Hästhoppning iFokus

Hästhoppning

Etikettoff-topic
Läst 1456 ggr
HannaT
0

Goddag 22 februari

**Måndag ännu en gång. Vad ska ni hitta på idag?

**Jag gick upp vid 10 idag och kollade på Våra bästa år till en kopp kaffe - helt underbart! Här i Göteborg skiner solen idag, och jag ska strax iväg till stallet. Tänkte rida idag och försöka knäppa några bilder på Kallemannen.

Hanna Törmälä, sajtvärd för hästhoppning.iFokus.
Läs gärna min blogg: tormala.devote.se.

halludu
0

Goddagens ; )

Idag har jag varit i skolan till 12, därefter gick jag på stan och köpte nagelfix. + naglack! Sen åkte jag bussen hem och gjorde potatismos och köttbullar. MUMS!

Nu ligger jag i sängen och har så attsikens ont i lederna! Så nu ska jag äta godis , fixa naglarna och kolla på ponnyakuten.

Senare idag ska jag till ungdomsmottagningen och gå på samtal som varje måndag. Därefter ska jag hämta mitt paket från hööks : ). Sen blir det soffmys!

Lilleman får vila idag. Orkar verkligen inte åka till stallet och rida.. Dessutom snöar det som tusan här i Värnamo!! : O INTEMER! : P

Ha en bra dag!

emmahagstrom
0

Goddag :)
Solen skiner här i uppsala också, det är superfint väder :) Ska försöka ta mig ut till stallet strax o ta med mig kameran också, hoppas kunna få lite bilder i snön på mig o syster :)
Annars (är tanken) att det ska bli en liten lugn ridtur, har varit på kurs i helgen hos Lousie Haaga så Bella är lite mör hehe.

joooossan
0

Halloj!

Har precis kommit hem från riskettan, en obligatorisk "kurs" nu inför körkort ang. droger, trötthet och alkohol. Ska till stallet lite senare när jag har någon som kan köra mig. Annars blir det lugnt nu :)

Josefinejumpforjoy.blogg.se

lennartsdotter
0

God eftermiddag!

Jag PRAO:ar på stallet i veckan. Kl. 7 på morron var jag i stallet och dagen har varit allt annat än tråkig! Igår stod hästarna inne för det var mer än -25 ute. (jag tycker den köldgränsen är fånig) Så ni kan ju gissa att hästarna var heltokiga…

Jag har tömmkört två av ridskolans ponnier och båda var duktiga. Dom går oftast barn lektioner så ena protesterade lite när jag såg till at hon gick fram ordentligt. Men det måste jag ju göra, annars kan det då inte bli något riktigt jobb. Så hon fick lite omställning från att gå och såsa med huvudet uppe till att trampa på ordentligt och tillsist ner i en riktigt snygg form! Den anda tjejen verkade tycka det var roligt att få jobba, hon sökte sig ner nästan dierkt och jobbade stenhårt. Jag vart riktigt nöjd med dom båda, jag är ju trots allt ingen expert på tömmkörning men båda skötte sig jätte bra. :)

Täkte bara höra om ni har något tips till mig. Dam nummer två har nämligen ett jätte underligt problem. Hon tar fel galopp på volt! Spelar ingen roll vilket varv, iblan får hon bara för sig att gå i fel galopp, det borde ju bli jätte tungt..?

Har ni något tips på hur jag kan göra?

J-Parnebo
0

God kväll!
Idag har det bara vart skola och sedan stallet, red en runda på cykelbanan, underbart som vanligt :)