Hoppträningstips?
Igår var det löshoppning på K-ridcenter och min pärla var med. Hon hade kul och fattade snabbt vad det var fråga om MEN hon välvde inte upp ryggen utan liksom skuttade över med huvudet högt (bifogar en zippad filmsnutt).
Sista språnget engagerade hon sig lite mer, men då var oxern på omkring 130 cm. Hur kan jag träna henne att jobba med ryggen? Jag kan ju tillägga att JAG inte lär hoppa några oxrar på 130 cm även om HON gör det
.
jag tycer inte det ser så frligt ut =/. hindrerna är väl inte jättehöga på filmsnutten men jag tycker det ser fint ut.
gör hon likadant när du sitter på?
// Alexandra
Hästen är människans bästa vän <3
Nja, när jag sitter på är hindren inte mer än knähöga, så det går i ett lite större galoppsprång, bara. Jag är ingen hoppstjärna, direkt
.
#2 då tror jag inte det är någon fara alls med hennes hoppstil =). vi har en ponny i stallet som hoppar jämmfota över alla hinder och hon har varit med i gp-ponnyn å allt. Så länge ni tar er över och det inte leder till någon skada så är det ju ingen fara =)
sen så nämnde du att hon hoppade med ryggen i sista hoppet på 130. då vet du ju att hon kan iaf =)
// Alexandra
Hästen är människans bästa vän <3