Hästhoppning iFokus

Hästhoppning

Etikettlöshoppning
Läst 1799 ggr
LinaN
0

Löshoppade Harry idag

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

idag löshoppa vi igen. men det gick inget vidare idag, han blev väldigt störd och tappade all koncentration när en hagkamrat blev tillbakaledd till sommarbetet… han sprang mest hela tiden mot grinden och var inte alls samarbetsvillig.

Men det blev några skutt iaf, en rivning, men däremot ett antal utbrott från hindrena.

För det första tyckte han att jag var inkonsekvent, jag skulle ju gå MELLAN alla bommarna först ju, och NU ska jag hoppa?! bestäm dig människa! ;)

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

LinaN
0

Vidare så insåg han att det var litet väl trångt att trava cavaletti på bommarna.

Han fick med sig frambenen väldigt fint till en början…

LinaN
0

men när hagkompisen försvann så blev det mer såhär…

LinaN
0

okoncentrerat, ofokuserat och inte alls med på notorna…

Men det gick i vågor. men jag spenderade mer tid med att driva honom ifrån paddockens grind än att driva honom mot hinder.

Men han KAN dra in rumpan under sig ;)

LinaN
0

Sen hoppade han oxer för första gången i sitt liv. Tyckte han gick superbra på det, trots att det var litet höjd och ca 40 cm bredd på hindret.

LinaN
0

Min bångstyrige kille. idag var det inte lätt för någon av oss…

vi ska anmäla oss till en blåbärshoppning  nu inom en månad så då ska vi både komma i kondition samt så ska jag våga sitta på när man hoppar.

Det var allt för idag :)

LovisaJacobsson
0

vad söt han är, och vilken härlig färg! :D

HannaT
0

Kul att ni ska vara med på blåbärshoppning. Skrattande
Han är jättehäftig Harry.

Hanna Törmälä, sajtvärd för hästhoppning.iFokus.
Läs gärna min blogg: tormala.devote.se.

J-Parnebo
0

Stort lycka till på blåbärshoppningen, och får inte glömma att skriva här sedan hur de gick för er! :)

LinaN
0

#7 o 8 det är ju en stund kvar men man måste ju sätta upp mål.

Idag red jag barbacka igen *mys* och han var mkt mer samarbetsvillig, fick mycket ryggverksamhet av honom idag, dock försökte han maska och rollkura sig när det blev för jobbigt. så det blev många korta travpass på volter, på serpentiner och sen långatyglar skritt inemellanåt.

Imorrn blir det vila, och sen på fredag blir det ridning igen, tror jag ska rida ut en längre sväng, mycket skritt och en del trav. Ska försöka hitta en bra galoppraka som vi kan träna litet intervall på sen så småningom. Sen ska jag boka in min instruktör på ett hopp-pass innan också så man hoppat litet seriösare än jag gjort hitendags ^^

Gammal hoppbild från i februari i år. *fniss* hoppas det ser bättre ut nu nästa gång. och ett hett tips! försök inte hoppa i halkiga joggingbyxor! :D

Tin-Tin74
0

VAd kul!

Hoppas det går bra på blåbärs hoppningen. Jag kommer iaf hålla tummarna för er. Harry är en av mina favoriter. Flört

Thorsson
0

vad kul! :D Håller tummarna för er! :)

EelyCortez
0

Lycka till! :)

LinaN
0

Får se när vi kommeriväg på tävlingar här i år…. första träningshoppningen krockar ju med en vikingamarknad jag ska på, sen är det inget förrän till hösten som det verkar… :/

finns hur många blåbärsdressyrer som helst under våren men inga hoppning direkt. känner inte heller att jag vill starta i regional hoppning med honom ^^