Hoppa igen?
Min skötar häst hoppar inte på ridskolan för att han inte orkar.Men är inte säker på orsaken.Han är 20 men de finns än 25 åring som fortfarande går hopp lektioner.
Nu kanske han ska bli min och undrar om ni tror att jag skulle kunna säta igångans hoppning igen.Kanske i gång i månaden hade jag tänkt att hoppa.Skulle de kuna fungera eller är de inte bra? kom och ge mig ider och förslag mm.

Självklart kan du hoppa honom om han är frisk. :) Glöm inte besiktiga honom om du ska köpa. Kanske har han inte gått med på hopplektionerna för att han inte gillar hoppningen? Tyvärr gör ju inte alla hästar det…
Hanna Törmälä, sajtvärd för hästhoppning.iFokus.
Läs gärna min blogg: tormala.devote.se.
Tycker du ska kolla upp varför han inte får gå på hopplektioner, kanske har han haft en skada, eller något annat så han inte ska gör det mer. Kolla upp det först och gå efter det !! : )
#1Nä han har gillat att hoppa.Men han är kanske inte då duktig på de han hoppar som en Katt.Sen har de fler hästar som absolut inte vill hoppa och går med endå.Förstås ska vi besiktiga honnom anars kan vi inte försäkra honnom.
#2.Ja jag ska kolla upp de men jag tror att han inte orkar med de oftast är de tjokisar som rider på honnom.
En fråga till. Är hästförsäkringar som humd att man inte kan försäkra dem om de är gammla ???
#3 Ang. försäkring så tror jag verkligen inte att det är som för hund. Med häst kan du väl försäkra livet ut? *kan ha helt fel*

Det går att försäkra hästar! Jag har en shettis född -87 och han försäkrade vi för några år sedan vid köpet, det går helt galant!
Hästar över 16 år kan inte försäkras hursomhelst. vissa raser kan man nyförsäkra till det år de är 18 år, men det är inte många.
men man kan ALLTID ha en katastrofförsäkring, dvs om hästen tex blir träffad av blixten, brinner inne, blir påkörd eller dylikt så får man tillbaka något värde. minns inte vilket.
men det är bättre att du pratar med bolagen om det. men troligtvis så kan du inte försäkra hästen om han inte redan är försäkrad i något bolag innan köpet.
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

#8 Agria är det vi har, Funkar prima!
jag hade en arab på foder och hon var 17 och hade bara "dödsförsäkring" och om hon skulle orsaka nån skada för ngn annan i trafik… Det var det ändå som gick att ta, så vi kunde alltså INTE försäkra upp henne mer då hon var för gammal. Åldersgränsen där var 16 sa de..

#11 Det är inte farligt dyrt heller.. Så ett bra val kommer du att göra!

Hoppas nu att att du får köpa honom. :) Han är väldigt fin.

Heter han Tango? Han är ett år yngre än min polle ^^

#15 Jättefin bild!
klart han kan hoppa!
Våran lilla Aron hoppade med 28 år:).
och han tyckte dessutom det var kul, han sprang mot hindrerna som en 4åring:), men tyvärr lämnade han oss:(
vilken sötnos ^^ en riktig snygging i #15. och sålänge det inte är något fel på honom så kan han säkert hoppa lite grann iaf. och ja man kan ha försäkring på hästen LIVET UT faktiskt, =) men då bara som täcker vissa avgifter, så som veterinär och om hästen snabbt behöver akut vård eller avlivas. man får dock inga pengar för den när den dör om den gått över en viss ålder. vi har försäkring på Pajas fortfarande och han fyller 27 till sommaren
// Alexandra
Hästen är människans bästa vän <3