salu under tiden så vi får väl se hur det blir :)