Hästhoppning iFokus

Hästhoppning

Etikettallmänt-om-hoppning
Läst 1794 ggr
love96
0

D-Ponny eller häst?

Hej!

jag är en tjej på 13år (snart 14), jag väger ca:55kg och är 173cm lång. Jag undrar om jag ska köpa en D-ponny eller en häst vad tycker ni? jag gillar att hoppa så förmodligen kommer jag att tävla i hoppning. vad tycker ni att jag ska köpa? häst eller ponny.

HannaT
0

Hade jag varit du hade jag köpt en häst, eftersom du ändå är ganska lång. Å andra sidan väger du lite, och skulle säkert kunna rida en d-ponny om både du och hästen har bra balans.  Vad känner du själv? Tycker du bäst om att rida ponny eller häst?

Hanna Törmälä, sajtvärd för hästhoppning.iFokus.
Läs gärna min blogg: tormala.devote.se.

EelyCortez
0

Jag skulle köpa ponny, men du är ju rätt lång, så det är nog best att du tar häst, dessutom slipper du sälja honom när du blir 18 om du vill fortsätta tävla då … Men jag säger som #1, gör som du känner.

lycka till!:)

Elshira
0

Vill du tävla redan nu tycker jag du ska satsa på D-ponny för storleken och vikten på sig är inga problem om du letar efter en en lite större D-ponny.

Men en ponny kommer du endast kunna tävla några år och vill du fortsätta tävla så kommer du ju behöva en stor häst i vilket fall som.

Om du inte tror att det kommer kännas jätte hemst att sälja din D-ponny när du inte "får" rida den längre (om du nu inte vill/kan ha den kvar ändå) tycker jag du ska börja med ponny och gå över till häst senare. Tror du att det blir hårt att byta ut din ponny så satsa på häst från början.

Hakuna matata!

love96
0

om jag tar en häst får jag tävla den då nu när jag är 13-14år?

HannaT
0

#4 Självklart. Glad

Hanna Törmälä, sajtvärd för hästhoppning.iFokus.
Läs gärna min blogg: tormala.devote.se.

love96
0

#5 okej :)