Hästhoppning iFokus

Hästhoppning

Etiketthopphästar
Läst 2036 ggr
J-Parnebo
0

Hur ska den perfekta....

Hur ska den perfekta hopphästen/ponnyn vara för er?
temprament,mkh,ålder,ras o.sv!

HannaT
0

Åh, om man får drömma… En stor skimmel, typ 170 i manken, med mycket spänst och framför allt vilja. Den ska tycka att det är lätt och roligt att hoppa. Och så ska det vara en vallack. Och temperament… Gärna vaken uppsyn och mycket energi, utan att vara svårhanterad.

Hanna Törmälä, sajtvärd för hästhoppning.iFokus.
Läs gärna min blogg: tormala.devote.se.

marinelady
0

Sto ca 165 cm med fullblod på mödernet och hoppblod på fadersidan, 8 år gammal och fertil..så man kan avla på henne efter tävlingarna. Gärna temperament och arbetsvillig med ett sug på hinder, bra gångarter speciellt galoppen skall vara luftig.

HumlanochJuvel
0

Min drömhopphäst har jag redan:) Det är min ponny(finns ingen bättre än Juvel enligt mig). Hon är en C-ponny, skimmel sto. En Welshponny. Hon hoppar nästan allt bara man övertygar henne, hon är lagom mot hindrena, hon är snäll, inte jätte tittig. Jag kan inte tänka mig någon annan drömponny än min Juvel :D Så som hon är är min drömhopphäst :)

WhoCares-01
0

drömmen skulle väl vara en häst med mycket vilja. en som gör vad som helst för sin ryttare. gärna mörkbrun med "prickar/fläckar" runt 160 i manken då jag är ganska kort. valack eller sto spelar ingen större roll. pigg på allt jobb också =)

haha låter som mosters häst på de flesta sakerna där xD

// Alexandra

Hästen är människans bästa vän <3

EelyCortez
0

Valack  160cm, mörk färg med snälla ögon och hoppglad:). skall kunna bâde hoppning och dressyr… det är typ min drömmhästFlört

[Nesslan]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har oxå hittat den perfekta hästen redan, för mig iallafall! Han har tävlat LA/LA och är den perfekta läromästaren för mig, som inte har hoppat så mkt. Han bjuder på allt och skulle aldrig stanna eller springa förbi. Pigg, men reglerbar och lyssnar på ryttaren. Han är 50% fullblod så han är lätt, snabb och vändbar också.

sallberglina
0

Som min dam är! Men gärna med lite mindre ryggaktivitet kanske.. ;)

halloonsodaa
0

Fuxsto, 165 mkh som är framåt och har en vilja att hoppa utan att det blir en dragkamp. Hoppar allt men när hon märker att något blir fel så stannar hon. Bra på att taxera och har bra ryggaktivitet. Ett halvblod, den grövre modellen runt 10-12 år.

[trollduva]
0

sto,160mkh,6-8 år gammal,brun med 4 strumpor och bläs,swb lite grövre i typen,vaken,framåt och orädd,ska även kunna gå tornerspel och dressyr

Alma-G
0

Ponnyn ska vara en maxad D-ponny som är 8 år, den är utbildad till minst MSV B/MSV B och älskar att hoppa. Ska vara en flugskimmel med stor luftig galopp som älskar att visa upp sig! Vallack.

Hästen ska vara 170, spänstig, älska att hoppa och vara luftig i steget. Skimmel och får ha egen vilja, snabb. Vallack/Hingst.