Terränghinder hoppning
Idag var det då schimpans hoppning xD
Till saken hör den att jag inte ridit med sadel på ca 3 år. Och nu när jag ridit med sadel har jag haft väääälding långa läder.
På dessa bilder är lädren 3 hål kortare än jag själv hade när jag hoppade sist och då tyckte jag jag hade korta läder xD
Så ni kan nog tänka er hur detta kändes då och då är ju detta ändå inte korta läder normalt menar jag.
På det upptäkte jag hur mkt jag egentligen styr med benen för med så korta läder försvann vi lite då och då på eget håll.
Sen bjöd Peewee på ok men jag vågade inte låta honom bara gå då jag inte kunde styra till hundra, satt inte sås tadigt pga ovanan vid lädren, det var fuktigt och vått där vi hoppade på gräs och på visa ställen rätt halt. Peewee är inte världens stadigaste på foten häller dessutom är han ju så djävuslt vinglig. På väg mot hindret jag har ingenaning om vad han tänker göra.
Tänker han hoppa i så fall när, var, svänger han, stannar han man känner det inte. Man vet verkligen inte vad som ska hända för en man väl är i luften xD
Så ja detta var en väldigt speciell hopp upplevelse xD
Folk som gått förbi måste ha trott vi var knäppa. Där travar jag runt och skriker "-men jag kan ju inte styra!" till Micka och så sitter jag i halsring xD
Ja i vilket fall var det kul och stackars Peewee fick stå ut med schimpans matte. Blev inte bättre av att jag skratta så väldigt åt mig själv att jag höll på att åka av xD
Men men, Jag ska träna på att ha korta läder och styra + träna upp mina rygg muskler. Sen ska vi se till att det är bra underlag så ska vi göra om detta och göra det bättre ;D

Gud vad häftigt att se 
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Kika gärna in på min blogg

härligt det ser ut :D

Det här är verkligen beundransvärt. Ni är grymma!
Vad härligt och ha sådanna terränghinder också… här i trakterna finns inget liknande.
Hanna Törmälä, sajtvärd för hästhoppning.iFokus.
Läs gärna min blogg: tormala.devote.se.

Tack allihop. Ja jag har verkligen jätte tur med sånna hinder så nära :D

jag tyckte det såg jättefint ut jag blev verkligen stum av att se er hoppa så, så häftigt alltså:D och vilka hinder jättefin natur och jag tycker din häst var fin och hade fin teknik över hindrena:)

SÖta bilder, riktigt mysiga är de:)